• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    LillaMiss Piggy skrev 2010-06-23 20:41:33 följande:

Måste fråga er experter...är suflet bågarna olika stora? HAr satt på nya sufleten men den är säckig   VAd kan ha blivit fel?

Jag misstänker att du har gjort generalfelet; nämligen att du råkat sätta sufflettfästena fel. Prova att byta plats på dem och se om det inte hjälper
  • Candra
    Fröken Småland skrev 2010-06-23 21:02:52 följande:
    Jag misstänker att du har gjort generalfelet; nämligen att du råkat sätta sufflettfästena fel. Prova att byta plats på dem och se om det inte hjälper
    Kan man göra nåt åt det? Jag var lite fundersam, för första gången jag satte ihop den, med liggdelen, då kan jag inte minnas att de var så säckiga.. Men den här gången satte de fast nya sufflan i affären.. Hmm..
  • Candra

Nu var jag och bråkade lite med den.. TROR att den sitter bättre nu.. Ska den vara helt tajt, eller hänga lite?

• Emma Görander

Läängtar>> jo det kubde jag,fick lite hjälp att hitta fram till sista sidan här i buggan tråden oxå. Men ännu inte fått något svar på hur man svarar på andras kommentarer, så jag får bara använda mig av

• Stargirl
    LillaMiss Piggy skrev 2010-06-23 20:41:33 följande:

Måste fråga er experter...är suflet bågarna olika stora? HAr satt på nya sufleten men den är säckig   VAd kan ha blivit fel?

Du har satt fästena tvärtom. Suflettbågarna är lika långa men fästana kan sitta på fel sida. Då blir sufflan säckig.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Candra
    Stargirl skrev 2010-06-24 08:08:53 följande:
    Du har satt fästena tvärtom. Suflettbågarna är lika långa men fästana kan sitta på fel sida. Då blir sufflan säckig.
    Testat på båda sidor, och de sitter rätt.. Sätter man fel går det ju inte ens att fälla ut den ordentligt.. Men den är ändå lite säckig, Ska det vara så? Jag kan inte minnas hur det såg ut innan.
  • AngelicaS83

Behöver lite hjälp,,
    Hur fäller ni upp eran bugga cam? För jag lägger min på marken först sen fäller upp handtaget och lyfter upp den, men det blir ju repor på framtill??
    Gör jag fel?

• livet från ljusa sidan

Briska: ja man måste häva sig ordentligt för att få i piggarna. Då blir det dessutom jättesvårt att få på bågen, man måste trycka ihop den också för att få den på plats. Men men den sitter ju där då iaf ;) Jag lägger inte alls mitt chassi ner på marken utan jag håller det i luften och trycker in de vita plupparna och släpper dem så fort de hakat ur och då viks det upp i första läget och sedan sparkar jag isär hjulparen och vips är den uppfälld. Visst hängde du med där ;)

• Senap
    AngelicaS83 skrev 2010-06-24 15:17:00 följande:
    Behöver lite hjälp,,
    Hur fäller ni upp eran bugga cam? För jag lägger min på marken först sen fäller upp handtaget och lyfter upp den, men det blir ju repor på framtill??
    Gör jag fel?
    Jag ställer chassit och håller i handtaget.
    Släpper spärren så "benen" till hjulen släpps och fångar dem med ena foten så de inte slår i marken.
    Sparkar sedan ut delen med framhjulen med foten samtidigt som jag lyfter chassit lite så det fälls ut ordentliget.
    Sedan säter jag på ramen på chassit.
    My sugar is raw
  • lissats

Hej, 
    Jag undrar bara vart man kan beställa saker till Buggan. Jag har varit inne på Bonti´s hemsida men där går det inte att lägga in varor i varukorgen. Jättekonstigt.
    Sen på köpbarnvagn så hade dom så lite saker.

Tips? 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21