• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AngelicaS83

Hittade myggnätet det låg i varukorgen jag inte tittat i då den är i fel färg.

• sok
    han skrev 2010-06-03 11:39:03 följande:
    jag köpte parasollet på tradera...
    men det stod ingentingt om att den var solblekt i annonsen stod däremot att den var i bra skick eftersom den var knappt använd !.... jätte tråkigt tycker jag
    men när jag fick den så visade sig förutom att den var smutsig så är den solblekt(skiftar i rött i vissa partier) + att det har blivit glansiga märken här o där på parasollet efter metallbitarna som håller parasollet uppe... inte bra skick alls skulle jag vilja säga, hon jag köpde den ifrån påstår att hon inte sett det och anser parasollet vara i bra skick.  jag tycker det är helt ok att sälja defekta produkter på tradera men då ska man redovisa att den tex är solblekt!
    iaf jag kan inte använda den för jag är alldeles för kinkig för sånt :) så jag tänkte om ni har koll på hur mycket man kan ta betalt för en solblekt parasoll utan dålig samvete? och sen undrade jag om de blev fort solblekta eftersom hon nu säger att den knappt är använd är det väldigt konstigt att den är solblekt Obestämd
    det som är mest tråkigt att jag var dum nog att betala för mycket för den eftersom jag trode den var i bra skick :( kunde ju köpt helt nytt med alla fästen och allt!
    jag själv skulle nog kunna tänka mig att köpa ett "lite solblekt" parasoll för typ 100 kronor. beror ju på HUR blekt det är.
    men om det bar aär lite blekt så att man inte ser det om man inte kollar noggrannare.
  • AnPa
    AnPa skrev 2010-06-02 11:09:07 följande:
    Jag har en liten fråga. Har en cameleon och precis börjat med sittdelen till sonen på 3½ månad och tycker att liftbågen sitter mycket tajtare än när jag hade liggdelen. Ska det vara så? Är ju svårt att klicka i och ta bort den....
    Flyttar upp min fråga lite, vill gärna veta ifall det ska vara så eller ifall min sittdel är för hårt åtspänd (felsydd?)
  • Amorficlya
    AnPa skrev 2010-06-03 22:02:52 följande:
    Flyttar upp min fråga lite, vill gärna veta ifall det ska vara så eller ifall min sittdel är för hårt åtspänd (felsydd?)
    Min båge som man  bär i är trög att klicka i och ur
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Ia 70
    AnPa skrev 2010-06-03 22:02:52 följande:
    Svårare att ta loss med sittdelen på än med liggdelen för oss med, så det ska nog vara så.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • MrsNielsen

Hej
    Köpte en begagnad basklädsel till min Cameleon på blocket för ett tag sedan.På liggdelen fanns det inga fickor på sidorna där man kunde gömma remmarna,så jag antar att det är en USA variant av basklädseln,rätta mig snälla om jag har fel.
    Men nu när jag ska trä på sittdelstyget så går det inte.Det tar stopp,dem svarta remmarna som ska in i hålen på sidorna kommer inte ner hela vägen.
    Blir så arg,att folk inte berättar sådant när dem säljer prylar.
    Är det någon som rädda mig??
    Har ringt runt överallt för att få tag på just denna färg på sittdelen,men dem har slutat tillverka just denna blåa färg.
    Tror ni att det går att rädda klädseln?

Tacksam för svar!

• HemmaHosSofi
    MrsNielsen skrev 2010-06-04 00:05:30 följande:
    Hej
    Köpte en begagnad basklädsel till min Cameleon på blocket för ett tag sedan.På liggdelen fanns det inga fickor på sidorna där man kunde gömma remmarna,så jag antar att det är en USA variant av basklädseln,rätta mig snälla om jag har fel.
    Men nu när jag ska trä på sittdelstyget så går det inte.Det tar stopp,dem svarta remmarna som ska in i hålen på sidorna kommer inte ner hela vägen.
    Har ringt runt överallt för att få tag på just denna färg på sittdelen,men dem har slutat tillverka just denna blåa färg.

