Inlägg från: Joddan |Visa alla inlägg
  • Joddan

Bugaboo-tråd nr 21

Sjukhusmamman

Men det finns en ståbräda och bee på blocket. Där är det väl gamla brädan? Iaf gamla bees hjul på . Förvirrande! Måste ju funnits tre olika brädor totalt...

• Joddan
    Kajsan skrev 2011-04-16 23:23:04 följande:
    Men om man köper ett nytt hjul till nya ståbrädan endast så får man ett som ser ut som ett gammalt beehjul
    I see! Det börjar klarna uppe i knoppen . Så summan av kardemumman är att jag inte kan ha ståbräda med tinytot (sitpallen) på min nya Bee+ ?. Visst stämmer det. Utan endast nya brädan . Eller nån annan variant som inte är BB...
    Silas 2009-03-03 Lillasyster Lily bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • Joddan
    thj skrev 2011-04-16 23:37:45 följande:
    Det var så läckert med röd bas till det svarta chassit (ska inte frestas) men oj såååå fint ;)
    Kram
    M y skrev 2011-04-16 21:54:37 följande:
    Aha,då kan jag alltså köpa en med ocean och sen köpa det svarta toppsetet. Då har jag en vagn i 2 st. Ltd ?
    Tycker det är fult att visa något som inte finns,för när jag väl har sett något som jag gillar SKA jag ha det till varje pris en nu verkar det som att jag får ge mig
    Kram
    Jepp,du har du två Ltd vagnar i en
    Kan inte annat än hålla med dig Nya ståbrädan hade väl bee hjul till en början och nu har de bee+ hjul "eller är jag ute och seglar"
    Kram
    Det stämmer säkert! Men det finns tre varianter av brädan nu har jag kommit på Inte två som jag trott tidigare

Man lär så länge man lever...  
  • Joddan
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-17 20:47:13 följande:
    Älskade bugaboo vänner, är det nån av er som har en brio spin?
    Haha jag vet, men tanken var att Noa skulle få en swift men efter att ha satt han i en idag så konstaterades det att han inte kommer kunna sitta i den i mer än nån månad till. Han satt redan uppe i sufletten jätte konstigt för been ska ju tydligen vara något kortare i ryggen äv swift. men de har kanske med vinkel eller nåt.. ja inte vet jag
    Som bugaboo ägare så blir man, eller iaf jag har blivit jävligt kräsen med vagnar. frågan är ju om spin kan vara ett alt. istället för en swift? eller blir man missnöjd tro?  
    Men varför inte en Urban då?
  • Joddan

Förstår det! Min Swift gick in i hissen precis så det räckte, 2009 Swiften gick knappt in utan att "vicka" in den. Riktig stadshiss är svår att hitta vagn till. Tacka vet jag Cam och Bee och Swift

Sjukhus Mamman skrev 2011-04-17 22:10:33 följande:
    Joddan skrev 2011-04-17 21:01:52 följande:
    Men varför inte en Urban då?
    tycker att de blir för dyrt till en 3 åring. och tanken var att skaffa en liten vagn. UJ går inte in i hissarna hos dom flesta av mina vänner heller

En annan fråga. Hade samma "problem" med min förra plus och kommer inte ihåg hur man gör.
    När man fäller ihop vagnen. Går det inte när sittdelen är på? Eller måste man haka av den varje gång???? Inte för att det är så jobbigt, men varje ihopfällning tar "stopp" när den är kvar...??? Nån???? 
  • Joddan
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-17 22:21:16 följande:
    Men jo bee går att fälla med sitsen på.
    Har du den vänd mot dig så ska du "hitta dragläge" när du drar i ryggstödet. de finner du när den är typ i mellanläge. du kan då putta ruggstödet frammåt så att det ligger i samma lutning som chassit.
    sen är det bara att fälla.

Har du den vänd från dig så ska du putta upp sittplattan och sen hitta samma "dragläge" och dra sitsen frammåt så att den blir helt vikt. sen kan du fälla vagnen  
    Jo jag vet att det ska gå! Jag har gjort det, men minnet sviker.

Jag har honom från mig nu, eller just nu mot mig för jag provar att ha mjuklift i. Men även om jag hittar "dragläget" som du säger och fäller den så den ligger som en dubbelmacka "i" så fälls ändå inte chassit ihop??? Men när jag klickar (lyfter)av sittdelen så går det hur lätt som helst. Putta upp sittplattan har jag dock inte provat!!! KANSKE ÄR DÄR DEN ÄR FAST. Den har ju några hakar under! Ska prova det...
    Vagnen är ju helt ny, så ngt fel borde det inte vara Drömmer 
  • Joddan
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-17 22:31:30 följande:
    men du fäller den i chassit oxå va? alltså på dom vita "spännena". för den ska ju kunna fällas med sittdelen även uppfälld men då fälls den inte helt. 
    Ja det är klart! Alltså att jag trycker in de vita spännerna till fällning. Tänk om ngt är fel Förvånad. Får nog hälsa på någon Kajsa snarast annars och få hjälp med en demovisning
  • Joddan
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-17 22:46:59 följande:
    FrökenS det finns många orsaker. Jag älskar been, men den funkar verkligen inte att ha som "sällskapsvagn" Noa vill gå för det mesta men orkar inte långa stunder. så det är mycket i/ur. Och att springa ikapp en 3 åring med en bee är på ren svenska horribelt! att ha been som vagn med ett barn som åker vagn, då är den helt underbar Hjärta men inte som det är nu, tyvärr. Dessutom så saknar jag en bättre varukorg. 

Jag håller helt med gällande spin. Första gången jag såg den så tyckte jag att den såg hemsk ut. men det är ju en "riktig" sulky... jag har inte ens testat spin än så jag kanske hatar den i morrn eller älskar den
    Jo en begagnad kan jag tänka mig, men inte en UJ som jag har sagt så går dom inte in i cityhissar.
    Jag kikade lite på blocket iaf. men hittade ingen nyare till bra pris. och dom äldre är så fult solblekta. och just med sånt, där är jag bedrövligt snobbig. en solblekt vagn är inget för mig alls
    och rollerbug är väl lika bred som singel? och dom har ju några år på nacken så jag vågar misstänka att dom inte är i det bästa skicket.
    Rollerbug är smalare än UJ! Den är väl 60 bred tror jag... Men de är svåra att hitta fräsha...
  • Joddan
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-17 22:58:44 följande:

">

" target="_blank">

där har du full demo för bee och i början så visar dom fällning
    TACK!!!!!!! Skål
    Kajsan skrev 2011-04-17 22:53:27 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Du vet vart jag " bor"
    Hjärta
  • Joddan

Måste vara gamla bee man fäller frammåt så som jag försökt nu. Det är så lätt som att lyfta sittdelen uppåt ryggen bara  Drömmer. Fast det är inte så svårt att lyfta ur sittdelen heller för den delen Skrattande

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21