• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • winden

Den absolut största nackdelen var liggdelen. Så låg. Inte bra för ryggen att böja sig ner varje gång man bar upp eller la ner bebis....

• EllisBell

winden: Som sagt. Om du haft en Bugaboo på riktigt hade du vetat om att det tar ca 10 sek att byta hjul. Vi byter alltid till stora framhjul på landet. Finns sällan grusvägar i städer nej. En kort bit kan man lätt vinkla vagnen och köra bara på de stora hjulen. Sen är min sambo 195 och har aldrig haft problem med vagnens höjd. Du låter exakt som de Emmaljungatanter i 25-årsåldern jag mött. Ingen tvingar dig att ha en BC. Buffalos är i mina ögon ful som stryk. Ska man ha den kan man ju lika gärna köpa en Briotraktor eller nåt.

• tvättoman

Jag är tyvärr också ganska missnöjd med min Cam. Har bara använt liggdelen än så länge, och då är det ett h-e att komma åt varukorgen. Tt köra med stora hjulen fram går i stort sett inte, den blir helt ostyrbar.

Har tänkt att sittdelen är det man gillar mest med den, men vet ej om det blir så bra med att barnet alltid "sitt-sover" i o med den skålade sitsen. Hur bra är det för en växande rygg och bäcken?

Har tänkt byta till brio go men är rädd att den ej går in i hissen. Känner nån här till en lika liten vagn som bugaboo men med bättre gung och fällbar rygg (plan rygg)?

(Kanske fel tråd att fråga i... En del verkar ta det personligt om man klagar på bugaboon, inte min mening att dissa ngt som
    ni känner är en stor del av er livsstil o identitet, men jag tror att ni kan en del om vagnar rent allmänt också så jag chansar på att ställa frågan här ändå...)

• mollikatt

Vi har köpt en cam3. Och vi har tittat på andra likvärdiga vagnar innan men CAM vann för den är lätt, smidig, i storstaden. lätt för mig i kollektivtrafiken, passar bra i vår lilla hiss, smidig av vika ihop och den har bra andrahandsvärde!

Korgen under är lite svår att nå, men då har jag hellre en ryggsäck med de viktigaste sakerna i.

• winden

Jag har aldrig bytt hjuö... Kan man annars ha vinterhjul hela tiden? Jodå grusväg finns i städer

• winden

Tvättoman. Jag funderar på att byta mit en teutonia fun.

• winden

Tar folk det personligt? Oj var ju inte min mening . Men att klanka ned på emmaljunga och andra vagnar är ju patetiskt

• EllisBell

winden: Att klaga på allt på Buggan är ok men att inte gilla Emmaljunga är patetiskt?! Dubble standard much? Och visst, att varukorgen är svåråtkomlig med liggdelen på är inte ultimat. Men att köpa en vagn som man bara hatar allt med är lite märkligt. Varför gör man så? Den ergonomiska sitsen, vagnens höjd, hur man fäller osv kan ju inte komma som någon överraskning. Och ja, naturligtvis kan man använda snö/terränghjulen hela tiden om man vill. Vi har dem vid långpromenader, på stranden, i skidbacken mm. De andra har vi i stan. Helt ärligt tror jag inte att någon tar kritik mot en vagn personligt. Varför skulle man? Däremot ser jag som sagt inte poängen med att skaffa en vagn som inte har någon av de egenskaper man värdesätter.

• mollikatt
    EllisBell skrev 2013-08-16 21:14:34 följande:

winden: Att klaga på allt på Buggan är ok men att inte gilla Emmaljunga är patetiskt?! Dubble standard much? Och visst, att varukorgen är svåråtkomlig med liggdelen på är inte ultimat. Men att köpa en vagn som man bara hatar allt med är lite märkligt. Varför gör man så? Den ergonomiska sitsen, vagnens höjd, hur man fäller osv kan ju inte komma som någon överraskning. Och ja, naturligtvis kan man använda snö/terränghjulen hela tiden om man vill. Vi har dem vid långpromenader, på stranden, i skidbacken mm. De andra har vi i stan. Helt ärligt tror jag inte att någon tar kritik mot en vagn personligt. Varför skulle man? Däremot ser jag som sagt inte poängen med att skaffa en vagn som inte har någon av de egenskaper man värdesätter.

Exakt! vi var väldigt noggranna när vi valde vår vagn speciellt med tanke på priset...!

Man testar och jämför noga innan man köper en vagn. Jag har ex inte valt en crescent barnvagn för den uppfyller inte de krav vi hade.
  • winden

Anledningen till att jag köpte den var vändbart handtag. Och sen att den var så lätt att köra... Men jag blev jättebesviken.... Men jag ser att fler än jag har blivit missnöjda med samma saker.... 1 Att ta itu den i 2 delar för att få in i bil. 2. Liggvagnen är låg, man får böja sig ned ganska mkt. 3. Handtaget som känns ranglig. 4. Handbromsen, på cam 3 är den förbättrad. 5. Liten och svåråtkomlig varukorg. Fördelen är ju vändbart handtag. Och smidig i stan. Eftersom jag fick ett syskon till sonen i Augusti förra året så har jag inte använt cam på vintern och inte testat vinterhjul