• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Läängtar skrev 2010-05-25 10:01:32 följande:
    Men på mitt kvitto står det inget namn? Hur är det då om jag skulle sälja vagnen? Då måste ju garantin följa med?
    Då kan man "fuska" och låtsas att man är förste köpare, ja. Såna kvitton är väldigt bra
  • Mymemlan

Har nu pratat med köparen. Min vagn är köpt i Usa, i Los angeles (stavning kanske inte är den rätta nu ;P) i agusti 2008, men den är tillverkad i April 2008. Hennes svärmor hade hämtat hem den åt dom, så hon skulle kolla om hon hade kvittot , men hon trodde inte det. Men hon trodde det kunde räcka med serienummer oh tillverkningsår, eftersom det är ett tillverkningsfel. (??). Jag har iaf mejlat bugaboo nu så då får vi se.

• AngelicaS83

Tack  Fröken Småland¤
    Den översta Är för blå för min smak, Har en flicka som skall åka i den.
    Den andra ligger 15mil enkel väg från mig och vill nog se en sån "gammal" vagn live innan köp. Är otroligt allergisk mot rost och allt för slitet.
    Men funderar på den svarta i borås, kanske är bäst för mig att köpa en på plats, vet ju inte ens hur man fäller ihop;)
    Va en sväng på babyproffsen men hon va så snabb så kommer inte ihåg hur hon gjorde alla finesser.
    Skall kika in fruugo nu.. låter ju som ett bra pris. Gäller garantier som vanligt om man köper där ifrån.

• Stargirl
    Mymemlan skrev 2010-05-25 10:10:06 följande:
    Har nu pratat med köparen. Min vagn är köpt i Usa, i Los angeles (stavning kanske inte är den rätta nu ;P) i agusti 2008, men den är tillverkad i April 2008. Hennes svärmor hade hämtat hem den åt dom, så hon skulle kolla om hon hade kvittot , men hon trodde inte det. Men hon trodde det kunde räcka med serienummer oh tillverkningsår, eftersom det är ett tillverkningsfel. (??). Jag har iaf mejlat bugaboo nu så då får vi se.
    USA köpt vagn måste man reklamera till USA, då vagnen inte är identisk. Men du kan alltid maila till [email protected] och höra dig för. De har en svensktalande service tjej så du kan maila på Svenska.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • humilis

Angelicas83: Yes garantierna gäller som vanligt. men jag antar att om ngt blir fel så måste man skicka till nederländerna. men det måste man väl vid alla andra internetbeställningar också. Och så finns ju ändå ingen garanti om du köper i andrahand. mymemlan: Har du andra fästen på din vagn då? Så om du vill köpa ett annat topptyg så går inte det? Eller hur fungerar det?

• sok
    Mymemlan skrev 2010-05-25 10:10:06 följande:
    glider ditt handtag?
  • Mymemlan

humilis,
    det har jag ingen aning om faktiskt? :O

Nån är inne som vet om man måste köpa nå speciella topptyg då vagnen kmr från usa?

• Fröken Småland
    Mymemlan skrev 2010-05-25 11:12:55 följande:
    humilis, det har jag ingen aning om faktiskt? :ONån är inne som vet om man måste köpa nå speciella topptyg då vagnen kmr från usa?
    Ja, eller sy egna knapphål. Åkpåsarna däremot är universala numera så de är kompatibla. Häng kvar så skall jag se om jag inte har en bild på en Yankee-klädsel.
  • AngelicaS83

Humilis: Va det smidigt att beställa från fruugo? Är det likadan vagn som säljs här i butik?
    Finns bara blå med den gråa basen, funderar på att beställa den och sälja topptyget sen eller byta.

• Mymemlan

sok,
    det hände en gång igår, och det var bara en del av handtaget och blev det som snedbelastad på vagnen, var nog därför. Inget som stör mig om det inte blir fixat egentligen då jag är så nöjd med vagnen förövrigt faktiskt.

fröken småland,
    jag läste att selen sitter fast i sittdelstyget. Och köper man ett nytt sittdelstyg från eruropa blir man utan sele. Det är nog inget för min son iaf ;p Men jag hade faktiskt inte tänkt byta ut sittdelstyget, däremot sufletten kanske :)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21