• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Rottiss
    JÄTTEVIKTIG FRÅGA TILL ER!!

Ifall jag beställer en helt ny Bugaboo Cameleon 3 från Nederländerna, och bestämmer mig för att sälja den vidare i nyskick på Blocket. Hur mycket kan jag då få för den? Spelar den någon roll ifall den är köpt i Sverige Eller Holland? Hur mkt kan jag sälja den för?

Vill verkligen veta! Detta är ett avgörande svar ifall jag och min kille köper den eller inte så snälla hjälp  
  • moto

Babyskyddet Besafe izi go kan man använda det på Buffalon? De sa det när jag var och provkörde den men senator inte med på lappen som satt på babyskyddet, men det kanske är för att buffeln är för ny?

• Pixxi

Hur och med vad servar jag mitt bee bäst? Och hur ofta bör man göra det?

• acure
    Rottiss skrev 2013-08-03 18:45:21 följande:

JÄTTEVIKTIG FRÅGA TILL ER!!

Ifall jag beställer en helt ny Bugaboo Cameleon 3 från Nederländerna, och bestämmer mig för att sälja den vidare i nyskick på Blocket. Hur mycket kan jag då få för den? Spelar den någon roll ifall den är köpt i Sverige Eller Holland? Hur mkt kan jag sälja den för?

Vill verkligen veta! Detta är ett avgörande svar ifall jag och min kille köper den eller inte så snälla hjälp smile2.gif  

Vi köpte vår bugaboo Donkey för 9990 från Holland och har nu sålt den för 11500 i Sverige. Det borde fungera för en CAM3 att åtminstone få tillbaka det du gav från Nederländerna. Skillnaden är väl att det oftast finns fler CAM till försäljning än Donkey så Camen kan vara mer svårsåld. Men en vagn i fint skick är ju självklart något jag skulle titta efter om jag köpte begagnat. Det är bara att hoppas att den som köper vagnen inte vet hur mycket billigare det är att köpa från Holland. :)
  • numberone

Hej!

Jag måste fråga er Buggaexperter .... Jag har en "gammal" cameleon men jag skulle vilja uppdatera bas, top och suflett. Kan man ha Cam3 till det gamla chassit när det gäller bas och top. Vet att varukorgen inte passar för att den är större på 3an.  

Ellen 080618, Agnes 090615
  • numberone

Kan man använda donkeys liggdelslock på den gamla cam?

Ellen 080618, Agnes 090615
  • möjig blivande bugglover

Hej! 

Har inget konto här (än?) och hoppas jag inte frågar något som jag BORDE veta eller kunnat läst mig till, för tro mig, jag har letat!

Bor 4 trappor upp och ska därför givetvis skaffa en Bugaboo Cameleon 3 ;)
    I början är det väl inga problem, när liggdelen används. Men när sittdelen ska börja användas, får man lov att bära upp den i handtaget? Har läst massa olika bud...

Någon som bor utan hiss som har en Cam och kan lugna mig?

Tack för en toppentråd!

• straw2008

Man får säkert bära sittdelen i handtaget men det gör man inte. Inte heller liggdelen, den är jättestor o klumpig o tung. Ev kan man släpa sådär i 1-2 månader men sen blir det för tungt. Varför inte lämna vagnen i förråd eller så?

I kinamockaskogen.....
  • svaneke
    straw2008 skrev 2013-08-11 14:54:58 följande:
    Man får säkert bära sittdelen i handtaget men det gör man inte. Inte heller liggdelen, den är jättestor o klumpig o tung. Ev kan man släpa sådär i 1-2 månader men sen blir det för tungt. Varför inte lämna vagnen i förråd eller så?

(nu skaffade jag konto)

Det hade jag absolut gjort om det fanns ett förråd som inte var muggigt och riskerar att mögelskada vagnen... 
    Chassit kan jag lämna där nere, men inte ligg/sittdelen, den kommer behöva bäras. Hyresvärdarna är (med all rätt!) superstrikta med att man inte får lämna vagnar i trapphuset heller.  
  • straw2008

Tror absolut inte den möglar? Har aldrig hört talas om det. Som sagt du kommer inte kunna bära den speciellt länge. Snittas du får du tex absolut inte bära mer än ditt barn. Finns liten hiss eller ingen hiss alls ?

I kinamockaskogen.....