• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Pemman
    Candra skrev 2010-03-15 09:48:33 följande:
    Du ska inte ha "topsetgrejen" under, utan bara påsen.
    Vad är "topsetgrejen"? Jag har själva sittdelens överdel och sen åkpåsen under sufletten.
  • Candra
    Pemman skrev 2010-03-15 09:47:20 följande:
    Tack, det låter som jättebra råd. Testade nu att sätta dottern i sittdelen och hon satt och skrattade, bra tecken!
    Ja, min dotter tyckte också att det plötsligt var jättekul att åka vagn när vi bytte. Var så kul att kolla på hennes miner när hon såg sig omkring när vi var ute.
  • Pemman
    Candra skrev 2010-03-15 09:50:19 följande:
    Ja, min dotter tyckte också att det plötsligt var jättekul att åka vagn när vi bytte. Var så kul att kolla på hennes miner när hon såg sig omkring när vi var ute.
    Ska bli kul att kunna prata lite mer med henne när vi är ute.
  • Candra
    Pemman skrev 2010-03-15 09:50:08 följande:
    Vad är "topsetgrejen"? Jag har själva sittdelens överdel och sen åkpåsen under sufletten.
    Hehe, det är det där "extra" du pratar om.
    Du har den på när du inte har påsen.
  • Pemman
    Candra skrev 2010-03-15 09:51:23 följande:
    Hehe, det är det där "extra" du pratar om. Du har den på när du inte har påsen.
    Aha, men den är ju så sträv, är det inte obehagligt för barnen att sitta i något som är så hårt?
  • Candra
    Pemman skrev 2010-03-15 09:49:16 följande:
    Låter bra, tack, Undrar också vad gäller åkpåsen vid fötterna. Den sitter ju fast i själva sitsen men sen stod det något i bruksanvisningen om några knappar. Jag ser ju knapparna på åkpåsen men fattar inte vad jag ska knäppa dem i... Sen undrar jag också över det extra tyget till sittdelen, vart ska det sitta? Hittar ingen beskrivning i min bruksanvisning...
    Du kan vika påsen över bågen, om du ser i kanten av den så finns det hål, som du kan trä över de övre knapparna. Det är lättare om du drar upp dragkedjan först, och sen stänger till så mycket det går när den är knäppt.
  • Candra
    Pemman skrev 2010-03-15 09:52:22 följande:
    Aha, men den är ju så sträv, är det inte obehagligt för barnen att sitta i något som är så hårt?
    Jag kör med fleece eftersom jag tycker som du säger, men det tror jag inte att det är egentligen. Lär bli canvas i vår ändå, fleece lär väl vara för varmt.
  • Pemman
    Candra skrev 2010-03-15 09:53:00 följande:
    Du kan vika påsen över bågen, om du ser i kanten av den så finns det hål, som du kan trä över de övre knapparna. Det är lättare om du drar upp dragkedjan först, och sen stänger till så mycket det går när den är knäppt.
    Hmm, är nog lite trög nu för jag fattar inte vad du menar. Ska kolla lite mer men du har inte en bild..?
  • Pemman
    Candra skrev 2010-03-15 09:54:10 följande:
    Jag kör med fleece eftersom jag tycker som du säger, men det tror jag inte att det är egentligen. Lär bli canvas i vår ändå, fleece lär väl vara för varmt.
    Ok, tack. Då vet jag, har både fleece och canvas så jag kan pröva mig fram när jag inte har åkpåsen då.
  • Candra
    Pemman skrev 2010-03-15 09:55:56 följande:
    Hmm, är nog lite trög nu för jag fattar inte vad du menar. Ska kolla lite mer men du har inte en bild..?
    Är inte hemma, så har inga bilder på min här, men däremot här syns det nog lite hur jag menar:
    Du ser hur de vikt den över bågen, och sen fixar man knapparna.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21