• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    MrsNielsen skrev 2010-06-04 10:47:29 följande:

Hej
    Tack snälla ni för era tips.
    Det är en Cameleon klädsel.
    Jag har jätte svårt att få av och på den vanliga klädseln själv.Så jag får vänta tills min man kommer hem.Annars är jag utan barnvagn när jag ska till dagis,haha!
    Ja,fuktigt!!!!Självklart är nog mer orolig över att det är så kort avstånd mellan tyget dem svarta remmarna med ringarna om ni nu förstår vad jag menar.

Det är kort avstånd mellan dem. Man måste ta till kraft och sätta den på högkant för att få på den. Den är riktigt knepig.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Jenslund
    Näbbgädda skrev 2010-06-04 08:57:26 följande:
    Precis när jag hade postat ett eget inlägg om Bee kom denna tråden upp under.

Jag har en 3 åring på 96 cm, och letar smidig sommarvagn då vi kommer vara lediga hela 11 veckor i sommar och har mycket utflykter och resor planerade. Tänkte därför se om ngn vet om han kommer få plats i en Bee? Och om det är skillnad på den invändiga storleken på den gamla och nya modellen? Han kommer antaglien sova middag mkt i vagnen och bör därför få plats att ligga i den, och jag vill gärna att han får plats sittandes under sufletten. Vad tror ni?
    Min 3,5-åring är nog närmare 100 cm lång och vi har en Bee+. Hon har gott om plats under suffletten och sover bra i den. Hon brukar inte  vilja sova i fullt liggläge men mellanläget duger gott.
  • Stargirl
    Jenslund skrev 2010-06-04 13:13:55 följande:
    Min 3,5-åring är nog närmare 100 cm lång och vi har en Bee+. Hon har gott om plats under suffletten och sover bra i den. Hon brukar inte  vilja sova i fullt liggläge men mellanläget duger gott.
    Inte min heller....hon vill inte ligga ner. Men somnar sittandes så lutar jag bak henne ett snäpp.
  • Flerbarnstokan

Min svarta topp och grå basklädsel är jätteblekt! Visste att den var lite blekt men först nu när jag satte på liggklädseln till lillasyster såg jag att den är jätteblekt. Aldrig stått ute och sovit eller så (sonen gillade inte att vara i vagnen så mkt). Bara använd ca 1,5 år (köpt sept 2008). Det bör väl gå att reklamera? Är det ngn som har mail-adressen till den som hade hand om reklamationerna på Bugaboo, minns att det talats om det förut, någon Nathalie? har jag för mig. Tycker att det är pinsamt att komma till affären och ställa krav, har redan reklamerat chassit en gång... Skulle vara enklare att ta det direkt med Bugaboo, ex maila foton. Vet någon om det går?

• Stargirl
    Flerbarnstokan skrev 2010-06-04 14:40:42 följande:
    Min svarta topp och grå basklädsel är jätteblekt! Visste att den var lite blekt men först nu när jag satte på liggklädseln till lillasyster såg jag att den är jätteblekt. Aldrig stått ute och sovit eller så (sonen gillade inte att vara i vagnen så mkt). Bara använd ca 1,5 år (köpt sept 2008). Det bör väl gå att reklamera? Är det ngn som har mail-adressen till den som hade hand om reklamationerna på Bugaboo, minns att det talats om det förut, någon Nathalie? har jag för mig. Tycker att det är pinsamt att komma till affären och ställa krav, har redan reklamerat chassit en gång... Skulle vara enklare att ta det direkt med Bugaboo, ex maila foton. Vet någon om det går?
    Du blir hänvisad till butiken där du köpt vagnen. Solblekning efter nästan 2 år tvivlar jag godkänns. Det räknas som normalt slitage, tyg bleks i solen. Det är ju inget fabrikationsfel direkt.
  • emiliasmamma

Hej har en fråga om liggdelen till camelon.
    När man tar bort madrassen sä är där i mitten på varje långsida två svarta remmar med en ring. Vad har man dessa till?

• Noiis
    emiliasmamma skrev 2010-06-04 16:56:39 följande:
    När man tar bort madrassen sä är där i mitten på varje långsida två svarta remmar med en ring. Vad har man dessa till?
    det är väl en säkerhetsgrej som typ alla liggdelar har om jag inte minns fel, så att man kan sätta fast en egen sele i. men jag kan vara ute och cykla men på Noas första vagn fanns dom till för att man just skulle kunna köpa en lös sele och fästa i öglorna.
  • Xst
    emiliasmamma skrev 2010-06-04 16:56:39 följande:
    För kunna ha sele i Om man vill ha liggdel men knodd vill rymma
  • Amorficlya

Frågar igen ni som har skötväskor på BEE hur gör ni och vad har ni för skötväska? Tycker det inte blir snyggt.

Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Flerbarnstokan
    Stargirl skrev 2010-06-04 16:37:57 följande:
    Du blir hänvisad till butiken där du köpt vagnen. Solblekning efter nästan 2 år tvivlar jag godkänns. Det räknas som normalt slitage, tyg bleks i solen. Det är ju inget fabrikationsfel direkt.
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    Fast min 8 år gamla Brio som dottern ofta sov ute i är inte blekt. En sommar och 1,5 års användning där vagnen aldrig stått ute tycker jag känns som väldigt dålig kvalite!!! Vet inte om det är vanligt att bugga tygerna bleks? Jag har hunnit med många vagnar genom åren och aldrig varit med om ngt liknande vare sig brio, emmaljunga, urban jungle eller carena så jag tycker inte att det kan ses som normalt slitage, om inte bugaboo vill ses som en vagn med sämre kvalite än andra avseende tyg.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21