• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Emma Görander

en dum fråga kanske, men jag har inte varit ägare av min BB så länge, älskar den såklart ;)
    Såg i en Blocket annons att en tjej skrivit att Topplocket till liggdelen även går att använda på sittdelen, är det verkligen sant?
    jag har inte prövat på vagnen än, då mitt topplock ligger nedpackat..

• Noiis

Emma Görander skrev 2010-06-04 19:23:39 följande:

en dum fråga kanske, men jag har inte varit ägare av min BB så länge, älskar den såklart ;)
    Såg i en Blocket annons att en tjej skrivit att Topplocket till liggdelen även går att använda på sittdelen, är det verkligen sant?
    jag har inte prövat på vagnen än, då mitt topplock ligger nedpackat..
    På frog jan man ha liggdelslocket på sittdelen. Men inte på gecko eller cam.
  • Sötnosarna

Hej, är det någon som skulle vilja lägga in en bild i bildtråden på hur det ser ut när ett större barn typ 3 år sitter i sittdelen på en cameleon med utsträckta ben. (Jag vet, det är en dum fråga men skulle vilja se hur stor plats det är för benen i den)???

• Ia 70
    Amorficlya skrev 2010-06-04 19:04:20 följande:
    Frågar igen ni som har skötväskor på BEE hur gör ni och vad har ni för skötväska? Tycker det inte blir snyggt.
    Har du en Bee Nu?
  • FridaLee
    sweetlina skrev 2010-06-04 22:11:13 följande:
    vad är detta: www.blocket.se/stockholm/Typ_Bugaboo_Cameleon... (inte mina annons)

är inte buggor på bilden men dom att de ser typ ut som dom lr vad? ser ju verkligen ut som buggor på bilden iaf haha
    De sålde dem som Buggor tidigare i andra annonser, då stog det att de var direkt från butik. Jätte konstigt. De måste ju ha fått tag i en fabrik som gör väldigt bra kopior, ser ju tom ut som att bugga märket sitter på sufletten tycker jag.
  • FridaLee
    FridaLee skrev 2010-06-04 22:22:02 följande:
    De sålde dem som Buggor tidigare i andra annonser, då stog det att de var direkt från butik. Jätte konstigt. De måste ju ha fått tag i en fabrik som gör väldigt bra kopior, ser ju tom ut som att bugga märket sitter på sufletten tycker jag.
    inte butik fabrik menade jag
  • beccazin

Har fått hem min fina Cameleon idag, så lycklig...
    Men en liten fråga: ska handtaget gå att röra lite fram och tillbaka? Är inte helt fast.
    Tack på förhand!

• Senap
    Flerbarnstokan skrev 2010-06-04 19:12:20 följande:
    Fast min 8 år gamla Brio som dottern ofta sov ute i är inte blekt. En sommar och 1,5 års användning där vagnen aldrig stått ute tycker jag känns som väldigt dålig kvalite!!! Vet inte om det är vanligt att bugga tygerna bleks? Jag har hunnit med många vagnar genom åren och aldrig varit med om ngt liknande vare sig brio, emmaljunga, urban jungle eller carena så jag tycker inte att det kan ses som normalt slitage, om inte bugaboo vill ses som en vagn med sämre kvalite än andra avseende tyg.
    Emmaljunga har stora problem med solblekning av sina tyger och slutade lämna tyggaranti för flera år sedan (om de inte börjat igen) Likaså har UJ problem med det.
    Det är ett vanligt problem hos de flesta barnvagnsmärken iom att man inte kan behandla tygerna på barnprodukter med massa kemiska medel.
    Det är ju bra om du sluppit det problemet hittills men dina erfarenheter är ingen tillförlitlig statistik.
    My sugar is raw
  • Kavat
    Shoegirl skrev 2010-06-04 22:55:52 följande:
    Emmaljunga har stora problem med solblekning av sina tyger och slutade lämna tyggaranti för flera år sedan (om de inte börjat igen) Likaså har UJ problem med det.
    Det är ett vanligt problem hos de flesta barnvagnsmärken iom att man inte kan behandla tygerna på barnprodukter med massa kemiska medel.
    Det är ju bra om du sluppit det problemet hittills men dina erfarenheter är ingen tillförlitlig statistik.
    Flerbarnstokan skrev 2010-06-04 19:12:20 följande:
    Fast min 8 år gamla Brio som dottern ofta sov ute i är inte blekt. En sommar och 1,5 års användning där vagnen aldrig stått ute tycker jag känns som väldigt dålig kvalite!!! Vet inte om det är vanligt att bugga tygerna bleks? Jag har hunnit med många vagnar genom åren och aldrig varit med om ngt liknande vare sig brio, emmaljunga, urban jungle eller carena så jag tycker inte att det kan ses som normalt slitage, om inte bugaboo vill ses som en vagn med sämre kvalite än andra avseende tyg.
    Ja, det är helt klart varierande kvalitet på andra märken också.. Jag har en Brio suflett (06 tror jag) som blev helt grå-solblekt på nolltid medans vagnen var svart och fin. Såg ut som exakt samma tyg och där tygerna möttes har de ju utsatts av exakt lika mycket sol.. Dock fick jag ny suflett för det var så uppenbart fel på suflettens tyg. Så nog kan kvaliteten variera även på andra märken.

Jag har också svårt att tro att det går att reklamera för solblekhet  på en såpass gammal sak.
    Men, det är ju bara att gå till butiken så får du se vad du får för svar.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21