• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • november09
    Fröken Småland skrev 2010-06-03 10:17:38 följande:
    Frog är en jättetrevlig modell, min favorit om jag bara fick välja en Bugaboo Drömmer. Åldern på vagnen är ganska ointressant utan det är skicket du skall kolla på. Beroende på skick skulle jag säga att en Frog skall kosta mellan 2.000 och 3.000 kr.
    Tack för infon!!!
    Ja okej.. det är nämligen min svärfar som ska plocka upp den.. sen är iof inte jag heller så duktig på att kolla skicket.. förutom solblekt och liknande kan jag ju se.. :P
    Men den verkade fin och bara använt till ett barn och varit inne.. åå såå svårt.. vi har en babytravel nu och en bult lossnade helt plötsligt! Den håller upp hela sittdelen!! Otäckt!
    men skicket.. vad ska jag försöka få svärfar att kolla efter?? eller är det helheten?
  • november09

kanske kan passa på och fråga alla mina funderingar..
    Att man inte kan justera handtaget på frog är det nått som stör när man tex åker buss? (tänker att man inte kan vinkla ner den) Min son är 6 månader men är 72cm och väger 10kg.. kommer han vara lite förstor att sitta i den om ett halvår?  Hur sover era barn i en bugga när man sover sådär upp med bena?
    jaa som ni hör så kan jag inte så mycket om den... har värsta beslutångest.. haha snacka ilandsproblem jag vet.. men vill få rätt vagn..

• Asereht
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-06-03 10:19:43 följande:
    Snäll å snäll, det jag menar är att jag tycker det känns tveksamt att sälja ett solblekt parasoll.
    Om köparen vet vad den köper så är det väl inget problem. Så länge alla är nöjda ser jag inget som helst problem med att sälja något med "defekt" oavsett. Men om man undanhåller info så är det fel.

Det ligger ju tex solblekta suffletter ute titt som tätt och folk köper (på Tradera iaf). Så varför inte ett solblekt parasoll.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    november09 skrev 2010-06-03 10:26:48 följande:
    Att man inte kan justera handtaget på frog är det nått som stör när man tex åker buss? (tänker att man inte kan vinkla ner den) Min son är 6 månader men är 72cm och väger 10kg.. kommer han vara lite förstor att sitta i den om ett halvår?  Hur sover era barn i en bugga när man sover sådär upp med bena?
    jaa som ni hör så kan jag inte så mycket om den... har värsta beslutångest.. haha snacka ilandsproblem jag vet.. men vill få rätt vagn..
    Jag tycker att det fasta handtaget är en fördel om man åker buss, speciellt om man måste ta sig upp själv. Jag tycker att fasta handtag känns mkt säkrare (oavsett modell på vagn) men idag är det ju få vagnar som har det. Sen är buggan så pass liten och smäcker att den tar väldigt lite plats i bussen jämfört med vanliga vagnar. Jag har både en Frog och en Brio Happy och froggen sticker ju inte alls ut i gången som happyn gör, på happyn kan det behövas reglering av styret.

Froggen är jätetrevlig tycieer jag. Jag är väldigt nöjd med min men jag har bara anävnt den med liggdel än så länge så några sittdelsfrågor kan jag inte svara på. Fast min fyraåring fick testa sitta i froggen när den just kom hem och han fick plats rätt bra måste jag säga med tanke på hur gammal han är.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • han

jag köpte parasollet på tradera...
    men det stod ingentingt om att den var solblekt i annonsen stod däremot att den var i bra skick eftersom den var knappt använd !.... jätte tråkigt tycker jag
    men när jag fick den så visade sig förutom att den var smutsig så är den solblekt(skiftar i rött i vissa partier) + att det har blivit glansiga märken här o där på parasollet efter metallbitarna som håller parasollet uppe... inte bra skick alls skulle jag vilja säga, hon jag köpde den ifrån påstår att hon inte sett det och anser parasollet vara i bra skick.  jag tycker det är helt ok att sälja defekta produkter på tradera men då ska man redovisa att den tex är solblekt!
    iaf jag kan inte använda den för jag är alldeles för kinkig för sånt :) så jag tänkte om ni har koll på hur mycket man kan ta betalt för en solblekt parasoll utan dålig samvete? och sen undrade jag om de blev fort solblekta eftersom hon nu säger att den knappt är använd är det väldigt konstigt att den är solblekt Obestämd
    det som är mest tråkigt att jag var dum nog att betala för mycket för den eftersom jag trode den var i bra skick :( kunde ju köpt helt nytt med alla fästen och allt!

• Stargirl
    humilis skrev 2010-06-02 20:43:14 följande:
    men fruugo är ju bara en medlare. inte blir man andra ägare!
    Jag vet inte hur det är. Men tänker att ngn skulle kunna hävda det då Fruugo inte är ngn auktoriserad Bugaboo åf? Men bara en tanke.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • AngelicaS83

FAN fick min vagn idag, men de har skickat fel färg på basen... riktigt tråkigt.  En blå istället för grå... Fick snabbt svar från fruugo men nu väntar jag på svar från återförsäljaren....... gaaaaa ville provkört idag. Undra om jag kommer vara tvungen att skicka tillbaka den blå innan dem skickar den grå?

• AngelicaS83

Såg med att jag inte fått något myggnät, skulle inte det ingå?

• annat82
    november09 skrev 2010-06-03 10:26:48 följande:
    Har en begagnad cameleon som jag är supernöjd med. Jag gillar att kunna justera höjden, men det är ju väldigt personligt.
    Bytte till denna när dottern inte trivdes så bra i emmaljunga city cross med sittdel. Hon fick testa en bugaboo och var hur nöjd som helst. Har inte haft den jättelänge. Men hon verkar faktiskt sova bättre i den än i city crossen, som går att ligga helt plant i, vilket jag inte trott. Det var framförallt det som gjorde mig tveksam till att byta, men är väldigt positiv till skillnaden. Tror att det också kan vara ganska individuellt mellan olika barn. Nu är hon inte alls stor, 6 månader 6,4 kg och 66cm så hon har fötterna på sitsen hela tiden. Sen sover hon aldrig särskilt mycket i vagn och har aldrig gjort, max en timme och då ska vagnen röra sig ;)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21