• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Candra
    Joddan skrev 2010-06-05 19:29:09 följande:
    Måste hitta en billig ( under 1500 sulky. Min mamma misshandlar min (MIN) CAM för mkt . Tips någon? Helst snygg helsvart
    Till vilken ålder? Vi köpte en billig papaplysulky från babytravel.. Kostade runt tre-fyrahundra.
  • Kajsan
    Candra skrev 2010-06-05 19:48:49 följande:
    Det trodde jag aldrig, men jag överväger att sälja min cam.. Kan inte riktigt bestämma mig..
    Vill hellre ha nåt enkelt (vi har dock en paraplysulky också, men vill ha med liggläge och sufflett).. Och EN del, inte två som camen.. Det är ganska irriterande att plocka isär varje gång den ska in i skåpet den står i inne osv.. Och så går den inte in om man inte tar loss ena hjulet..
    Ja , då blir det en Bee+ då?
    Jo just det!
  • Joddan

Candra- 1år 3 månader... Vill ha en Bee+ men ekonomin tillåter inte riktigt och har så svårt för tanken att sälja cameleon

Silas 2009-03-03
  • HemmaHosSofi
    Mymemlan skrev 2010-06-05 16:17:16 följande:
    Är det någon här som har typ en emmaljunga scooter elr nått som extravagn? Funderar på att skaffa ett komplement till min bugga. En sittvagn med typ liggläge som ändå är rätt ordentlig, ska ha när Melwin börjar dagis då jag inte vill lämna buggan där (börjar i januari dock) men är lite rädd om buggan och vill inte släpa med den till stugan och så... Men man är lite bortskämd med att buggan är så lätt så svårt att hitta ett bra "komplement".
    Jag hade en Teutonia Timmy som extravagn till dottern. Trevlig att köra och väldigt lätt framför allt (avskyr tunga vagnar).
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • modestyclara
    Amorficlya skrev 2010-06-04 19:04:20 följande:
    Frågar igen ni som har skötväskor på BEE hur gör ni och vad har ni för skötväska? Tycker det inte blir snyggt.
    jag varvar mellan skip hop, petunia och ju ju be...tycker skip hop passar bäst med vagnen...
  • FridaLee
    Joddan skrev 2010-06-05 20:37:16 följande:
    Candra- 1år 3 månader... Vill ha en Bee+ men ekonomin tillåter inte riktigt och har så svårt för tanken att sälja cameleon
    Ska du ha en paraply vagn så finns det en som Babyland rear, Silver cross pop den är fin och svart nästan fullt liggläge 895:- eller koelstra paraplysulky som har helt fullt liggläge tror den ligger på 1495:-
  • Candra
    Kajsan skrev 2010-06-05 20:27:40 följande:
    Ja , då blir det en Bee+ då?
    Nej, nån bee blir det inte.. Klämt lite på den, men så såld är jag inte.. Var det ett tag, men la sig ganska snabbt.
  • Candra
    Joddan skrev 2010-06-05 20:37:16 följande:
    [citat] Candra- 1år 3 månader... Vill ha en Bee+ men ekonomin tillåter inte riktigt och har så svårt för tanken att sälja cameleon [/citat]

Vi har haft paraplysulkyn sen dottern var 8 månader, och hon satt bra i den från första stund, hon satt till och med hellre i den än i buggan.
    Den har bara sitt och viloläge, men det räcker dagtid, vill dock ha en med fullt, eller så gott som fullt, liggläge för länge resor och när vi är ute på kvällen.
    Jag startade ett tag en tråd för just efterfrågan på såna vagnar, ska leta rätt på länken så kan du kolla där om något passar.
  • Joddan

Candra- tack för tipset om silver cross pop! Ser ut att vara i den liga jag tänk mig! Läste på babyland att den har fullt liggläge också vilket är perfekt! Hoppas skatteåterbäringen kommer snart så kanske det blir den.... Eller bee+ *kliar i fingrarna*. Fast Been skulle inte min mamma fått röra så då är hela sulkygrejen förgäves... :)

Silas 2009-03-03
  • Joddan

Babytravel Bombay matt svart chassi svart tyg lite all black över den . Haha

Silas 2009-03-03
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21