• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • RockyS85

Måste bara skriva ett litet inlägg här nu.. efter ha gått igenom alla 360 sidor. Har alltid sneglat lite på Buggan, men alltid tyckt att den såg lite väl låg ut (liggdelen) och sen att en sådan vagn kan man ju inte ha uppe i Östersund, då vi kan få extremt mycket snö och extremt mycket kyla. För då har jag tyckt att sittdelen känns alldeles för öppen (kan beror på att i vintras så såg jag en mamma med en bugga då det var -26 och hon hade inte ens suffleten på) Så då la jag Buggan åtsidan när vi skulle välja vagn till Challe. Tänkte inte mer på den.

Blev super förtjust i en Teutonia spirits S3, tyckte den såg ganska så mkt bättre ut än alla dessa tråkiga barnvagnar (emmaljunga, brio, crescent, kronan m.m) samtidigt som den var smidig med sina 3 hjul. Så då slog vi till på en 2010:a i brunt både liggdel och sittdel. Super nöjda blev/är vi med vagnen.. Men så började Buggan ploppa upp lite överallt och ja, jag kunde inte släppa den.. läst och läst, kikat på era bilder och läst mer.. och nä, jag är en Bugga tjej! Jag som älskar att ha de bästa, de snyggaste och de mest funktionella inom allt, visst f*n ska jag ha en Bugga! Så efter har läst era omdömmen, tankar och sett era kort så la jag en beställning på ny Bugga i grått och oranget till min lilla kille. Självklart ska Charlie ha den bästa vagnen, Spiriten får bli våran vinter och dagis vagn tills han växer ut den, kanon de dagar de är lite mer snö än vad Buggan kan hantera. Så nu väntar jag på att jag ska få avin i veckan - efter de är jag stolt ägare till en Bugaboo Cameleon! 

• Caeruleus

Det vart ingen Bugga idag, den var inte tillräckligt fräsch och hon ville inte gå med på priset som jag kunde tänka mig .

Ja ja man får leta vidare. Men nu när jag såg priset på Fruugo så är det ju inte så mycket mer än vad dom vill ha på Blocket. Kanske man lika gärna skall köpa nytt. Någon här som har handlat därifrån tidigare? Så att det inte är något fuffens på gång.

• modestyclara
    Caeruleus skrev 2010-07-11 18:12:00 följande:
    Det vart ingen Bugga idag, den var inte tillräckligt fräsch och hon ville inte gå med på priset som jag kunde tänka mig .

Ja ja man får leta vidare. Men nu när jag såg priset på Fruugo så är det ju inte så mycket mer än vad dom vill ha på Blocket. Kanske man lika gärna skall köpa nytt. Någon här som har handlat därifrån tidigare? Så att det inte är något fuffens på gång.
    aldrig hört talas om fruugo? länk?
  • Bellbox

Ställer min uppföljningsfråga igen och hoppas att någon vet : Finns det en NY åkpåse till Cameleon eller är det Bee som någon pratade om nyligen?
    Hade hoppats sälja min gröna superfina åkpåse för typ 600 på Blocket, men finns det en ny modell ute kanske man inte kan hoppas på att få ut så mycket för sin "gamla"?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • modestyclara
    Bellbox skrev 2010-07-11 19:12:57 följande:
    Ställer min uppföljningsfråga igen och hoppas att någon vet : Finns det en NY åkpåse till Cameleon eller är det Bee som någon pratade om nyligen?
    Hade hoppats sälja min gröna superfina åkpåse för typ 600 på Blocket, men finns det en ny modell ute kanske man inte kan hoppas på att få ut så mycket för sin "gamla"?
    ja det finns en ny påse som passar både bee och cam. men grön är väl rätt sällsynt så testa...
  • Fröken Småland
    livet från ljusa sidan skrev 2010-07-11 20:49:13 följande:
    Tack för infon! Ni är superbäst på alla frågor :)
    Japp. Så är det.
  • Fröken Småland
    Pitufita skrev 2010-07-11 11:03:49 följande:
    Hej

Jag har en bugaboo gecko. Har lite funderingar:

Funkar cameleont klädseln till geckon? Tänkte mest på sufletten?

Framhjulen funkar dem från cameleont till gecko? Har fått för mig att jag sett ngn ha en gecko men med cameleont hjul där fram.

När jag låser mina främre hjul så drar vagnen åt vänster. Är detta ngn annan upplevt? Har inte testat att byta plats på hjulen än.

Om jag skulle sälja min gecko inköpt 2007 använd av 2 barn. Den har ståbräda, vinterhjul och transportväska, Hur mycket ska jag lägga ut den för? Kanske kan sälja transportväskan separat!
    Du fick aldrig något svar va? Måste vara värmen...

Ja, man kan med lite vilja få en Cameleonsufflett att sitta hyggligt på en Gecko. Men man måste först byta till Cameleons sufflettbågar och passformen är inget för den som är känslig! Alla framhjul passar mellan modellerna Gecko/Frog/Cameleon. Testa att byta plats på hjulen, det räcker ibland. Pris vill/orkar jag inte spekulera i, sorry
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21