• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-05-24 08:44:43 följande:
    Jag kan inte komma på ngn sådan, tyvärr. Kanske en gammal mountain terrain vagn?
    Precis min tanke! Den är både lätt, platt och med fullt liggläge. Inte bakåtvänd då men man kan ju inte få allt och skall den bara användas då och då så kanske det går att leva med. De brukar vara snorbilliga då de oftast har många år på nacken och suffletten (och oftast ännu mera) är solblekt men om man är lite händig så går den ju lätt att piffa upp med en snygg dyna och en hemmasydd sufflett. Jag gillar Mountain Terrain jättemycket även om jag inte själv har haft någon *börjar fundera på om jag inte behöver en sån*
  • Joddan
    Ia 70 skrev 2010-05-23 22:21:25 följande:
    Köpte mig nyss en ny sittdelsbas o varukorg på Tradden, blir nog nöjd
    Den mörkblåa?
    Den var fin!
    Silas 2009-03-03
  • Emma Görander

Min bugga 09 började låta som bara den när jag ändrade fjädrarna fram för att lilltjejen väg lite mer nu.. Något tips!?

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-24 08:58:40 följande:
    Precis min tanke! Den är både lätt, platt och med fullt liggläge. Inte bakåtvänd då men man kan ju inte få allt och skall den bara användas då och då så kanske det går att leva med. De brukar vara snorbilliga då de oftast har många år på nacken och suffletten (och oftast ännu mera) är solblekt men om man är lite händig så går den ju lätt att piffa upp med en snygg dyna och en hemmasydd sufflett. Jag gillar Mountain Terrain jättemycket även om jag inte själv har haft någon *börjar fundera på om jag inte behöver en sån*
    Jag har en gammal dubbel MT och är supernöjd med den. Stabil, funkar toppen på grusvägar då den går rakt fram. Lätt och blir platt när man viker ihop den. I och med att vår är dubbel så tar den ju stor yta, men platt blir den! Skönt att "slippa" svängbara hjul när man gör på landet tycker jag. Sen är den väldigt väl disponerad så det går väldigt enkelt att svänga/luta på, även med två barn. Det finns många svårstyrda vagnar, men jag körde hellre denna med två i än P&T ett bra tag! Men de har ju några år på nacken så betal inte för mycket.
  • Ia 70
    Joddan skrev 2010-05-24 09:34:22 följande:
    Den mörkblåa? Den var fin!
    Tack, Ja den mörkblåa. Jag har den gråa basen nu o en massa topset i olika färger- så den blå går att kombinera med alla färger typ O så kan jag hämta den o slipper porto o de e ju inte helt fel det heller så då var det ett bar pris.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • mollan nu

man kan ju inte få allt så åka frammåt får man nog stå ut med då. Ska kolla på MT då, låter lite som den skulle funka för oss.
    Gör inget om det är en solblekt vagn, sy själv fixar jag nog
    De som famms på blocket här i sthlm tycker jag var lite väl överpris på med tanke på hur priserna låg i resten av landet. Får vänta och se om det dyker upp någon.

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Joddan
    Ia 70 skrev 2010-05-24 10:06:51 följande:
    Tack, Ja den mörkblåa. Jag har den gråa basen nu o en massa topset i olika färger- så den blå går att kombinera med alla färger typ O så kan jag hämta den o slipper porto o de e ju inte helt fel det heller så då var det ett bar pris.
    Den verkade fräsh också, var sugen på att buda men nä. Min denim och gråa får räcka... :)
    Silas 2009-03-03
  • Asereht

Kikade in på Barnbutiken i Heron igår i hopp om att de skulle ha fått in dynorna men icke. Ville ju gärna se/klämma irl innan jag beställer något som jag är osäker på och här i stan finns ingen bugga åf.

Får kanske avvakta några veckor och kika in igen nästa gång vi passerar. Ingen idé att skicka maken för han ser inte skillnad på en sufflett och en top typ.

Blev lite sur att jag inte hade några "spenderarpengar" med mig då de hade 50% på buggaåkpåsar (ej pf och limited). Det är ju en ny påse för typ begagnatpris. Kommer nog att sörja det hela veckan, minst skadad som jag är.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Emma Görander
    Ia 70 skrev 2010-05-23 22:21:25 följande:
    Köpte mig nyss en ny sittdelsbas o varukorg på Tradden, blir nog nöjd
    jag fick köpt en 09modell denim, inkl resebag och frakt för 6000:-.. men det beror väl lite på säljaren, hur sugna dom är på att bli av med den. Pruta hejvilt! Ibland har man tur!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21