• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • humilis
    AngelicaS83 skrev 2010-05-25 08:03:53 följande:
    www.blocket.se/sodermanland/Bugaboo_Cameleon_...Vad tror ni om denna tjejer!Tror ni jag gör ett ok köp, får den för 6000 + frakt?.Ingen oäkting va;)Gillar inte att man är så okunnig på bugga. Snälla släng en kommentar innan jag bestämmer mig¤
    jag köpte en ny bugaboo cameleon via fruugo och då betalade jag 7600 kr med frakt. Det känns som en bättre deal.
  • Mymemlan

Om man har kvitto till buggan, och ett glidande chassi. Hur länge kan man få ett nytt chassi? Min vagn är köpt begagnad och är en 2008. Jag har fortfarande kvar nummer och mejl till köparen då vagnen är köpt för kanske 3 veckor sen och hon tyckte jag kunde höra av mig till henne om jag undrade över nått med vagnen mm. Mejlade henne och frågade om hon har kvar kvittot. Är det hennes namn på det kan hon säkerligen hjälpa mig, hon var jättesnäll och trevlig och erbjöd hjälp även efter köpet, vilket hon hjälpt med en fundering en gång tidigare. Om man inte har kvar kvittot, kan man ringa till butiken och se om dom kan hitta nått i sina register?

• humilis

j

Mymemlan skrev 2010-05-25 09:08:16 följande:
    humilis, fruugo, vad är det för nått?
    jag vet inte riktigt. gå in på deras hemsida och läs. men de har billiga bugaboo. de köper hem från nederländerna just nu. fick hem min efter 2 veckor.
  • Fröken Småland
    AngelicaS83 skrev 2010-05-25 09:06:59 följande:
    Jag bor i kungsbacka ligger en bit utanför gbg.Jag hittade den här på blocket med, hon har bytt chassi 09.www.blocket.se/vi/27117714.htm Vinterhjulen ingår ej.
    Måste det vara en Cameleon? Jag vet en vacker röd Gecko till salu i just din stad, där du skulle få en fin demonstration (inte min)
  • Fröken Småland
    AngelicaS83 skrev 2010-05-25 09:06:59 följande:
    Jag bor i kungsbacka ligger en bit utanför gbg.Jag hittade den här på blocket med, hon har bytt chassi 09.www.blocket.se/vi/27117714.htm Vinterhjulen ingår ej.
    Den ser riktigt fin ut med rätt tillbehör till rätt pris även om jag fortfarande har en hel del reservationer för det nyare chassit med glidrisk *domedagsprofet* Men du verkar av någon anledning dras till vagnar med felsatt sittdelsöverdrag

De här skulle jag också tittat på

Härlig ovanlig färg:

http://www.blocket.se/goteborg/Bugaboo_cameleon__06_27644577.htm?ca=15&w=2

Lättsåld och lättmatchad:

http://www.blocket.se/alvsborg/Bugaboo_Cameleon_27582270.htm?ca=15&w=2
  • LillaG

Jag undrar över det där med kvittot... Om man köper en ny bugga så får man ett skrivet kvitto med sitt namn på eller? Det där med kvitto finns ju reglerat i lagar, är det så att om det finns ett kvitto med namn på köparen så gäller inte garantin ägare #2 om man säljer vidare?

Om du köper en tv på Siba t.ex, där de brukar ta ditt namn, så gäller inte garantin om jag säljer tvn efter ett halvår för nästa köpare?

Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • Fröken Småland
    LillaG skrev 2010-05-25 09:46:07 följande:
    Jag undrar över det där med kvittot... Om man köper en ny bugga så får man ett skrivet kvitto med sitt namn på eller? Det där med kvitto finns ju reglerat i lagar, är det så att om det finns ett kvitto med namn på köparen så gäller inte garantin ägare #2 om man säljer vidare?Om du köper en tv på Siba t.ex, där de brukar ta ditt namn, så gäller inte garantin om jag säljer tvn efter ett halvår för nästa köpare?
    Barnvagnsbranschen har bestämt dessa regler, i motsats t ex till bilbranschen där garanti gäller enligt villkor oavsett antal ägare. Hur det är med elektronik känner jag inte till.
  • Läängtar
    Fröken Småland skrev 2010-05-25 09:52:20 följande:
    Barnvagnsbranschen har bestämt dessa regler, i motsats t ex till bilbranschen där garanti gäller enligt villkor oavsett antal ägare. Hur det är med elektronik känner jag inte till.
    Men på mitt kvitto står det inget namn? Hur är det då om jag skulle sälja vagnen? Då måste ju garantin följa med?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21