• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • StaffenAssar
    JoiPoi skrev 2010-03-14 11:13:57 följande:
    Alltså ska de vara lika hårda!?
    Nej, den vänstra (alltså inte den vid bromsen) har ngn säkerhetsspärr så den ska liksom pressas framåt lite först. Kommer inte ihåg exakt, men det står i instruktionsboken så kolla där.
  • LR75
    SaraSelinda skrev 2010-03-14 10:35:43 följande:
    Klart man inte vill att den ska få! Men som jag sa, vill man verkligen ha den men klämma och känna, ja då tycker man att mormodern kan ha vagnen hos sig och så får man komma dit. Köparen har väl inte mer RS-virus än någon annan ^^
    luktar fuffens lång väg...ytterligare någon som kommer att bli blåst känns det som.
    verkar som att det blivit en trend på tradera. förr var det mollysar man blev blåst på, nu bugga saker.

skulle aldrig köpa en vagn osedd och oklämd. tänk om man får hem en kopia eller en vagn med defekt chassi. och då står man där med skäget i brevlådan. kul liksom.

nu är det här min personliga åsikt, men det verkar ju bara för bra för att vara sant.
  • Stargirl
    JoiPoi skrev 2010-03-14 11:01:23 följande:
    Hur skall knapparna vara där man fäller ihop chassit, alltså ena min knapp vid bromsen är liksom mer lös än den på andra sidan. Undrar om den är trasig!!?Går att använda men den kan liksom "ruckas" på!? Nån som förstår...Var första gången igår som vi fällde ihop den o la den i bilen så den kankse är trasig!?
    Den västra har en lite annan känsla. Den ska pressas fram lite när man trycker på den. Så det är precis som det ska vara.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • MiniM3

Jag skickade ett mail om man fick ta bussgods efterkrav på den buggan från 2010 på tradera.

Han svara går med bussgods fast absolut inte efterkrav ..
    Så jag tror absolut att det är något fuffens..
    Iaf så såg jag idag en bugga med sommar suffla här på gotland.. 
    Lite tidigt kan jag tycka då det blåser iskallt :/
  • Stargirl
    MiniM3 skrev 2010-03-14 13:35:57 följande:
    Jag skickade ett mail om man fick ta bussgods efterkrav på den buggan från 2010 på tradera. Han svara går med bussgods fast absolut inte efterkrav .. Så jag tror absolut att det är något fuffens.. Iaf så såg jag idag en bugga med sommar suffla här på gotland..  Lite tidigt kan jag tycka då det blåser iskallt :/
    Hoppas ingen köper den!!

Kanske var den vanliga sufflan smutsig
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • MiniM3
    Stargirl skrev 2010-03-14 13:37:27 följande:
    Hoppas ingen köper den!! Kanske var den vanliga sufflan smutsig
    Ja hoppas jag med.. men säkert någon stackare som kommer göra det :(
    haha ja kanske det :D
  • Fröken Småland

Nu har jag inte sett Tradera-auktionen och det kan säkert stämma att det är något skumt med den men jag skulle vilja inflika att det faktum att man inte vill skicka mot efterkrav inte är skumt i sig. I alla fall skulle jag inte vilja göra det för om köparen ångrar sig så står man där och har packat ett jättepaket i onödan och får åka och lösa ut det på stationen igen 400 kr fattigare...

• MiniM3
    Fröken Småland skrev 2010-03-14 14:04:57 följande:
    Nu har jag inte sett Tradera-auktionen och det kan säkert stämma att det är något skumt med den men jag skulle vilja inflika att det faktum att man inte vill skicka mot efterkrav inte är skumt i sig. I alla fall skulle jag inte vilja göra det för om köparen ångrar sig så står man där och har packat ett jättepaket i onödan och får åka och lösa ut det på stationen igen 400 kr fattigare...
    Jo det kan jag förstå..
    Men sälja en helt ny bugga 2010 för 6000 på köp nu..
    Och absolut inte tar emot folk som kan komma och kolla eller något..
    Och ingen bild på själva kartong eller vad som bara en bild tagit från internet.. 
    det tycker jag är skumt.. 
  • JoiPoi

Åh va bra! Blev lite orolig att det var något fel på den

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21