• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • svaneke
    straw2008 skrev 2013-08-11 17:19:31 följande:
    Tror absolut inte den möglar? Har aldrig hört talas om det. Som sagt du kommer inte kunna bära den speciellt länge. Snittas du får du tex absolut inte bära mer än ditt barn. Finns liten hiss eller ingen hiss alls ?
    Ingen hiss alls och vi bor som sagt på fjärde våningen... 
    Men där är fuktigt och luktar verkligen källare, man vill väl inte stoppa ner en färsk bebis i en sån stinkande vagn?
  • straw2008
    svaneke skrev 2013-08-11 17:35:58 följande:
    Ingen hiss alls och vi bor som sagt på fjärde våningen...  Men där är fuktigt och luktar verkligen källare, man vill väl inte stoppa ner en färsk bebis i en sån stinkande vagn?

Fast vår vagn har aldrig tagit lukt av att stå någonstans. Hur som helst så verkar du inte vilja lämna vagnen i källaren. Men du kommer inte kunna bära vare sig sitt eller liggdel. Liggdelen är klumpig o väldigt stor.
    I kinamockaskogen.....
  • Zayco
    straw2008 skrev 2013-08-11 19:17:06 följande:

Fast vår vagn har aldrig tagit lukt av att stå någonstans. Hur som helst så verkar du inte vilja lämna vagnen i källaren. Men du kommer inte kunna bära vare sig sitt eller liggdel. Liggdelen är klumpig o väldigt stor.
    Men liggdelen går väl att platta till? Då blir den väl inte så klumpig? 
  • svaneke

Bläddrade tillbaka lite i tråden och såg några som bodde precis som jag som tyckte det gick förträffligt att bära delarna upp för trappan varje dag, hurra! 
    Jag vill ju så gärna ha en Cameleon 3 *dregel*  

• Nania
    svaneke skrev 2013-08-11 19:44:11 följande:
    Bläddrade tillbaka lite i tråden och såg några som bodde precis som jag som tyckte det gick förträffligt att bära delarna upp för trappan varje dag, hurra! 
    Jag hade en cam till två första barnen och hade inte heller haft problem att bära om det var enda alternativet jag hade. Hade ingen 3a utan första versionen men vet att då var det inga problem att bära liggdelen i handtaget enligt manualen utan det enda man inte fick göra var att lyfta liggdel+ chassi i bågen. Kan dock inte svära om detta är ändrat till 3an och det nya svängbara handtaget. 
  • straw2008
    Zayco skrev 2013-08-11 19:17:52 följande:
    Men liggdelen går väl att platta till? Då blir den väl inte så klumpig? 

Oftast har man något i liggdelen, som täcke åkpåse kudde osv. Klart man KAN bära den o bädda den vareviga gång man ska ut o in. Givetvis är det möjligt men väääldigt opraktiskt, 4 trappor dessutom ?? Har man otur har man 2 liter mjölk i andra handen samt handväska o baby
    I kinamockaskogen.....
  • Tjillevippen04
    svaneke skrev 2013-08-11 19:44:11 följande:
    Vi bor på tredje utan hiss och har köpt cam3 pga det. Tror det kommer fungera superbra att bära upp liggdelen för jag vill inte ha den där nere där andra kan röra på det min bebis ska ligga i. Och ja det är väl jobbigare än att bara rulla in direkt i en hall eller hiss men vad ska man göra? Det finns ju inga alternativ direkt! Jag tror absolut att man vänjer sig. Har bärsele också så man kan sätta babyn i bärselen och bära upp liggdelen tom om man nu skulle vilja det. 
  • svaneke
    Tjillevippen04 skrev 2013-08-11 20:36:30 följande:
    Vi bor på tredje utan hiss och har köpt cam3 pga det. Tror det kommer fungera superbra att bära upp liggdelen för jag vill inte ha den där nere där andra kan röra på det min bebis ska ligga i. Och ja det är väl jobbigare än att bara rulla in direkt i en hall eller hiss men vad ska man göra? Det finns ju inga alternativ direkt! Jag tror absolut att man vänjer sig. Har bärsele också så man kan sätta babyn i bärselen och bära upp liggdelen tom om man nu skulle vilja det. 
    Toppen! 
    När ska din bebis komma? Skulle vara intressant att höra hur det går för dig. Jag har inte ens klämt på en Cam än, då lär det ju vara kört :D  
  • Tjillevippen04

Ett annat tips är att köpa babyskydd som klickas på chassit så behöver man inte ta med liggdelen ner om man ska ett snabbt ärende utan då räcker det med babyskydd och chassi. 

• svaneke
    Tjillevippen04 skrev 2013-08-11 20:40:05 följande:
    Ett annat tips är att köpa babyskydd som klickas på chassit så behöver man inte ta med liggdelen ner om man ska ett snabbt ärende utan då räcker det med babyskydd och chassi. 
    Vilket babyskydd är kompatibelt med Camen? Eller finns det Bugaboo babyskydd?