• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LyckligaStina

Min 1 år gamla Cam skrammlar :( Det är inte i hjulen utan själva chassit som skrammlar. Köpte vagnen på Kidzshop för precis ett år sedan. Någon som vet vad det kan vara?

• Joddan

Morrar åt nk där offwhite var slut i både parasoll och dyna... Får leta på bonti eller barnbutiken imorgon...

Silas 2009-03-03
  • sok
    Tuffelisa skrev 2010-05-22 13:27:28 följande:
    Hjälp! Min Bugaboo Cameleon har gått sönder :( Handtaget glappar i det vänstra fästet där det sitter ihop med varukog och hjulpinnarna i det runda som är på sidorna....något därinne vill inte fästa, så det vänstra handtaget glappar fram och tillbaka så fort jag rör det uppåt eller neråt...att gå i trappor är inte att tänka på :( Är det något man kan laga själv tror ni? Jag har köpt vagnen på blocket och det är en 09:a. Har inget kvitto, men kanske ett garantikort, har för mig att jag har sett det på baksidan av broschyren och dvd'n. Vet inte vart jag ska börja riktigt, laga själv eller lämna på reparation eller köpa nytt chassi? Vad skulle ni ha gjort...kanske är ett enkelt fel bara? *hoppas* Tack på förhand!
    låter som mitt chassi..
    jag kan "slå" på handtaget så fastnar det efter en stund...
  • sok
    Emma Görander skrev 2010-05-22 08:06:10 följande:
    Precis, d är en sån jag menar. Hur fäster du den vid sufletten?
    det är INTE lätt.
    först sätter jag i "pinnarna" (lia som jag har i tegnskyddet) och sen sätte rjag fast uv grejjen där nere vid ramen (vid fötterna) och SEN försöker jag dra uvgrejjen över hela suffletten. på sidorna är det små ögglor/gummibnad som jag fäster där där man även har fäst suffletten..., men det är verkligen så att det passar PRECIS! så dne lossnar några gånge ribland innan jag fått dit den så dne sitter kvar...
    jättesvårt att förklara....
  • Leo och Elliots Mamma
    Joddan skrev 2010-05-22 16:59:28 följande:
    Morrar åt nk där offwhite var slut i både parasoll och dyna... Får leta på bonti eller barnbutiken imorgon...
    Trist men inte så oväntat. Offwhite parasollet har ju varit restat några v dessutom. Om du inte får tag på ngt parasoll så skriver jag här när Nk ringer mig om offwhite parasollet.
  • AngelicaS83

Hej
    Är ute efter en ny vagn till dottern och har bestämt mig för en bugaboo cameleon.
    Skall försöka hitta en på blocket.
    Är det något speciellt jag skall tänka på vid köp av beg. Är någon årsmodell att föredra. Vad är det för skillnad på 08 och 09.
    Tacksam för svar¤

• LR75

så, då sitter dynan på plats.
    men i ärlighetens namn är jag inte skitnöjd.
    man får fixa och trixa lite för att den ska sitta bra.
    känns som det saknas något...något att sätta fast den med.

vilken sida man ska använda, ja det har inte jag heller klurat ut. Antagligen skall man ju kunna använda båda men då måste man ju klippa bort tvättlappen...och då torskar man ju lite andrahandsvärde tycker jag. Men man kanske kan spara lapparna i påsen med instruktionsboken typ.

sen är jag lite skeptisk till materialet. kommer det inte att bli flula maskor och tråduppdragningar om man tex skulle fastna med kardborrband från en sko eller liknande i det?

hade personligen föredragit att den slulle vara lite mer som oth´s dyna där ena sidan är i frotte. oki, den blir inte heller så snygg om det dras upp trådar...men den gick iaf att "klippa" till lite så blev den ok igen.

jaja...nu har man iaf en dyna som kam kan använda som mall...oki, den fungerar att använda men jag ser helst att man vidarutvecklar den lite och kommer med en uppföljare!

nu skall jag ut och jaga tunn frotte på nätet!

får se om jag får tid till att slänga upp en bild imorgon!

• Leo och Elliots Mamma
    LR75 skrev 2010-05-23 01:26:31 följande:
    så, då sitter dynan på plats.men i ärlighetens namn är jag inte skitnöjd.man får fixa och trixa lite för att den ska sitta bra.känns som det saknas något...något att sätta fast den med.vilken sida man ska använda, ja det har inte jag heller klurat ut. Antagligen skall man ju kunna använda båda men då måste man ju klippa bort tvättlappen...och då torskar man ju lite andrahandsvärde tycker jag. Men man kanske kan spara lapparna i påsen med instruktionsboken typ.sen är jag lite skeptisk till materialet. kommer det inte att bli flula maskor och tråduppdragningar om man tex skulle fastna med kardborrband från en sko eller liknande i det?hade personligen föredragit att den slulle vara lite mer som oth´s dyna där ena sidan är i frotte. oki, den blir inte heller så snygg om det dras upp trådar...men den gick iaf att "klippa" till lite så blev den ok igen.jaja...nu har man iaf en dyna som kam kan använda som mall...oki, den fungerar att använda men jag ser helst att man vidarutvecklar den lite och kommer med en uppföljare!nu skall jag ut och jaga tunn frotte på nätet!får se om jag får tid till att slänga upp en bild imorgon!
    Samma känsla har jag oxå. Förväntade nog min alldeles för mkt.  Min dyna är oxå på plats med samma sida som du har upp. Ja, en vidareutvecklad dyna kommer de nog få ta fram, känns som fler kommer att bli lite "besvikna"...
    Min make dock tycker jag e shopig å tycker att dynan är bra förutom att den e offwhite då
  • Asereht

Nu blir jag väldigt osäker på om jag verkligen ska köpa en dyna. {#lang_emotions_undecided} Jag hade hoppats på en perfekt dyna men när jag läser era inlägg blir jag väldigt osäker. Man kanske ska fortsätta arbeta på den perfekta dynan själv istället.

Jag hade hoppats att den skulle vara perfekt på alla sätt och vis användningsmässigt och som en bonus hade man en perfekt mall om man ville sy i roligare tyg.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • LillaG

Jag har haft dynan i några dagar nu. Det är en meshsida och en canvas-sida (lapparna sitter på canvas-sidan). Jag har mesh upp och upplever att Luk blir mindre varm när han sitter i vagnen iaf. Det var ju det som var poängen.
    Det har dock oxå stört mig att lapparna blir fula om man har canvas-sidan upp.

Jag tyckte också att dynan såg lite miffig ut när jag la i den första gången, men efter att den har legat till sig så känns det ok och jag tänker inte på det.

Isac 0607 ♥ Lucas 0910
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21