• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Duntoffla
    julmusten skrev 2010-07-06 18:33:31 följande:
    Nu har jag nastan aldrig anvant tacke och sant kraffs till mina barn, men min mamma kopte ett Tummen paslakan set som funkade jattebra i liggdelen for mig.
    bohusbebis skrev 2010-07-06 18:45:21 följande:
    Eller ett fint vanligt örngott till "vuxensäng" brukar funka....
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-06 19:02:48 följande:
    Tung?? vilken modell har du?? ingen av dom jag har tycker jag e speciellt tunga!
    Duntoffla skrev 2010-07-06 18:16:16 följande:
    Lakan set

Jag får ge mig ut på jakt på Babyland, Barnens hus eller liknande tror jag
    Ikea hade när jag väntade Noa i enfärgat som passar i vagga!
    Vagg modeller e mindre än spjälsäng och passar jätte bra i vagnen!
    Tack för tipsen! Jag får kolla runt.

Någon som vet ang Bugga adaptern för Acta passar alla Acta Babyskydd?
    Skorpan i magen v.36 septemberflikkan.blogspot.com
  • julmusten

Gud, jag vet inte vad jag har for modell pa vaskan. Det ar en som man kan ha som ryggsack med, och sa ar den i vattentatt tyg. Den ar i alla fall bra mycket tyngre an Skip Hop vaskan jag hade innan.

Alltsa, jag gar verkligen och gramer mig har. Vad for sorts anvandning ar buggan tankt for egentligen?? Jag fragade om nyare chassin inte har samma problematik, men det har de tydligen, det ar inte nagot som de kan gora nagot at!! Ar inte det bara urfjompigt??? Borde man inte som vagntillverkare vilja att vagnen ar sa bra som mojligt?

Jag tror jag far skicka ivag ett arg e-mail till nan costumer service tomte. Det ar val formodligen samma trotta tjej jag pratade med och kommer inte ha nagon som helst inverkan pa nagonting, men jag far ju ur mig en massa skit i alla fall.

• mamma på vift
    Duntoffla skrev 2010-07-06 19:51:59 följande:

Autobaby II och Logico S vet jag fungerar på adaptern...äldre modeller än så är jag osäker på.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Duntoffla
    mamma på vift skrev 2010-07-06 21:27:33 följande:
    Autobaby II och Logico S vet jag fungerar på adaptern...äldre modeller än så är jag osäker på.
    Tack! Tror det är en Logico vi har
  • bohusbebis
    Duntoffla skrev 2010-07-06 19:51:59 följande:

Ett litet tips på "filt", vi har ett GRIPSHOLM (sängkläder/textilier å sånt) där vi bor och där har vi köpt ursnygga prydnadskuddeöverdrag. Nu senast ett stickat röd-vit-randigt (lite pippi-tröja-stuk), tänkte jag skulle fodra det med svart trikå så det blir mjukt å skönt... (nu är dottern så stor att jag sprättat upp 3 sidor av kudden, tidigare hade vi hela fodralet som sommarfilt.
  • tilde72

Vill höra med er andra med Buggavagnar. När gör ni om eran vagn till sittdel egentligen?
    Min dotter närmar sig om några veckor sex månader och hon gillar inte alls något vidare att ligga i liggdelen i vagnen. Vad tros... är det ännu för tidigt att bygga om vagnen nu och är det lätt att göra det själv?  Någon som gjort det?
    Tjingeling Tilde

• Duntoffla
    tilde72 skrev 2010-07-06 23:24:37 följande:
    Vill höra med er andra med Buggavagnar. När gör ni om eran vagn till sittdel egentligen?
    Min dotter närmar sig om några veckor sex månader och hon gillar inte alls något vidare att ligga i liggdelen i vagnen. Vad tros... är det ännu för tidigt att bygga om vagnen nu och är det lätt att göra det själv?  Någon som gjort det?
    Tjingeling Tilde
    Nu hade jag inte en Bugga som första vagn förra gången men jag började med sittdel på min dåvarande Emmaljunga (för att snabbt köpa en Bugga istället då sonen inte alls satt bra i EL:en) vid 6 månaders ålder.

Det är inte särskilt svårt att göra sittdelen annat än att det kan vara lite trixit att få på remmarna vid de "piggar" som finns på var sida om ramen. Jag fick kämpa ett tag rent styrkemässigt men det är inte svårt rent tekniskt. 
  • julmusten

Med min forsta bytte jag till sittdelen nar hon var runt 4 manader, och med tvaan sa hade vi bara liggdelen i tva veckor!! Han hade ratt sa jobbig reflux och kunde inte ligga platt, sa sittdelen var battre for honom. Han sitter fortfarande sallan helt uppratt dock!! Han brukar lounga lite och halvsitta liksom.

• eternalstar
    Xst skrev 2010-07-06 11:24:50 följande:
    Jag har Både tote och clutch. Love them! Sitter super på vagnen med :)

Appropå Petuniaväskorna. Finns det någon webbshop som säljer dom? Den var supersnygg! Tror ni dom sitter lika bra på en Bee?
    Thea 2008.01.06 Majken 2009.10.03
  • Xst
    eternalstar skrev 2010-07-07 00:47:00 följande:
    Appropå Petuniaväskorna. Finns det någon webbshop som säljer dom? Den var supersnygg! Tror ni dom sitter lika bra på en Bee?
    Har bild nånstans på en på Bee. Funkade super
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21