• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008
    Bellbox skrev 2010-07-08 19:22:49 följande:
    Missat något; finns det en helt NY typ av åkpåse nu eller menar du en ny "designer-påse"?
    Finns en ny åkpåse, mkt mkt bättre än den gamla. Den nya är TJOCK har dragsko upptill o passar väl alla vagnar har jag för mig. Så man kan få vilken färg man vill til bee tex Kyss
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Caeruleus

Sjukhusmamma och Annat82 - det låter ju bra. Hoppas det dyker upp någon i krokarna till salu så kan jag provköra på plats sas. Det jag har reagerat på med andra vagnar som har små framhjul att det blir tyngre att häva upp framhjulen när man skall upp för en trottoar. Har ni tänkt på det?

• annat82
    Caeruleus skrev 2010-07-09 08:21:07 följande:
    Sjukhusmamma och Annat82 - det låter ju bra. Hoppas det dyker upp någon i krokarna till salu så kan jag provköra på plats sas. Det jag har reagerat på med andra vagnar som har små framhjul att det blir tyngre att häva upp framhjulen när man skall upp för en trottoar. Har ni tänkt på det?
    Förstår nog inte riktigt hur du menar, men jag har aldrig tyckt att trottoarkanter är ett problem. Gör nog oftast så att jag lyfta vagnen så framhjulen precis kommer över kanten, eller slår i lite, inte så mycket så klart. Sen lyfter inte jag så mycketi bakkant utan mer kör hjulen uppför kanten med lite hjälp från mig då. Tycker det har funkat på alla kanter jag mött i Sverige åtminstone :)
    Tycker inte det är nån skillnad mot vår 3-hjuling. Där lyfter jag upp framhjulet och kör tills bakhjulen är nära kanten och sen hjälper till att lyfta bara lite så rullar de precis på kanten och upp.
  • daniels baby
    straw2008 skrev 2010-07-08 18:20:42 följande:

Tillbehör till cam o bee till halva priset i heron city, åkpåsar fanns alla färger incl paul frank har jag för mig o babynest till bee. Även resväskan fanns till halva priset.

Fast vem vill ha gamla åkpåsen nu när nya finns liksom....

Ej Paul and Frank... Några sommarsufletter i fleece oxå för halva=)
  • bohusbebis
    straw2008 skrev 2010-07-08 18:20:42 följande:

Tillbehör till cam o bee till halva priset i heron city, åkpåsar fanns alla färger incl paul frank har jag för mig o babynest till bee. Även resväskan fanns till halva priset.

Fast vem vill ha gamla åkpåsen nu när nya finns liksom....

Tack för tipset! Det blev en ny (fast gamla modellen) transportväska för 722 kr! Det var väl ett fynd!  Hoppas den passar nya Bee+ åxå. Borde den ju göra...
  • Infinite Joy

Har haft en cam och en bee tidigare. Been var den bästa vagnen jag haft, men camen fick däremot en massa skäll. Nu är jag ändå sugen på en cam igen.... skumt! Tidigare kunde man beställa endast sittvagn från babytrader, men tydligen inte längre. Ni som har koll, finns det ngn annan som säljer camen utan ligg? Och var hittar man till bäst pris?

Har nu en cosmo som jag älskar... fast en liten på 5 mån kan ju inte sitta i sittdelen

• eternalstar
    Infinite Joy skrev 2010-07-09 13:09:49 följande:
    Har haft en cam och en bee tidigare. Been var den bästa vagnen jag haft, men camen fick däremot en massa skäll. Nu är jag ändå sugen på en cam igen.... skumt! Tidigare kunde man beställa endast sittvagn från babytrader, men tydligen inte längre. Ni som har koll, finns det ngn annan som säljer camen utan ligg? Och var hittar man till bäst pris? Har nu en cosmo som jag älskar... fast en liten på 5 mån kan ju inte sitta i sittdelen

kika in på www.fruugo.se! Jag beställde nyss en Bee plus och några tillbehör för 5900:-!! Billigt! tyckte dom hade camen billigt oxå om jag inte minns helt fel!
  • sisterinlaw
    bohusbebis skrev 2010-07-08 22:01:22 följande:
    Har kollat in PramPacken på nätet å så ful är den inte ändå. Å den blir ju himla käck hoprullad... Bee-väskan blev större! Synd att den är så dyr...
    Nej, visst är den inte lika snygg som Bugaboos men så mkt mer praktisk om den är smidigare att vika ihop. Här finns den lite billigare fram till slutet av augusti (har jag för mig att det var): www.babyland.se/skyddsvaska-prampack-barnvagnar_x_13PP1.aspx
    BF 100804
  • Infinite Joy
    eternalstar skrev 2010-07-09 13:36:05 följande:
    kika in på www.fruugo.se! Jag beställde nyss en Bee plus och några tillbehör för 5900:-!! Billigt! tyckte dom hade camen billigt oxå om jag inte minns helt fel!
    Tack! Mailade och frågade om man får köpa utan liggkorg. Hoppas!
  • vivelmamman
    Caeruleus skrev 2010-07-08 16:59:57 följande:
    Kan tänka mig att ni fått frågan 1000ggr.

Hur väl fungerar verkligen Cam på lite dålig terräng. Bor i Älvsjö Stockholm och där är trottoarerna smala och lutar. Det blir MYCKET lyft upp och ner för höga trottoarkanter. Skulle gärna vilja ha en ergonomisk sits men är osäker på om de små hjulen blir för knöliga.

Har haft en Bee och det fungerade absolut inte, gick inte att ta en promenad utan att bli ilsken. Hoppas att Cam är betydligt bättre, är den det?
    Beror på vilken väg man väljer Står det ett träd i vägen är det lika bökigt oavsett vilken vagn du har och sluttar trottoaren är det jobbigar ju tyngre vagnen är och ju färre hjul den har. Bor också i Älvsjö och har haft många olika vagnar men har inte bytt sedan jag köpte min Cam Långsjön runt-promenader funkar också utmärkt.

Lite stökigt var det dock i vintras, kan dock inte rekommendera terränghjulen mer än för de absolut värsta dagarna, de förtar liksom körglädjen...

Håller med om att Been är svår i terräng och när man ska upp o ner för trottoarer - det är något skumt med tyngdpunkten. Personligen tycker jag Cam är en helt annan sak.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21