• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

Det har ju varit en del prat om transportväskan och dess storlek/möjlighet till ihopvikning så jag gjorde en snabb stilstudie här på morgonen. På första fotot är den bara vikt en gång och på andra fotot är den vikt två gånger men då den fäller ut sig själv så har jag bundit ihop den med ett überfult gammalt bälte (man tager vad man haver Drömmer). Måtten är ca 60*35*30 men skulle bli betydligt mindre om man "tvingade" ihop den. Satte en Oioi Hobo bredvid som jämförelse.

• Noiis
    imsel skrev 2010-07-09 22:49:21 följande:

Ursäkta dum fråga..men jag har faktikst läst eran FAQ..

Men är camen större (har längre rygg) än både frog och gecko?

erkänner direkt att jag e lite vimsig! men ja cam har längst sen kommer frog och sen gecko.
    om jag nu inte missminner mig helt galet så är det väl 5 cm skillnad från cam till frog(!?)
  • Caeruleus
    Senap skrev 2010-07-10 08:58:59 följande:
    Ja
    Caeruleus skrev 2010-07-10 08:29:12 följande:
    Vart kan man få tag i en bumperbar för Frog?
    Har hittat en beggad frog men utan den nämligen
    Hos vilken återförsäljare som helst. Det är samma som till Cam.
    Kanon, trodde att det var någon speciell.
  • MiniM3
    Fröken Småland skrev 2010-07-10 09:37:24 följande:
    Det har ju varit en del prat om transportväskan och dess storlek/möjlighet till ihopvikning så jag gjorde en snabb stilstudie här på morgonen. På första fotot är den bara vikt en gång och på andra fotot är den vikt två gånger men då den fäller ut sig själv så har jag bundit ihop den med ett überfult gammalt bälte (man tager vad man haver Drömmer). Måtten är ca 60*35*30 men skulle bli betydligt mindre om man "tvingade" ihop den. Satte en Oioi Hobo bredvid som jämförelse.
    Är det den nyaste?
    För på den nya som jag har kan jag bara glömma att få ihop den så.. 
  • Fröken Småland

Min väska är en äldre Cameleonväska och trots den trasiga dragkedjan så håller jag hårt i den då den passar till alla modeller

Camelons ram är fem cm längre än Frogs och Frogs är en centimeter längre än Geckos men det är nog främst pga att Geckons ram inte är fodrad.

• sisterinlaw
    Fröken Småland skrev 2010-07-10 12:10:52 följande:
    Min väska är en äldre Cameleonväska och trots den trasiga dragkedjan så håller jag hårt i den då den passar till alla modeller
    Aha! Så då fungerar det inte att vika ihop den nya helt enkelt? Tycker att den ser hård ut nämligen. Äh, då köper vi nog PramPack trots allt, vet inte om jag orkar hänga på Blocket för att hitta en gammal version. Tack!
    BF 100804
  • bohusbebis
    sisterinlaw skrev 2010-07-10 13:27:28 följande:
    Aha! Så då fungerar det inte att vika ihop den nya helt enkelt? Tycker att den ser hård ut nämligen. Äh, då köper vi nog PramPack trots allt, vet inte om jag orkar hänga på Blocket för att hitta en gammal version. Tack!
    Jag pm:ar dig om några tips...
  • sisterinlaw
    bohusbebis skrev 2010-07-10 13:36:15 följande:
    Jag pm:ar dig om några tips...
    Toppen, tack igen!
    BF 100804
  • AnnaoSabina

Hejsan.

Hjälp mig!!!

Jag ska köpa en Bugaboo cameleon och vill få lite klarhet om de oändliga frågandet kring chassi nytt eller gammal?

Jag var och kände på en cameleon från -07 igår och då "svajade" handtaget rejäljt, men enligt henne så "svajar" alla handtag så.

Men medans min kompis som har en -06 har en vagn vars handtag INTE "svajar".. kompisen säger oxå att hennes vagn (från 06) har en annan fästanordning där man använder nån slags skruv och att dom nyare chassina är mer plastiga att man då ska välja ett äldre chassi.
    Hon säger oxå att bugaboo hade problem med sina chassin -07 och -08 att man ska "akta" sig för att köpa dessa.

Vad är sant å vad är bara snack?

Jag vill ha ett stabilt chassi med ett handtag som INTE svajar/glappar/glider.. vad det nu kallas..

Ge mig tips på vad jag ska tänka på när jag väljer vagn..

Vilka chassin är bäst.. Snälla hjälp mig.

/Anna

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21