Tacksam för svar!
    Alltstå man får ta i rätt så bra för att få ringarna över dom små piggarna på sidorna. Ang liggdelen så vet jag faktiskt inte.. men det gör säkert någon annan här.
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • Fröken Småland
    MrsNielsen skrev 2010-06-04 00:05:30 följande:
    Hej

Tacksam för svar!
    Vad surt att inte säljaren berättar att den är USA-såld Fast i och för sig kan det mycket väl vara så att det var i god tro, då det bara är Bugaboo-nördarna som vet att det är skillnad. Om man köpt en vagn och inte bytt klädsel på den så finns det ingen anledning alls att gissa att den modellen är annorlunda än den europeiska.

Jag är lite osäker på vad det är du menar när det gäller att remmarna inte når hela vägen? De sitter fastsydda i ryggdelen, motsvarande barnets svank eller hur? I så fall skall du ha även en amerikansk toppklädsel för att selhålen skall passa. Man kan inte dra dem från svanken, ut i sidorna, och sen tillbaka till barnet, jag antar att det är det du har gjort. Om du däremot har ett amerikanskt sittdelsöverdrag så sitter selhålen precis på samma ställe. Jag vet inte varför Bugaboo har valt att göra skillnad på just selen men så är det i alla fall. Suffletten och liggdelslocket är precis de samma så där ställer det inte till något. Mitt tips till dig är att klippa och sick-sacka (fast helst i omvänd ordning ) två hål i sittdelsöverdragets rygg så att du kan använda dina klädslar. Det är klart att det påverkar andrahandsvärdet på toppsetet sen men det skall man inte tänka för mycket på när man har sina grejor utan använda dem som man behöver använda dem. Mycket riktigt så finns den äldre ljusare klarblå basfärgen inte kvar i produktion och har inte gjort på några år nu men någon enstaka gång så ser man dem på Blocket även om det inte är ofta.
  • Amorficlya
    Fröken Småland skrev 2010-06-04 07:25:13 följande:
    Vad surt att inte säljaren berättar att den är USA-såld Fast i och för sig kan det mycket väl vara så att det var i god tro, då det bara är Bugaboo-nördarna som vet att det är skillnad. Om man köpt en vagn och inte bytt klädsel på den så finns det ingen anledning alls att gissa att den modellen är annorlunda än den europeiska.

Jag är lite osäker på vad det är du menar när det gäller att remmarna inte når hela vägen? De sitter fastsydda i ryggdelen, motsvarande barnets svank eller hur? I så fall skall du ha även en amerikansk toppklädsel för att selhålen skall passa. Man kan inte dra dem från svanken, ut i sidorna, och sen tillbaka till barnet, jag antar att det är det du har gjort. Om du däremot har ett amerikanskt sittdelsöverdrag så sitter selhålen precis på samma ställe. Jag vet inte varför Bugaboo har valt att göra skillnad på just selen men så är det i alla fall. Suffletten och liggdelslocket är precis de samma så där ställer det inte till något. Mitt tips till dig är att klippa och sick-sacka (fast helst i omvänd ordning ) två hål i sittdelsöverdragets rygg så att du kan använda dina klädslar. Det är klart att det påverkar andrahandsvärdet på toppsetet sen men det skall man inte tänka för mycket på när man har sina grejor utan använda dem som man behöver använda dem. Mycket riktigt så finns den äldre ljusare klarblå basfärgen inte kvar i produktion och har inte gjort på några år nu men någon enstaka gång så ser man dem på Blocket även om det inte är ofta.
    Du är så himla klok å man får så bra svar av dig.. Kul att man hittat denna tråd. =)
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-06-04 07:55:53 följande:
    Du är så himla klok å man får så bra svar av dig.. Kul att man hittat denna tråd. =)
    Så sant som det är sagt!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21