• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht

Har inte bytt än och lillnöffe är 3 1/2  mån. Så länge han är nöjd får han ligga kvar ju längre desto bättre så får man använda liggdelen lite också.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Mymemlan

Hörrni, mitt chassi glider inte alls! Jag hade slarvat med att spänna ordentligt. Svårt att förklara. Lyckades komma åt den typ och sprätta upp en för jag har prövat nu, och det glider inte alls!! :)

• Mymemlan

fröken småland,
    kan man inte beställa från Usa om man vill byta topset, alltså själva sufletten och tilll liggdelen och inte sittdelen men tyget man sätter där i.. (inte så haj på bugga än)

• LillaG
    SödeSara skrev 2010-05-25 14:30:35 följande:
    Kort fråga bara! :) När bytte ni till sittdelen?
    4,5 resp. 5 månader. När jag märkte att sönerna inte verkade vara nöjda med att ligga och titta på himelen bara utan ville se lite annat oxå.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • straw2008

Jag ville bara berätta att vi tagit bort våra vingar från beevagnen med mkt gott resultat, de sitter endast med en raksöm så det tar 2 min att sätta på de igen om man skulle vilja. Den ser lite mer ut som nya been och man får ca 6 cm sittyta till på bredden!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • LillaG
    Mymemlan skrev 2010-05-25 15:52:02 följande:
    fröken småland, kan man inte beställa från Usa om man vill byta topset, alltså själva sufletten och tilll liggdelen och inte sittdelen men tyget man sätter där i.. (inte så haj på bugga än)
    Du kan absolut beställa från USA. Det är dock inte alla återförsäljare i Usa som skickar internationellt - du får kolla respektive återförsäljare. Likaså så finns det god risk att du får betala avgifter när det kommer till Sverige, tullen har blivit hårdare på att kolla inkommande post från utlandet. Du kan räkna ut på Tullverkets hemsida vad kostnaden blir. Gissningsvis går det ungefär jämt upp med köpa någon del här i Sverige i butik.
    Alternativt kan du ju försiktigt göra hål för selen själv om du köper här i Sverige. Det har jag gjort då jag köpt topset från Usa och satt på min svenska bugga.

Det är bara sittdelen som skiljer på Usa och Europa. Liggdel & suflett är lika.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • Mymemlan

lilla g,
    om du har beställt från Usa, hur gör man då om man vill köpa från därifrån, alltså jag försökte googla, men hur vet man vad skillnaden är, att det är "rätt"? Har du nå tips på nå återförsäljare? :)

• LillaG
    Mymemlan skrev 2010-05-25 17:14:28 följande:
    lilla g, om du har beställt från Usa, hur gör man då om man vill köpa från därifrån, alltså jag försökte googla, men hur vet man vad skillnaden är, att det är "rätt"? Har du nå tips på nå återförsäljare? :)
    Jag har bara beställt och fått det skickat till makens hotell när han varit där {#lang_emotions_wink}. Det kan egentligen inte bli fel. Det som heter tailored fabric är motsvarande topset = liggdelslock, suflett & sittöverdrag. De kostar $99 överallt typ.
    Jag ska kolla om jag har nåt förslag på återförsäljare som skickar till Sverige.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • annat82

Tänkte dela med mig av min bugaboo-historia i kort. Jag som aldrig kunde tänka mig äga en bugaboo ;)
    För ett halvår sedan tyckte jag bugaboo var de fulaste vagnar som fanns, men när jag såg mer och mer så blev de bättre och bättre men jag kunde ju aldrig tänka mig ha en själv. Sen när dottern inte vill ligga i liggedelen längre och vi bytte till sittdel när hon är nästan 4 månader så satt hon väldigt dåligt.
    Hon får prova att bugaboo cameleon, med sittdel, och sitter hur nöjd som helst och har stöd för ryggen på ett bra sätt. Jag och sambon testkör lite och till slut så köper vi en begagnad på blocket från en familj bara något kvarter bort. Nu har vi haft vagnen drygt en vecka och använt ganska många gånger och den blir verkligen bara bättre och bättre :) Dottern verkar trivas riktigt bra och vi föräldrar också :)
    Hur mycket kan den växa på en egentligen? ;)

• mollan nu
    straw2008 skrev 2010-05-25 16:57:22 följande:
    Jag ville bara berätta att vi tagit bort våra vingar från beevagnen med mkt gott resultat, de sitter endast med en raksöm så det tar 2 min att sätta på de igen om man skulle vilja. Den ser lite mer ut som nya been och man får ca 6 cm sittyta till på bredden!
    har du någon bild?
    Min son på snart 7 månader börjar bli lite väl stor. Han är modell tjock så han motsvarar en 1åring i måtten redan nu...
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21