• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tjillevippen04
    svaneke skrev 2013-08-11 20:37:56 följande:
    Toppen! 
    När ska din bebis komma? Skulle vara intressant att höra hur det går för dig. Jag har inte ens klämt på en Cam än, då lär det ju vara kört :D  
    Han ska inte komma förrän om en månad så det är ett tag till innan vi kan testa på riktigt. Men vi har provburit med vikt i liggdelen och det är inget omöjligt. Precis efter förlossningen kommer det säkert vara tungt, men allt blir ju vad man gör det till. Om man nu vill fälla ihop liggdelen så kan man ha åkpåse i så slipper man bädda om så mycket. Vill man fälla ihop den är det bara att lyfta på madrassen och dra i två kardborrar. Den rutinen för hur man vill göra hittar man nog ganska fort. 

Chassit är super för när du fäller det så kan du sätta handtaget över axeln som en väska ungefär så slipper du bära all tyngd i armarna. Jag tycker absolut cam är den bästa vagnen om man bor utan hiss och ändå vill ha en fullstor rejäl vagn. Vinterhjulen och allt det verkar vara super tycker jag. 
  • Tjillevippen04

Kolla vilka olika adaptrar som finns. De finns nog några olika som passar. Vi har köpt från Maxi Cosi och det är nog den vanligaste man brukar använda till Bugaboo. Finns både Maxi Cosi Cabriofix och Maxi Cosi Pebble som vi har valt. 

• numberone
    numberone skrev 2013-08-11 11:48:39 följande:

Hej!

Jag måste fråga er Buggaexperter .... Jag har en "gammal" cameleon men jag skulle vilja uppdatera bas, top och suflett. Kan man ha Cam3 till det gamla chassit när det gäller bas och top. Vet att varukorgen inte passar för att den är större på 3an.  

Ellen 080618, Agnes 090615
    Ingen som vet?
  • DexX

Hej tänkte sy ett top set till en kompis i present och en fråga ang dragkedjan på locket är det någon speciell storlek på den? Eller är de samma storlek som tex i en tjocktröja? Tacksam för snabbt svar :P

• EllisBell

Jag har alltid burit upp mina bebisar i liggdelen utan problem. Har tom haft den som bebissäng i början när man vill ha bebisen med sig i det rum man är även när den sover. En CAM-liggdel väger nada. Sittdelen ännu mindre.

• straw2008
    DexX skrev 2013-08-11 21:53:46 följande:
    Hej tänkte sy ett top set till en kompis i present och en fråga ang dragkedjan på locket är det någon speciell storlek på den? Eller är de samma storlek som tex i en tjocktröja? Tacksam för snabbt svar :P

Det enda (nästan) sättet är att ta ett gammalt lock o använda den dragkedjan, alltså slakta ett lock.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    EllisBell skrev 2013-08-11 22:06:36 följande:
    Jag har alltid burit upp mina bebisar i liggdelen utan problem. Har tom haft den som bebissäng i början när man vill ha bebisen med sig i det rum man är även när den sover. En CAM-liggdel väger nada. Sittdelen ännu mindre.

Klart man kan ha den som säng, det har väl inget med bärandet att göra ?? Vad vi tyckte var opraktiskt är att den är stor o klumpig, att bära liggdelen så att inte barnet rullar omkring i den är ju nästan omöjligt. Sittdel med barn som väger 10 kg... det får en i alla fall stark i armarna efter 4 trappor! Klart det är fysiskt möjligt men ingen jag vet att någon håller på med i längden.
    I kinamockaskogen.....
  • numberone

Funkar cameleon3 liggdelsbas till gamla cameleon uttagen 07?

• EllisBell

straw2008: under den perioden vi haft liggdelen som säng har vi som sagt burit med oss den sovande bebisen mellan olika rum och våningar i huset. Då har det rimligtvis med bärande att göra.

• saal

passar åkbrädan bumprider till bb? eller måste man ha deras egna för att det ska bli bra?