• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • winden

Jag har nu köpt en Bugaboo... Ångrat köp  . Jag vet nu att jag har betalat för märket, inte kvalite... Små svängbara hjul... Man kommer inte fram i grusväg, småskog osv... Visst kan man vända på handtaget, men man kan inte köra så bra med små hjul bak.... Barnet kan inte ligga på mage på vagnen, barnet kan inte röra sig byta sovställning, och det ser väldigt obekvämt ut med benen rätt upp i luften.... Med liggdelen, så kan man knappt komma åt varukorgen under. Varukorgen är väldigt liten... Handtaget glappar... Det känns rangligt att köra vagnen.... Min kompis band  sin lilla chihuahua på vagnen och den lilla svaga hunden lyckades välta omkull vagnen... Hjulen på vagnen slits ut fort och man måste byta ofta... Bromsen är trög.... För att fälla in vagnen i bil så måste  man dela vagnen i 2 delar... 

• EllisBell

winden: på grusväg använder man terränghjulen/snöhjulen fram. Och byta sovställning har jag aldrig sett ett barn ha problem med i en Bugaboo. Och du måste ju ha vetat hur man fäller innan du köpte vagnen? I ärlighetens namn tror jag inte alls att du har en Bugaboo utan att du är en bitter liten människa som kör runt med en ful Emmaljunga och som irriterar dig på människor som har andra preferenser än du. Barnsligt.

• winden

Varför tror du att jag har en Emmaljunga? Ooch varför skulle de vara sämre än Bugaboo? Jo jag har en Bugaboo Cameleon och det är den sämsta vagnen jag haft! Men jag gillar Buffalon, den skulle jag rekommendera till alla.... Hur mycket får man för en Bugaboo 2011? Vad kostar Buffalo begagnad? Cameleon var den sämsta vagn jag haft.  

• winden

Man kan ju inte byta hjul så fort man går på grusväg... Och det finns ojämna väg på stan med,,,,

• straw2008
    winden skrev 2013-08-15 22:49:53 följande:
    Jag har nu köpt en Bugaboo... Ångrat köp  . Jag vet nu att jag har betalat för märket, inte kvalite... Små svängbara hjul... Man kommer inte fram i grusväg, småskog osv... Visst kan man vända på handtaget, men man kan inte köra så bra med små hjul bak.... Barnet kan inte ligga på mage på vagnen, barnet kan inte röra sig byta sovställning, och det ser väldigt obekvämt ut med benen rätt upp i luften.... Med liggdelen, så kan man knappt komma åt varukorgen under. Varukorgen är väldigt liten... Handtaget glappar... Det känns rangligt att köra vagnen.... Min kompis band  sin lilla chihuahua på vagnen och den lilla svaga hunden lyckades välta omkull vagnen... Hjulen på vagnen slits ut fort och man måste byta ofta... Bromsen är trög.... För att fälla in vagnen i bil så måste  man dela vagnen i 2 delar... 

Vet precis vad du menar, var av de anledningarna vi bytte bort vår cam snabbt. Det vi inte uppskattade var att man inte kommer åt korgen, bromsen samt lust sittdelen, vårt barn kan ine sova i en fixerad position. Vi bytte den till en bee.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    EllisBell skrev 2013-08-16 07:51:55 följande:
    winden: på grusväg använder man terränghjulen/snöhjulen fram. Och byta sovställning har jag aldrig sett ett barn ha problem med i en Bugaboo. Och du måste ju ha vetat hur man fäller innan du köpte vagnen? I ärlighetens namn tror jag inte alls att du har en Bugaboo utan att du är en bitter liten människa som kör runt med en ful Emmaljunga och som irriterar dig på människor som har andra preferenser än du. Barnsligt.

Hur byter du sovställning när du är fastspännd som en spinden i ett nät ? Som barn ligger du fixerad i en ställning o kan inte byta ställning i bugaboo cameleon.
    I kinamockaskogen.....
  • winden

´straw bee men det är väl för lite äldre barn

• winden

det är otroligt fjantigt att klaga på Emmaljunga osv... för mig är min bugaboo också en vanlig vagn... Emmaljunga med tillbehör är också dyrt då min vän betalade 11000 för allt.... jag köper vagn av praktiska skäl, inte för att skryta om...

Straw jag köpte den pga att den inte väger nåt o är inte tung  

• straw2008
    winden skrev 2013-08-16 09:22:26 följande:
    ´straw bee men det är väl för lite äldre barn

Nej den funkar från nyfödd. Men du kan absolut inte gå i skogen med den, plant underlag är det som gäller.
    I kinamockaskogen.....
  • winden

Kan folk ge sina åsikter... Förr o nackdelar... Jag vill inte bara känna att allt är fel med vagnen...