• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • saal
    straw2008 skrev 2013-11-08 17:14:32 följande:
    Du ska dra på regnskyddet runt ramen. Inte en droppe kommer i vagnen då.
    Hur jag än drar i det så tycker jag inte jag får den runt ramen vid fotändan... Sen tycker jag det är stort och klumpigt och tar aldeles för stor plats i varukorgen så har ett universial regnskydd som jag alltid har med mig ifall det börjar regnar under turen och sen använder jag orginal regnskyddet när jag går ut i regnväder. Övrig tid förvarar jag det i gaderoben. 
  • straw2008
    saal skrev 2013-11-08 17:50:38 följande:
    Hur jag än drar i det så tycker jag inte jag får den runt ramen vid fotändan... Sen tycker jag det är stort och klumpigt och tar aldeles för stor plats i varukorgen så har ett universial regnskydd som jag alltid har med mig ifall det börjar regnar under turen och sen använder jag orginal regnskyddet när jag går ut i regnväder. Övrig tid förvarar jag det i gaderoben. 

Men då förstår jag att det läcker. Det sitter ju inte som det ska. Jag tycker det sitter optimalt, skulle aldrig gå omkring med ett stånt där sladdrigt tält på min vagn som är så fin för övrigt
    I kinamockaskogen.....
  • HKmamma
    Hej alla Bugaboo -kunniga  , 

Väntar tredje barnet= hämtningar och lämningar mm av de andra barnen i skola och förskola. Har kollat runt och fastnat för Been. Vad rekommenderar ni att man kör för åkpåse till en nyfödd (ska klara skånsk vinter)? Cocoonen är den jag tittat på men börjar nu fundera på om det skulle funka med den nya varmare High performance? Vad tror ni? Hur har ni annars gjort med nyfödd under vintern? har även två andra vagnar som jag kommer att använda vid längre promenader etc, en Urban Jungle och en Hesba. 

Mycket tacksam för råd och tips 
  • svaneke

Finns det någon med Bugaboo Cameleon3 i Malmö-området som kan råda om man kommer behöver köpa vinterhjul eller ej? 
    Hur mkt snö pallar den, framhjulen är ju rätt klena liksom ...  

• emelielj

Ståbräda till cameleon, är det någon speciell som jag ska ha eller går det bra med en så länge den är från bugaboo? Om det ens finns flera..!

• L1ndah3

Hej, jag funderar på att beställa en bugaboo cameleon 3 all black från baby plus, är det någon här som gjort det nu på senare dagar som vet på ett ungefär vad priset blir?

• Sydney01
    L1ndah3 skrev 2013-12-29 18:35:38 följande:
    Hej, jag funderar på att beställa en bugaboo cameleon 3 all black från baby plus, är det någon här som gjort det nu på senare dagar som vet på ett ungefär vad priset blir?
    Fick hem min idag! € 839,-. kostade den.
  • Apotheosis

Hej bugabooholics!

Jag har världens finaste Cameleon. Jag älskar den! Jag älskar allt med den, hur liten och smidig den är, hur lätt det är att fälla sitsen och att vända handtaget, jag har alla accessoarer jag vill ha, tray och mugghållare och bumperskydd med pillband. Jag har bytt ut originalsuffletten mot en snygg burberryrutig jag fått uppsydd av en gammal kappa och hängt matchande kaniner i den. Jag är vrålkär i min snygga barnvagn. Sonen sitter bekvämt i den och de andra mammorna sneglar avundsjukt på vår snygga vagn. Men ju mer jag ser Donkey, ju mer vill jag ha den. Jag vet inte riktigt varför. Den tar för stor plats i bilen och är nog bökig och få med på flyget, den smala sitsen är nog inte alls rätt för min storvuxna pojke. Ändå kan jag inte låta bli att önska och längta. Ibland funderar jag på ett andra barn för att vara tvungen att byta till Donkey men mer än funderingar blir det inte för jag vill ju inte ha fler barn. Jag vill ju bara ha de större hjulen och den vrålsmarta och snygga sidokorgen. Någon annan som varit riktigt riktigt Nöjd med Cameleon men som ändå bytt till Donkey? Ångrade ni er eller kändes det ännu bättre? Vad är nackdelarna med Cameleon jämfört med Donkey? Tar Donkeyn MYCKET mer plats i hissar och butiker och sånt? Vet att den är typ lika bred men den har ju en större volym liksom.