• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • saal
    Apotheosis skrev 2013-07-26 23:00:25 följande:
    De få Geckos som dyker upp på blocket brukar annars vara fina, om anledningen till att du föredrar Frog framför Cam är storleken. Geckon är också mindre än Cam och tar mycket mindre plats i bagageutrymmet på bilen. Annars rekommenderar jag Cam.

Jag är inte helt hundra på om Frogchassit är mindre än Camchassit, men alla andra delar (ramen, sittdelen, suffletten osv) är ju det.

Jag tror det blir svårt att hitta en fräsch Frog. Frog ersattes för länge sedan av Cameleon och Gecko vilka bägge ersattes av Cameleon+ som nu ersätts av Cameleon3.
    Är total storleken i hopfällt läge jag vill få ner i storlek egentligen. Har nu förstått att de storleksrankas gecko - frog - cam. Har hittat mått  på frogen men hur stor blir gecko ihopfäld (med hjul)? Fungerar geckon med snöhjulen?
  • saal

Efter mkt letande tycks ja hittat svaret på frågan...

Gecko
    Dimensions Folded Height 95.5 cm Folded Width 29.46 cm Folded Depth 59.94 cm Overall Weight 7.93 kg  
    Frog
    Mått
    Uppfälld med hjul: 106 x 60 x 95
    Ihopfälld med hjul 90 x 60 x 30"
    Ihopfälld utan hjul 90 x 50 x 27
    Liggdel - 22 x 34 x 70
    Vikt ca 10kg

Frogen blir alltså mindre ihopfälld. 

• hansam

Hej alla, finns här någon vänlig själ som med Buffalo som skulle kunna hjälpa mig?

Fick nyss hem min Buffalo och satt med all iver igång och sätta ihop den MEN hur i hela friden ska sufflettfästena sitta? Mina fästen ser inte alls ut som i bruksanvisningen?!? 
    Där ser ut att vara två små svarta gummiband, men jag har ett större som är fastsytt (svårt att förklara).
    Det är ju onekligen två krokar på plasten där man ska kroka i fästen men jag lyckas bara med den ena.

Någon som känner till problemet eller är den felsydd? 

• Mea 83

Hej! Fundera på att köpa en annan vagn till vårt tredje barn. Har en Emmaljunga 2007. Tycker inte alls om utseendet på den längre. Funderar på en Bugaboo. Det ända jag oroar mig för är att deras vagnar inte funkar i snö och ojämnt underlag. Om vi tar med den till skidbacken när de äldre tjejerna åker. Eller om jag vill ta en powerwalk.
    Skulle bli tacksam för att få höra era synpunkter.

• Rottiss

Hej behöver råd angående Bugaboo. Ska köpa en begagnad från blocket och tänkte höra vilken årsmodell man bör köpa så det ska vara värt det? Vilken årsmodell minst bör det vara? 

• mollikatt

Rottiss: beror väl ffa på skicket kanske och inte årgång så sett. Men förstår om
    Du inte vill köpa en till överpris!

Vad är det för modell o år du tittat på? Vad begär man?
    Tror många är inne kan ge dig råd om du ger ex.

Lycka till!

• Rottiss
    http://www.blocket.se/stockholm/Valskott_Bugaboo_Cameleon_Grafitgra_Sand_47608340.htm?ca=11&w=1

http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon___Maxi_Cosi_Easy_fix_47573980.htm?ca=11&w=1

Dessa två till exempel, den ena kostar 3500 och den andra 4100.
    Det står på båda att vagnarna är i fint skick, den ena har lite rost på swirvelhjulen. Den ena köpt från 2008 och den andra 2010.

Eller

Ska jag lägga till 4000 och köpa en ny bugaboo cameleon 3 med 2 års garanti, valfri färg och nyaste modellen då? 
  • Rottiss

Kan tillägga att jag kommer ha två vagnar, en Brio Smile också så därför ville jag egentligen inte spendera så mycket pengar på en bugga men vill väldigt gärna pröva och ha en också, beslutsångest så därför blir det en bugaboo också, men vill ändå inte betala så mycket ifall det inte är värt det.