• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Candra
    SödeSara skrev 2010-03-15 08:58:35 följande:
    Ska hemta hem min (RED) om två veckor, precis innan BF! :) Har ingenting att ha "i" vagnen! Vad har ni till era små? Vi bor i skåne så våren är ju på ingång, ska man ha åkåpåsen endån? Eller ska man nöja sig med ett fårskin och täcke/filt? Har för j*kla svårt att bestämma mig. Har visserligen beställt en lodger wrapper i fleece, räcker den? gaahh... att det ska va så svårt! 
    Min dotter har suttit på ett fårskinn nu i vinter, men det är på tok för varmt nu. Vi kör med åkpåse än så länge.
    Hon är dock 8 månader.
    Bebisen ligger ju skyddad i vagnen, det räcker nog bra med en fleeceoverall och täcke/filt över. Om du har åkpåse, så skulle jag ha tagit den. Barnet kommer protestera om det blir för varmt. 
  • Katjan
    Ia 70 skrev 2010-03-14 21:46:47 följande:
    Ser att Ni pratade om "Traderabuggan som verkar vara för bra för att vara sann". Vart bara nyfiken o mejlade o frågade om chassinummer  o om de kunde fota den (tänkte att de borde ju ha en fungerande, laddad kamera nu när de fått en liten bäbis)   Men tydligen står den inte hemma hos dem utan hemma hos deras mamma i en anna stad?? Verkar lite skumt eller? Då kan man ju i så fall komma o klämma o känna på den hemma hos henne om de e så att man bor nära (vilket ju inte jag varken gör eller e intresserad av)
    Låter konstigt...

Om det är ngn som köper den så hoppas jag verkligen att de får vagnen och att det är en äkta vagn.
  • Pemman

Hej.

Jag har en Bugaboo Cameleon och min dotter är nästan 5 månader. Jag har ett tag funderat på att byta till sittdelen för när hon är i vagnen och är vaken blir hon skitsur över att inte få sitta. Hittills har jag lutat henne mot "ryggen" på liggdelen så att hon kan halvsitta och det gör henne överlycklig men det är ju inte ett så säkert sätt för henne att åka. Jag kan ändå känna att hon är ganska liten ännu (också liten till växten för att hon är för tidigt född) och i Buggans bruksanvisning står det att sittdelen är från 6 månader.

Hur har ni gjort, hur tidigt bytte ni till sittdelen för era barn? Tacksam för alla svar!

• Katjan
    Pemman skrev 2010-03-15 09:38:49 följande:
    Hej. Jag har en Bugaboo Cameleon och min dotter är nästan 5 månader. Jag har ett tag funderat på att byta till sittdelen för när hon är i vagnen och är vaken blir hon skitsur över att inte få sitta. Hittills har jag lutat henne mot "ryggen" på liggdelen så att hon kan halvsitta och det gör henne överlycklig men det är ju inte ett så säkert sätt för henne att åka. Jag kan ändå känna att hon är ganska liten ännu (också liten till växten för att hon är för tidigt född) och i Buggans bruksanvisning står det att sittdelen är från 6 månader. Hur har ni gjort, hur tidigt bytte ni till sittdelen för era barn? Tacksam för alla svar!
    Om hon är 5mån är det absolut inga problem med att byta till sittdelen.. Jag bytte vid ungefär 5mån om jag inte minns helt fel nu. Finns andra här i tråden son har bytt mkt tidigare än 5mån.

Jag tycker att små barn får en bra sittställning i buggans sittdel.. de sitter inte så säckigt som t.ex. i en emmaljunga
  • Pemman
    Katjan skrev 2010-03-15 09:43:09 följande:
    Om hon är 5mån är det absolut inga problem med att byta till sittdelen.. Jag bytte vid ungefär 5mån om jag inte minns helt fel nu. Finns andra här i tråden son har bytt mkt tidigare än 5mån.Jag tycker att små barn får en bra sittställning i buggans sittdel.. de sitter inte så säckigt som t.ex. i en emmaljunga
    Tack! Då ska jag pröva. Funderar på det här med att sittdelen ska dras över chassiramen, sen ska åkpåsen över det, blir det inte korvigt när man ska dra över suffletten över alltihopa också?
  • Candra
    Pemman skrev 2010-03-15 09:38:49 följande:
    Hej. Jag har en Bugaboo Cameleon och min dotter är nästan 5 månader. Jag har ett tag funderat på att byta till sittdelen för när hon är i vagnen och är vaken blir hon skitsur över att inte få sitta. Hittills har jag lutat henne mot "ryggen" på liggdelen så att hon kan halvsitta och det gör henne överlycklig men det är ju inte ett så säkert sätt för henne att åka. Jag kan ändå känna att hon är ganska liten ännu (också liten till växten för att hon är för tidigt född) och i Buggans bruksanvisning står det att sittdelen är från 6 månader. Hur har ni gjort, hur tidigt bytte ni till sittdelen för era barn? Tacksam för alla svar!
    Vi bytte när dottern var fyra månader, men hon har alltid varit väldigt stark i ryggen och stor för sin ålder.
    Om du är osäker så kan du ju testa att ha sittdelen i fullt liggläge, och testa att sätta henne upp då och då, och se hur det går. Går det bra, så är det bara att tuta och köra. Ta dock inte i fullt sittläge, utan som max den mellersta.
  • Candra
    Pemman skrev 2010-03-15 09:45:06 följande:
    Tack! Då ska jag pröva. Funderar på det här med att sittdelen ska dras över chassiramen, sen ska åkpåsen över det, blir det inte korvigt när man ska dra över suffletten över alltihopa också?
    Nepp Lite tajt om man jämför med hur det är utan påse, men inget som syns.
  • Pemman
    Candra skrev 2010-03-15 09:45:51 följande:
    Vi bytte när dottern var fyra månader, men hon har alltid varit väldigt stark i ryggen och stor för sin ålder. Om du är osäker så kan du ju testa att ha sittdelen i fullt liggläge, och testa att sätta henne upp då och då, och se hur det går. Går det bra, så är det bara att tuta och köra. Ta dock inte i fullt sittläge, utan som max den mellersta.
    Tack, det låter som jättebra råd. Testade nu att sätta dottern i sittdelen och hon satt och skrattade, bra tecken!
  • Candra

Du ska inte ha "topsetgrejen" under, utan bara påsen.

• Pemman
    Candra skrev 2010-03-15 09:47:12 följande:
    Nepp Lite tajt om man jämför med hur det är utan påse, men inget som syns.
    Låter bra, tack,

Undrar också vad gäller åkpåsen vid fötterna. Den sitter ju fast i själva sitsen men sen stod det något i bruksanvisningen om några knappar. Jag ser ju knapparna på åkpåsen men fattar inte vad jag ska knäppa dem i...

Sen undrar jag också över det extra tyget till sittdelen, vart ska det sitta? Hittar ingen beskrivning i min bruksanvisning...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21