• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008

Tillbehör till cam o bee till halva priset i heron city, åkpåsar fanns alla färger incl paul frank har jag för mig o babynest till bee. Även resväskan fanns till halva priset.

Fast vem vill ha gamla åkpåsen nu när nya finns liksom....

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2010-07-08 18:20:42 följande:

Tillbehör till cam o bee till halva priset i heron city, åkpåsar fanns alla färger incl paul frank har jag för mig o babynest till bee. Även resväskan fanns till halva priset.

Missat något; finns det en helt NY typ av åkpåse nu eller menar du en ny "designer-påse"?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Joddan
    straw2008 skrev 2010-07-08 18:20:42 följande:

*like*
    Silas 2009-03-03 minigard.blogspot.se
  • bohusbebis
    sisterinlaw skrev 2010-07-08 17:46:31 följande:
    Vi funderar på att köpa en PramPack istället. Den verkar vara enklare att fälla ihop än Bugaboo's variant och det är enligt mig en stor fördel på flygplatsen om man vill packa upp vagnen direkt och sedan inte har så mkt övrig packning (som annars kunde stoppats ned i Bugaboo-skalet).

Såg du något i affären som tydde på att även Bugaboos variant skulle vara lätt att fälla ihop?
    Den gick att "vika" ihop något, blev som en liten väska... Tycker tyvärr att PramPack är rätt ful...
  • StaffenAssar
    bohusbebis skrev 2010-07-08 16:42:40 följande:
    Ställer denna fråga även här för att förhoppningsvis få svar (har en Bee+):
    En transport-väsk-fråga. Finns det en nyare och en äldre variant på transportväska?? Tycker mig ha sett det i annonser... Nån som har den äldre, isåfall, och kan berätta om den är bra. Var inne i butik idag och klämde på den nya och den är ju verkligen rejäl. Motiverar det isåfall att betala nästan tusen kronor mer för den? Än en begagnad som verkar vara av äldre typ... Vi kommer flyga och ha vagn/väska på flaket på gubbens pickup.
    Tror inte att det finns ny och gammal variant på bee-väska, men på cameleon finns det och skillnaden mellan dem är att den nya har hjul vilket den gamla saknar. Skulle ALDRIG klara den gigantoväskan utan hjul, fast det beror väl lite på hur man reser förstås...
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-07-08 19:54:59 följande:
    Den gick att "vika" ihop något, blev som en liten väska... Tycker tyvärr att PramPack är rätt ful...
    Har kollat in PramPacken på nätet å så ful är den inte ändå. Å den blir ju himla käck hoprullad... Bee-väskan blev större! Synd att den är så dyr...
  • Noiis
    Caeruleus skrev 2010-07-08 16:59:57 följande:
    Kan tänka mig att ni fått frågan 1000ggr.

Hur väl fungerar verkligen Cam på lite dålig terräng. Bor i Älvsjö Stockholm och där är trottoarerna smala och lutar. Det blir MYCKET lyft upp och ner för höga trottoarkanter. Skulle gärna vilja ha en ergonomisk sits men är osäker på om de små hjulen blir för knöliga.

Har haft en Bee och det fungerade absolut inte, gick inte att ta en promenad utan att bli ilsken. Hoppas att Cam är betydligt bättre, är den det?
    jag har kört min cam i älvsjö flera gånger och har aldrig tänkt på att det skulle vara nån skillnad mot att ha vagnen där som här hos mig och jag är jätte nöjd med min vagn!
  • AnPa
    Xst skrev 2010-07-07 23:47:18 följande:
    2900 tror jag det var
    Ja det stämmer, 2900:- kostade den. Kap för den som knep den ;)
  • annat82
    Caeruleus skrev 2010-07-08 16:59:57 följande:
    Kan tänka mig att ni fått frågan 1000ggr.

Hur väl fungerar verkligen Cam på lite dålig terräng. Bor i Älvsjö Stockholm och där är trottoarerna smala och lutar. Det blir MYCKET lyft upp och ner för höga trottoarkanter. Skulle gärna vilja ha en ergonomisk sits men är osäker på om de små hjulen blir för knöliga.

Har haft en Bee och det fungerade absolut inte, gick inte att ta en promenad utan att bli ilsken. Hoppas att Cam är betydligt bättre, är den det?
    Tycker inte det har varit några problem på lite dåligt underlag. Lutar det så drar ju vagnen lite åt sidan, men det gör ju alla med svängbara hjul. Har hittills bara rört mig på ett ställe där jag fick problem och det var för ett par dar sedan när mina föräldrar drog med mig till Sandhamn :) Inga problem på vägarna där, men självklart skulle vi ju gå runt nästan hela ön på stigar och där var det en del bitar som var ganska så knöliga. Höga rötter var problemet. Kanske hade funkat med terränghjulen, men har inte skaffat några sådana än ;)
  • jean1
    imsel skrev 2010-07-08 21:21:49 följande:
    Hmm, jag vet inte hur det är nu här på FL, får man undra om nån har vagn att sälja?..
    Nej . Jag gjorde det misstaget nyligen ang en varukorg och det inlägget togs bort snabbt som blixten....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21