• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2010-03-13 15:15:12 följande:
    Här har man visst fuskat lite med att kolla på demofilmen hur man fäster sittdelen... (Alison Hanigan)
    Det är inte jätte ovanligt faktiskt....har sett x antal sådana på stan. Men jag säger alltid till. Det kan ju vara farligt i värsta fall.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Candra

Vi har den gula paul frankpåsen Den med giraffen.

En fråga till!
    Ni som byter till sommarsuflett, när gör ni det? Sitter och kollar lite, är sugen på att beställa nåt nytt till våren, men kan inte riktigt välja färg.
    De färger jag haft på suflett innan är kornblå, som var första, sen den gamla rosa och nu svart..
    Är mest sugen på antingen den nya rosa, gula eller oranga..

• solouniko
    Berit82 skrev 2010-03-13 09:47:53 följande:
    Hej! Behöver lite åkpåsehjälp.Jag är sugen på en Elodie åkpåse till min Bugaboo men jag har hört att en del är irriterade över att den glider, fast andra är nöjda med den. Vill verkligen inte att den glider, kommer också bli irriterad om den gör det! Men de är ju så förbannat snygga! Kan man inte fästa upp den över ryggen på sittdelen så den hålls fast?Hur funkar det med Buppas åkpåsar? De är också snygga!Sen undrar jag hur Bugaboos egna åkpåsar passar i andra vagnar? Kommer köpa en syskonvagn och det blir nog en Emmaljunga, Teutonia eller liknande med svängbara framhjul där man kan ha sittdelen emot sig.
    Jag tror det beror också lite på vilken påse man har från Elodie. De "glansiga" typ retro revolution och blossom bird glider nog mer än tex denim och folklore rose som är av ett annat material. Jag har använt folklore rose nu när det varit som kallast under vintern och satte fast den över ryggen på sittdelen. Har aldrig haft problem med att den glidit alls faktiskt, men den är ju "ohalkigare" (svenska lärare nästa ) än de andra så det kanske är därför. Så fort det blir varmare kommer jag dock byta till Buggans egna, den sitter ju som gjutet i vagnen och dessutom är jag kräkless på allt mönster nu
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Stargirl
    Candra skrev 2010-03-13 16:03:38 följande:
    Vi har den gula paul frankpåsen Den med giraffen.En fråga till!Ni som byter till sommarsuflett, när gör ni det? Sitter och kollar lite, är sugen på att beställa nåt nytt till våren, men kan inte riktigt välja färg.De färger jag haft på suflett innan är kornblå, som var första, sen den gamla rosa och nu svart..Är mest sugen på antingen den nya rosa, gula eller oranga..
    Nu gör vi det inte lägre....Cameleon är pensionerad. Dottern är 3 år. Men jag brukade byta när vi skull epå semester och sen ha sommarsufflan i Juli Augusti. Juni är så kallt att man behöver den vanliga tycker jag.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Joddan
    Här har man visst fuskat lite med att kolla på demofilmen hur man fäster sittdelen... (Alison Hanigan)
    Så såg vagnen jag såg på Åhlens ut... Hemskt! Stackars barn, så osäkert!
    Silas 2009-03-03
  • LR75
    solouniko skrev 2010-03-13 16:12:48 följande:
    Jag tror det beror också lite på vilken påse man har från Elodie. De "glansiga" typ retro revolution och blossom bird glider nog mer än tex denim och folklore rose som är av ett annat material. Jag har använt folklore rose nu när det varit som kallast under vintern och satte fast den över ryggen på sittdelen. Har aldrig haft problem med att den glidit alls faktiskt, men den är ju "ohalkigare" (svenska lärare nästa ) än de andra så det kanske är därför. Så fort det blir varmare kommer jag dock byta till Buggans egna, den sitter ju som gjutet i vagnen och dessutom är jag kräkless på allt mönster nu
    vissa av elodie påsarna har ju typ något stopp påsytt under rumdelen. men vet inte huruvida det hjälper.
  • LR75
    Candra skrev 2010-03-13 16:03:38 följande:
    Vi har den gula paul frankpåsen Den med giraffen. En fråga till! Ni som byter till sommarsuflett, när gör ni det? Sitter och kollar lite, är sugen på att beställa nåt nytt till våren, men kan inte riktigt välja färg. De färger jag haft på suflett innan är kornblå, som var första, sen den gamla rosa och nu svart.. Är mest sugen på antingen den nya rosa, gula eller oranga..
    säger som stargirl, juli och augusti. vi har dock haft problemet att det kan komma in mycket sol genom nätet som bländat vår dotter. Så många gånger har vi fått hänga en sjal för att solen varit störande.
  • jessapessa
    Ia 70 skrev 2010-03-13 07:13:01 följande:
    jessapessa Vi har Lascals Kiddyboard www.lascal.se/web/kiddyboard_se.aspx Just den modellen har en "arm" som man fäster i chassit. Den funkar jättebra tycker vi. Lätt att hänga upp, sitter bra men framförallt sååå lätt att ta av och sätta på (bara ett klick så e de klart) 
    Skönt att den är snabb att få av och på!
    Kändes lite värdelöst då minsta sonen nu inte är nöjd med att vara i viloläge hela tiden, utan vill sitta upprätt, o då kunde jag inte ha ståbrädan upphängd, utan den fick rulla på marken (utan något barn på...)
    Originalbrädan är ju omöjlig att få av utan att vända på vagnen... =D
  • Berit82
    solouniko skrev 2010-03-13 16:12:48 följande:
    Är sugen på en folklore rose, så fin! Gillar rockabilly dot också, men jag har köpt en sån filt så det känns lite dubbelt.

Visst är Bugaboos egen åkpåse överlägset bäst, men det borde väl inte innebära att alla andra är dåliga i jämförelse?
    Hade dock en Emmaljunga åkpåse innan när jag hade en City cross, och den var verkligen kass! Den satt bara fast med två långa gummiband som man trädde över ryggen vilket innebar att den gled ner hela tiden, riktigt irriterande!
  • livet från ljusa sidan
    Nu har jag ju inte provat sittdelen men vad är det som de gjort fel? Jag ser ju att ngt är fel men hur kan man fixa till det?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21