MrsNielsen skrev 2010-06-04 00:05:30 följande:
Hej
Köpte en begagnad basklädsel till min Cameleon på blocket för ett tag sedan.På liggdelen fanns det inga fickor på sidorna där man kunde gömma remmarna,så jag antar att det är en USA variant av basklädseln,rätta mig snälla om jag har fel.
Men nu när jag ska trä på sittdelstyget så går det inte.Det tar stopp,dem svarta remmarna som ska in i hålen på sidorna kommer inte ner hela vägen.
Blir så arg,att folk inte berättar sådant när dem säljer prylar.
Är det någon som rädda mig??
Har ringt runt överallt för att få tag på just denna färg på sittdelen,men dem har slutat tillverka just denna blåa färg.
Tror ni att det går att rädda klädseln?
Tacksam för svar!
Vad surt att inte säljaren berättar att den är USA-såld

Fast i och för sig kan det mycket väl vara så att det var i god tro, då det bara är Bugaboo-nördarna som vet att det är skillnad. Om man köpt en vagn och inte bytt klädsel på den så finns det ingen anledning alls att gissa att den modellen är annorlunda än den europeiska.
Jag är lite osäker på vad det är du menar när det gäller att remmarna inte når hela vägen? De sitter fastsydda i ryggdelen, motsvarande barnets svank eller hur? I så fall skall du ha även en amerikansk toppklädsel för att selhålen skall passa. Man kan inte dra dem från svanken, ut i sidorna, och sen tillbaka till barnet, jag antar att det är det du har gjort. Om du däremot har ett amerikanskt sittdelsöverdrag så sitter selhålen precis på samma ställe. Jag vet inte varför Bugaboo har valt att göra skillnad på just selen men så är det i alla fall. Suffletten och liggdelslocket är precis de samma så där ställer det inte till något. Mitt tips till dig är att klippa och sick-sacka (fast helst i omvänd ordning

) två hål i sittdelsöverdragets rygg så att du kan använda dina klädslar. Det är klart att det påverkar andrahandsvärdet på toppsetet sen men det skall man inte tänka för mycket på när man har sina grejor utan använda dem som man behöver använda dem. Mycket riktigt så finns den äldre ljusare klarblå basfärgen inte kvar i produktion och har inte gjort på några år nu men någon enstaka gång så ser man dem på Blocket även om det inte är ofta.