• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • snysop

Hej!

Jag har en Cameleon som jag köpte 2005 och nu är det det dags för bebis igen. Har inte velat göra mig av med vagnen så den har stått orörd i några år... :)

Den är hel, ren och fin som ny men skulle ändå vilja "fixa" den lite så den känns som en ny vagn. Har läst att klädseln från de nyare vagnarna inte passar och undrar därför om ni vet någon butik som fortfarande säljer klädslar till 2005'an?

• FruFA79
    Mia86gbg skrev 2014-01-05 00:14:16 följande:
    Någon som har Bugaboo skötväska och organizer? Bra, dålig?

Jag har köpt Bugaboo Organizer, och den verkar praktisk. Inte använd ännu, väntar på bebisen.
    Kompletterar Organizern med en Skip Hop skötvätska.
  • Mia86gbg
    FruFA79 skrev 2014-02-09 10:14:29 följande:

Jag har köpt Bugaboo Organizer, och den verkar praktisk. Inte använd ännu, väntar på bebisen.
    Kompletterar Organizern med en Skip Hop skötvätska.
    Funkar den till liggdelen? Ser den bara på bilder med sittdel.
  • velo

Hej!
    Har en liten fråga till er här inne som kan allt om bugaboo!
    Jag har en vagn från 2009 då mitt första barn hade den! Fick ett barn till 2011 och råkade då göra sönder chassit till vagnen!

Vet ni var man kan köpa nya chassin och andra delar, så som sufflett tex till en så gammal vagn?
    Vet ni om chassit till bugaboo 3 skulle funka?
    Tack på förhand!:)

• saal
    velo skrev 2014-02-12 21:36:00 följande:
    Hej!
    Har en liten fråga till er här inne som kan allt om bugaboo!
    Jag har en vagn från 2009 då mitt första barn hade den! Fick ett barn till 2011 och råkade då göra sönder chassit till vagnen!

Vet ni var man kan köpa nya chassin och andra delar, så som sufflett tex till en så gammal vagn?
    Vet ni om chassit till bugaboo 3 skulle funka?
    Tack på förhand!:)
    Blocket och tradera har mkt reservdelar och vagnar som säljs som reservdelsvagnar då de har defekter. Annars har bonti reservdelar om du vill köpa nytt är dock inte säker på om de har några reservdelar till äldre modeller kvar.   
  • Apotheosis

Ramen på Cameleon passar på Cameleon-3-chassit, men inte hjulen så då får du köpa nya hjul också. Då fungerar det.

• littlemisssunshine08
    Mia86gbg skrev 2014-02-09 11:46:01 följande:
    Funkar den till liggdelen? Ser den bara på bilder med sittdel.
    jag undrar samma, om man kan fästa den på liggdelen direkt, vill inte ha den på handtaget nämligen.. 
  • hbg anna

Jag är nyfiken till pris hade trådexperterna värderat min bugaboo packet? - Komplett bugaboo camaleon 2 från 2012 i bra skick' mörkbrun - extra fleeze canopy för både liggdelen och sittdelen - sun breez canopy - vinterhjul, mycket bra skick - besafe izi sleep babysafe - izi sleep chassy adapter - org åkpåse