• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LR75
    LillaG skrev 2010-05-24 08:37:09 följande:
    Är det en sommarsuflett i off white du har oxå? Det ser toppen ut!! Jag har inte fått min nya suflett än, men då har jag nåt att se fram emot
    Näe, detär faktiskt en vanlig canvas suffla i sand.
    Har en sommarsuffla fast i sand men jag är inte helt nöjd med den...tycker att det blir för mycket sol i nacken när man är ute och går om solen ligger på.
  • JoiPoi

Är det meningslöst att lägga ut annons på fleece set?

• Asereht
    JoiPoi skrev 2010-05-24 11:02:58 följande:
    Är det meningslöst att lägga ut annons på fleece set?
    Nej det tycker jag inte, speciellt inte om det är en färg jag är ute efter.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • LyckligaStina
    LyckligaStina skrev 2010-05-22 16:32:02 följande:
    Min 1 år gamla Cam skrammlar :( Det är inte i hjulen utan själva chassit som skrammlar. Köpte vagnen på Kidzshop för precis ett år sedan. Någon som vet vad det kan vara?
    Puffar upp min fråga! Någon som vet vad det kan vara? :/
  • Stargirl
    LyckligaStina skrev 2010-05-24 11:15:38 följande:
    Puffar upp min fråga! Någon som vet vad det kan vara? :/
    Nej, faktiskt ingen aning. Jag tänker rent spontant om det åkt in ngn sten lr liknande? Mitt hetaste tips är att maila direkt till Bugaboo [email protected] och fråga om de vet.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Jesli

Vart köper ni era tillbehör till er Bugaboo vagnar?
    Är det samma priser överallt eller kan det löna sig att köpa på någon särskild affär eller på nätet osv?
    Jag vill gärna ha rosa topset eller offwhite, kanske båda...
    sen tror jag absolut vi kommer bli tvugna att ha såna vinterhjul, maken vill vi ska köpa dem redan nu och ha dem alltid, han gillar inte de små hjulen fram om han ska gå i grus.

Sen undrar jag om Bugaboo´s egna åkpåsar är bra eller kör ni med annat märke?
    Till sist, någon som har bra tips om lillan vill sitta korta stunder i liggdelen.
    Vill absolut inte byta till sittdelen än då hon mest sover i vagnen än, men ibland när hon är vaken vill hon sitta och kika en stund.

Har verkligen blivit kär i vår nya vagn!

• sok
    Jesli skrev 2010-05-24 12:27:21 följande:
    Vart köper ni era tillbehör till er Bugaboo vagnar? Är det samma priser överallt eller kan det löna sig att köpa på någon särskild affär eller på nätet osv? Jag vill gärna ha rosa topset eller offwhite, kanske båda... sen tror jag absolut vi kommer bli tvugna att ha såna vinterhjul, maken vill vi ska köpa dem redan nu och ha dem alltid, han gillar inte de små hjulen fram om han ska gå i grus. Sen undrar jag om Bugaboo´s egna åkpåsar är bra eller kör ni med annat märke? Till sist, någon som har bra tips om lillan vill sitta korta stunder i liggdelen. Vill absolut inte byta till sittdelen än då hon mest sover i vagnen än, men ibland när hon är vaken vill hon sitta och kika en stund. Har verkligen blivit kär i vår nya vagn!
    men hur gammal är hon? min lilla sover i sittdelen, jag bytte till sittdelen då hon var ca 5 månader.
    vi har vinterhjul, men inte nu då snön är borta, men de tär jätteenkelt att byta, så bara mna har dem tillgängligt kan man nog byta hjul tex om din man vill köra med vinter/terränghjulen och du med de små.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-24 10:29:36 följande:
    Kikade in på Barnbutiken i Heron igår i hopp om att de skulle ha fått in dynorna men icke. Ville ju gärna se/klämma irl innan jag beställer något som jag är osäker på och här i stan finns ingen bugga åf. Får kanske avvakta några veckor och kika in igen nästa gång vi passerar. Ingen idé att skicka maken för han ser inte skillnad på en sufflett och en top typ. Blev lite sur att jag inte hade några "spenderarpengar" med mig då de hade 50% på buggaåkpåsar (ej pf och limited). Det är ju en ny påse för typ begagnatpris. Kommer nog att sörja det hela veckan, minst skadad som jag är.
    Surt när inte pengarna finns och tillfälle dyker upp. Det är då man ska ha med sig Fröken Småland!
    Hon räddade mig på barnmässan. Fast jag hade ju i och för sig pengarna på annat konto...
  • Kavat
    Jesli skrev 2010-05-24 12:27:21 följande:
    Vart köper ni era tillbehör till er Bugaboo vagnar? Är det samma priser överallt eller kan det löna sig att köpa på någon särskild affär eller på nätet osv? Jag vill gärna ha rosa topset eller offwhite, kanske båda... sen tror jag absolut vi kommer bli tvugna att ha såna vinterhjul, maken vill vi ska köpa dem redan nu och ha dem alltid, han gillar inte de små hjulen fram om han ska gå i grus. Sen undrar jag om Bugaboo´s egna åkpåsar är bra eller kör ni med annat märke? Till sist, någon som har bra tips om lillan vill sitta korta stunder i liggdelen. Vill absolut inte byta till sittdelen än då hon mest sover i vagnen än, men ibland när hon är vaken vill hon sitta och kika en stund. Har verkligen blivit kär i vår nya vagn!
    Det är nog samma priser överallt, OM man inte hittar rea, erbjudande osv. Ibland kan man ju ha tur!

Bugaboos egna åkpåse är outstanding, den sitter fast och glider inte i och med att den sätts fast under plattan. Men alla åkpåsar med 5-punkts sele bör passa.
    Lägg en kudde under/bakom så att hela ryggen vilar mot kudden kanske?
  • Ia 70
    Joddan skrev 2010-05-24 10:24:49 följande:
    Den verkade fräsh också, var sugen på att buda men nä. Min denim och gråa får räcka... :)
    Aaa men har du demin så e de ju bra de som blå men tuffare
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21