• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Emma Görander

>straw2008
    Då får det nog köpas in en sådan. Har en sprillans ny Troller igloo brun pga reklamation, men jag vet inte om den passar så bra i.
    En bra anledning till att få köpa ny ;)

• Vacker Utsikt

Hej!
    Jag funderar på att köpa en begagnad Bugaboo och tänkte att ni kanske kunde ge mig några råd ni som själva har vagnarna.. Från vilken årsmodell kom det nya chassit? Hur mycket bör man räkna med att få betala för tex en årsmodell 09? Några fler råd som man ska tänka på när man åker hem till nån för att kika på vagn?

Tack på förhand!

• 3mom

nybliven ägare av en Frog undrar om Cameleons sunshade funkar på Frogen ?  Går den även att använda som myggnät? ska till Turkiet i sept med min då 5 mån bebis och det vore ju jättesmidigt att kunna ha allt i ett..

• briska

Packade upp min Cameleon igår och fick nog ihop det mesta. Har beställt från Babytrader så jag vill kolla av en del med er "experter" så jag har möjlighet att snabbt skicka tillbaka det sommkan vara fel.

1. Sittdelen: Remmen med de två hålringarna är väääldigt svår att få på båda piggarna. Det står i instruktionen att man ska trycka ihop schassit lite men jag tycker man måste ta i ganska rejält för att få på ringarna. Ska det vara så?

2. Regnskyddet: Ska det överhuvudtaget passa till liggdelen får inte kläm på hur det ska vara. Tittar efter bilder och instruktioner men hittar bara den på sittdelen. 

Är jättenöjd med köpet annars och längtar till september då bebis förhoppningsvis ligger i!

Tacksam för svar!

• Candra
    briska skrev 2010-06-23 15:49:51 följande:

Packade upp min Cameleon igår och fick nog ihop det mesta. Har beställt från Babytrader så jag vill kolla av en del med er "experter" så jag har möjlighet att snabbt skicka tillbaka det sommkan vara fel.

1. Sittdelen: Remmen med de två hålringarna är väääldigt svår att få på båda piggarna. Det står i instruktionen att man ska trycka ihop schassit lite men jag tycker man måste ta i ganska rejält för att få på ringarna. Ska det vara så?

2. Regnskyddet: Ska det överhuvudtaget passa till liggdelen får inte kläm på hur det ska vara. Tittar efter bilder och instruktioner men hittar bara den på sittdelen. 

Är jättenöjd med köpet annars och längtar till september då bebis förhoppningsvis ligger i!

Tacksam för svar!

1. Japp Tungan ute Det var mycket svett och tårar innan jag fattade hur man skulle göra Tungan ute

2. Jag använde det aldrig till liggdelen, men sett andra som har det.. De har satt den likadant som med sittdelen, det är ju bara undersidan av vagnen som blir annorlunda beroende på vilken del man har, inte överdelen.
  • LillaMiss Piggy

Har haft storstädning av Buggan. Torkade hela chassit med en fuktig trasa. Tog av hjulen och tvättade av dom. Flyttade på fjädringen också och nu kommer jag inte ihåg vart jag hade den. Hur var det nu?? När skulle man ha den uppe och nere??

Nåt annat att tänka på när det gäller chassit? Ska man torka med något speciellt? Smörja in hjulen?

• Mymemlan

nu har jag provat vagnen med terränghjulen första gången, och oj vad det gick trögt att styra vagnen tyckte jag.. Det är ju lättare att köra våran emmaljunga citycross då eftersom handtaget är som böjt då och det blir bättre fjädring... Lite besviken, men dock är det ju den enda saken jag är besviken över gällande vagnen ;)

• Läängtar
    Emma Görander skrev 2010-06-23 11:13:07 följande:
    Prövar iphone aplikationen och skriver för att snabbare ta mig till sista inlägget,förhoppningsvis..
    Prövade den också, kunde du hitta dina favorittrådar i appen?
  • LillaMiss Piggy

Måste fråga er experter...är suflet bågarna olika stora? HAr satt på nya sufleten men den är säckig   VAd kan ha blivit fel?

• Candra
    LillaMiss Piggy skrev 2010-06-23 20:41:33 följande:

Måste fråga er experter...är suflet bågarna olika stora? HAr satt på nya sufleten men den är säckig   VAd kan ha blivit fel?

Alla mina har varit säckiga..
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21