• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MrsNielsen

Haloj!
    Jag är så glaaaaaaaaaaad.Jag fick på klädseln på en gång,haha.
    Utan några som helst problem
    Att lite vatten kan göra så mkt skillnad.Jag har haft mardrömmar ang klädseln.
    Köpte t o m en blå sittdyna här om dagen,i tron om att den skulle matacha varukorgen.Men dem skär sig för mkt. Så nu måstesittdynan bort!
    Det är tydligen en amerikansk sittdelsklädsel,säkerhets remmarna sitter vid svanken.
    men det gör inget.
    Jag har ju fått på sittdels klädseln.

Tack för alla tips,ni är bäst! God natt!

• Amorficlya
    Ia 70 skrev 2010-06-04 21:32:03 följande:
    Har du en Bee Nu?
    Hehe har en BEE också hemma hehe min vännina har min Phil & Ted hon har två små en på 6 veckor å en på 18 månaer å min Phil & Ted stod bara och damma här så vi bytlånas på obestämd tid haha ja har inte mage att sälja den eller byta bort den den har mig så varmt om hjärtat haha.. Men för att komma till frågan sa japp har en Bee och den används mer än min Bugga just nu haha. F*N den är underbar Been trodde jag aldrig med tanke på hjulen haha. Ja kan ju skriva en bok som vanligt
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • sisterinlaw
    FridaLee skrev 2010-06-04 22:22:02 följande:
    De sålde dem som Buggor tidigare i andra annonser, då stog det att de var direkt från butik. Jätte konstigt. De måste ju ha fått tag i en fabrik som gör väldigt bra kopior, ser ju tom ut som att bugga märket sitter på sufletten tycker jag.
    Det är fortfarande varumärkesintrång (man får inte snylta på VM genom att skriva 'typ') så vi får väl se hur länge de är kvar då...
  • sisterinlaw
    sisterinlaw skrev 2010-06-05 15:24:27 följande:
    Det är fortfarande varumärkesintrång (man får inte snylta på VM genom att skriva 'typ') så vi får väl se hur länge de är kvar då...
    Eller, ja, det kanske går på marknadsföringslagen snarare men ändå.
  • Mymemlan

Är det någon här som har typ en emmaljunga scooter elr nått som extravagn? Funderar på att skaffa ett komplement till min bugga. En sittvagn med typ liggläge som ändå är rätt ordentlig, ska ha när Melwin börjar dagis då jag inte vill lämna buggan där (börjar i januari dock) men är lite rädd om buggan och vill inte släpa med den till stugan och så... Men man är lite bortskämd med att buggan är så lätt så svårt att hitta ett bra "komplement".

• Amorficlya
    Mymemlan skrev 2010-06-05 16:17:16 följande:
    Är det någon här som har typ en emmaljunga scooter elr nått som extravagn? Funderar på att skaffa ett komplement till min bugga. En sittvagn med typ liggläge som ändå är rätt ordentlig, ska ha när Melwin börjar dagis då jag inte vill lämna buggan där (börjar i januari dock) men är lite rädd om buggan och vill inte släpa med den till stugan och så... Men man är lite bortskämd med att buggan är så lätt så svårt att hitta ett bra "komplement".
    Ush ja hade en Emmaljunga Scooter den nya modellen 2.0 tycker den är as läcker men fy vad tung och otymplig. Dottern gillade inte att sova i den heller.  Jag skulle hellre valt en Teutonia Timmy istället för en Scooter haft en sån också det är en underbar vagn å skulle lätt ha en sån igen som kompliment till att gå i skogen å sånt med. Den är betydligt lättare att köra än scootern + att den har fullt liggläge å bättre sufflett.
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • FridaLee
    Mymemlan skrev 2010-06-05 16:17:16 följande:
    vi har en scooter som jag nyss köpt då jag sålde frogen och ska ha bee igen, den har dock inte kommit än så får stå ut med bara scooter nån dag till. Men tanken är att den ska stå på dagis som sov vagn i höst och om vi behöver ha den på vinter promenader där det är oplogat
  • sweetlina
    beccazin skrev 2010-06-04 22:42:15 följande:
    Har fått hem min fina Cameleon idag, så lycklig...
    Men en liten fråga: ska handtaget gå att röra lite fram och tillbaka? Är inte helt fast.
    Tack på förhand!
    Jag det ska det göra, det är helt rätt
  • Joddan

Måste hitta en billig ( under 1500 sulky. Min mamma misshandlar min (MIN) CAM för mkt . Tips någon? Helst snygg helsvart

Silas 2009-03-03
  • Candra

Det trodde jag aldrig, men jag överväger att sälja min cam.. Kan inte riktigt bestämma mig..
    Vill hellre ha nåt enkelt (vi har dock en paraplysulky också, men vill ha med liggläge och sufflett).. Och EN del, inte två som camen.. Det är ganska irriterande att plocka isär varje gång den ska in i skåpet den står i inne osv.. Och så går den inte in om man inte tar loss ena hjulet..

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21