• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bennysson
    tvättoman skrev 2013-08-16 17:02:37 följande:
    Jag är tyvärr också ganska missnöjd med min Cam. Har bara använt liggdelen än så länge, och då är det ett h-e att komma åt varukorgen. Tt köra med stora hjulen fram går i stort sett inte, den blir helt ostyrbar. Har tänkt att sittdelen är det man gillar mest med den, men vet ej om det blir så bra med att barnet alltid "sitt-sover" i o med den skålade sitsen. Hur bra är det för en växande rygg och bäcken? Har tänkt byta till brio go men är rädd att den ej går in i hissen. Känner nån här till en lika liten vagn som bugaboo men med bättre gung och fällbar rygg (plan rygg)? (Kanske fel tråd att fråga i... En del verkar ta det personligt om man klagar på bugaboon, inte min mening att dissa ngt som ni känner är en stor del av er livsstil o identitet, men jag tror att ni kan en del om vagnar rent allmänt också så jag chansar på att ställa frågan här ändå...)

Mer ergonomisk sits hittar du inte. Det är värre för barnets rygg och bäcken att sitta som ett L. Har träffat läkare och sjukgymnaster som kommenterat just hur bra och skonsam buggans sittdel är
  • straw2008
    bennysson skrev 2013-09-12 23:10:45 följande:
    Mer ergonomisk sits hittar du inte. Det är värre för barnets rygg och bäcken att sitta som ett L. Har träffat läkare och sjukgymnaster som kommenterat just hur bra och skonsam buggans sittdel är

Fast det spelar ju ingen roll om inte barnet gillar den, faktiskt. Jag sitter otroligt oergonomiskt på kontoret, jag sitter absolut bäst med benen i kors på kontorsstolen. Våra barn avskydde ju ergonomiska sittdelen.
    I kinamockaskogen.....
  • tvättoman

Bennyson: jo men det finns även sjukgymnaster som vittnar om motsatsen: att ryggen ej mår bra av hela tiden lugga i den skålade sitsen. Man får ingen träning för musklerna samt att belastningen är i korsryggen, vilket ej är bra.

Har nu en kronan!! Såå mkt bättre, men lika liten.

• emilsmamma

Hej! Är det någon som vet om Bugaboos myggnät också passar på Buffalon?
    (tänkte på att de andra vagnarna verkar ha lite mindre sittdelar och då kanske nätet är för litet?) 

• emilsmamma

Eller ska man satsa på breezy sun canopy istället? Hur bra är det egentligen? Någon som använt under sommaren? Skiner solen verkligen inte igenom för mkt genom det ljusa tyget och "fönstren"? Verkar smart att det går att öppna lite och att det finns ett integrerat myggnät dock. Fast dyrt. Hmmmm, onödigt tillbehör eller inte?

• Karink

Någon som vet om donkeyns sittdel/liggdel passar chassit på buffens?

Sol suffletten är kanon! Lätt värt varje öre! Speciellt den här sommaren då det har varit svårt att komma bort från solen!

• Peak

Inget liv i tråden längre?

Om man beställer från Holland, hur betalar man då? Jag brukar använda mitt visa kreditkort när jag handlar utomlands för att få en räkning på beloppet och ingen kan fiffla med kortet eftersom det inte finns några pengar på det. Men vad är mest fördelaktigt att föra över pengar eller betala med kort? Det blir avgifter i båda fallen väl!?

• emilsmamma

Köpte en solsuflett, har precis fått hem vagn och alla tillbehör så testar. Märker att det integrerade myggnätet inte sluter helt tätt. Är det så för er andra som har den också? (Jag har en Buffalo men antar att den ser likadan ut på alla modeller i princip) Det blir liksom en smal glipa vid sufletten till efter där bygeln sitter. (Det runda fästet) Ramen gör ju en båge där kan man säga, från smalare nertill till bredare upptill så antar att det är därför? Ska det vara så?? (Känns ju lite dåligt, en mygga behöver ju inte direkt mkt plats för att ta sig in)

• saal
    emilsmamma skrev 2013-11-07 13:07:45 följande:
    Köpte en solsuflett, har precis fått hem vagn och alla tillbehör så testar. Märker att det integrerade myggnätet inte sluter helt tätt. Är det så för er andra som har den också? (Jag har en Buffalo men antar att den ser likadan ut på alla modeller i princip) Det blir liksom en smal glipa vid sufletten till efter där bygeln sitter. (Det runda fästet) Ramen gör ju en båge där kan man säga, från smalare nertill till bredare upptill så antar att det är därför? Ska det vara så?? (Känns ju lite dåligt, en mygga behöver ju inte direkt mkt plats för att ta sig in)
    Har ingen erfarenhet av just solsufletten men det dilemma du beskriver har jag på regnskyddet så det kan ju vara genomgående i deras design. Mitt regnskydd är liksom som lite lite för kort så det känns som allt vatten ska rinna av och samlas längst ner vid fotändan. Då har jag ändå en frog som är lite mindre. Även minna cam vänner med samma modell av regnskydd (det är egentligen avsett för cam) har samma problem... 
  • straw2008

Du ska dra på regnskyddet runt ramen. Inte en droppe kommer i vagnen då.

I kinamockaskogen.....