• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LR75

Joddan - om det bara är en vagn som din mor ska använda så köp något på blocket istället. Kollade för skojs skull och det finns en del ute. bättre att köpa en stabilare typ, brio race, ej scooter eller linande. bättre köregenskaper än en paraplyvagn.

såg dessutom att det fanns en bee+ till rätt lågt pris. och såklart så är det inte min annons.
    www.blocket.se/stockholm/Nya_bugaboo_bee__27771082.htm&w=1

• Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-06-05 21:25:47 följande:
    jag varvar mellan skip hop, petunia och ju ju be...tycker skip hop passar bäst med vagnen...
    jag har en skip hop men åå tycker den bara är ivägen fast det kanske är för att jag har sittdelen mot mig så ja ser min tjej =)
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • David

Jag köpte ett parasoll till min Bugaboo Cameleon i helgen men jag tycker inte att det fungerar så bra. Jag fick inte med någon manual men enligt manualen på nätet så skall det följa med två clips, nummer 1 skall användas till Cameleon och fästas på den ej utdragbara delen på handtaget. Detta har testats men hur man än gör så går det inte att rikta den så att man kan skymma solen från alla riktningar.

Dessutom så står det i manualen att man skall kunna vinkla parasollet på två ställen, stora fjädern där nere, funkar bra, och en mindre där uppe. Det är där uppe jag får problem, jag tycker det mest verkar vara en stenhård plastbit och jag törs inte böja den med rädsla för att den skall gå sönder.

Snälla hjälp mig med tips och råd...

www.familjeliv.se/hem/david/gallery/phperqcch.jpg

www.familjeliv.se/hem/david/gallery/phpnvl0sl.jpg

• David

Fick inte till bilderna då jag inte visste hur man skulle göra men nu kanske...

• modestyclara
    Amorficlya skrev 2010-06-06 09:43:13 följande:
    jag har en skip hop men åå tycker den bara är ivägen fast det kanske är för att jag har sittdelen mot mig så ja ser min tjej =)
    har du den där platta med knäpplås? eller den med lock? jag har den platta... om man vill se barnet bra så är petunia bra för den hänger långt ner...
  • modestyclara
    David skrev 2010-06-06 19:19:45 följande:
    Jag köpte ett parasoll till min Bugaboo Cameleon i helgen men jag tycker inte att det fungerar så bra. Jag fick inte med någon manual men enligt manualen på nätet så skall det följa med två clips, nummer 1 skall användas till Cameleon och fästas på den ej utdragbara delen på handtaget. Detta har testats men hur man än gör så går det inte att rikta den så att man kan skymma solen från alla riktningar.

Dessutom så står det i manualen att man skall kunna vinkla parasollet på två ställen, stora fjädern där nere, funkar bra, och en mindre där uppe. Det är där uppe jag får problem, jag tycker det mest verkar vara en stenhård plastbit och jag törs inte böja den med rädsla för att den skall gå sönder.

Snälla hjälp mig med tips och råd...

www.familjeliv.se/hem/david/gallery/phperqcch...

www.familjeliv.se/hem/david/gallery/phpnvl0sl...
    jag använder bara stora fjädern samt vinklar vid spännet... sätt parasollfästet på motsatt sida mot var solen kommer ifrån och vinkla/böj det sedan över vagnen (vänster/höger)... ta tag längst ner på pinnen ovanför svarta runda grejen och dra åt det håll du vill vinkla (bakåt/framåt) -det är trögt och låter...
  • Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-06-06 19:53:37 följande:
    har du den där platta med knäpplås? eller den med lock? jag har den platta... om man vill se barnet bra så är petunia bra för den hänger långt ner...
    Jag har den med lock hade den platta till första dottern å till min son men denna gång körde ja på en med lock hehe. Hmm ska undersöka ny skötväska hehe
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Joddan

MC! Har aldrig hittat den andra delen! Tack för bra beskrivning *trög*

Silas 2009-03-03
  • David
    modestyclara skrev 2010-06-06 19:56:18 följande:
    jag använder bara stora fjädern samt vinklar vid spännet... sätt parasollfästet på motsatt sida mot var solen kommer ifrån och vinkla/böj det sedan över vagnen (vänster/höger)... ta tag längst ner på pinnen ovanför svarta runda grejen och dra åt det håll du vill vinkla (bakåt/framåt) -det är trögt och låter...

OK, får väl göra så.
    Men är det tänkt att man skall kunna böja den övre som det står i manualen? Den är ju stenhård på min...

Tack skall du ha

• modestyclara
    David skrev 2010-06-06 20:50:57 följande:

OK, får väl göra så.
    Men är det tänkt att man skall kunna böja den övre som det står i manualen? Den är ju stenhård på min...

Tack skall du ha

har aldrig haft behov av att böja uppe vid parasollet...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21