• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Duntoffla
    Jessiicaa89 skrev 2010-07-06 17:43:28 följande:
    Ett vanligt lakan kan man använda. Lakan till vagn då :)
    Jo, men tänkte om det fanns några fina någonstans? Tycker alla brukar vara så duttiga med små lamm och grejer på.
    Skorpan i magen v.36 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla

En annan fråga, passar adaptern för Acta alla Actas babyskydd eller bara specifika modeller? Vårt babyskydd är några år gammalt.

• JessiWill
    Duntoffla skrev 2010-07-06 18:02:10 följande:
    Jo, men tänkte om det fanns några fina någonstans? Tycker alla brukar vara så duttiga med små lamm och grejer på.
    ahh du menar så :) Vi har köpt vanliga vita, hittade dom på Ullared. Menar du lakan sett nu eller underlakan?
    Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • Duntoffla
    Jessiicaa89 skrev 2010-07-06 18:07:04 följande:
    ahh du menar så :) Vi har köpt vanliga vita, hittade dom på Ullared. Menar du lakan sett nu eller underlakan?
    Lakan set

Jag får ge mig ut på jakt på Babyland, Barnens hus eller liknande tror jag
  • JessiWill
    Duntoffla skrev 2010-07-06 18:16:16 följande:
    Lakan set

Ahh okej :) Det finns ju jätte mycket fina, du får bege dig ut och leta ^^
    Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • julmusten

Nu har jag nastan aldrig anvant tacke och sant kraffs till mina barn, men min mamma kopte ett Tummen paslakan set som funkade jattebra i liggdelen for mig.

• bohusbebis
    Duntoffla skrev 2010-07-06 17:41:45 följande:
    Hej tjejer!

Det var lääänge sen jag var här. Jag har tidigare bara använt sittdelen till min son men nu väntar jag andra barnet och tog idag fram liggdelen. Undrar nu om det finns något lakanset som passar bra till Buggan? Visst går det att använda bara ngn filt men om man vill ha mer lakanstyp? Och hur funkar egentligen åkpåsarna i liggdelen? Blir det inte väldigt bylsigt?
    Eller ett fint vanligt örngott till "vuxensäng" brukar funka....
  • julmusten

Blaaa, nu har jag pratat med Bugaboo, fy fan vad trakiga de var da. Sist jag pratade med dem, (for tva arsen), var de mycket tillmotsgaende, men nu sa var hon i telefonen bara dryg och trakig.

Tydligen ar det mitt fel att bromsarna inte funkar pa vagnen eftersom jag hanger min vaska pa handtaget, och tar den uppfor tre trappsteg varje dg nar jag gar in och ut!!!

Jag forvantade mig inte att de skulle erbjuda ett nytt chassi, (for det fick jag sist trots att garantin gatt ut, och da sa fick jag det under the agreement att jag inte kunde be om nagot nytt ever again typ), men nan liten skruv eller nat sant kunde de val anda skicka till mig?? Jag ar villig att betala. Men nope. Det enda man kan gora ar att ga till bike shop dar de kanske kan justera bromsarna lite, men det ar allt.

Jag tycker faktiskt det ar lite B av Bugaboo att vara sa. Jag fragade var det ar tankt att man skall ha blojvaskan och tydligen skall pasen under vara tillrackligt, (my ass att det funkar!!), eller sa far man ha den pa axeln!! For det ar ju bekvamt och praktiskt.

Om det inte vore for att min lillkille snart har vuxit ur vagnen sa skulle jag kopa ett nytt chassi, (eller ny vagn), men det kanns lite onodigt nu. Dar rok ju mina chanser att salja den vagnen liksom. Hade inte tankt pa det!!

• Noiis
    julmusten skrev 2010-07-06 15:09:59 följande:
    Jag har en Petunia vaska. Den ar snygg, men for tung tycker jag.
    .
    Tung?? vilken modell har du?? ingen av dom jag har tycker jag e speciellt tunga!
    Lakan set

Ikea hade när jag väntade Noa i enfärgat som passar i vagga!
    Vagg modeller e mindre än spjälsäng och passar jätte bra i vagnen!
  • sisterinlaw
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-06 19:02:48 följande:
    Lakan set

Ikea hade när jag väntade Noa i enfärgat som passar i vagga!
    Vagg modeller e mindre än spjälsäng och passar jätte bra i vagnen!
    Tyvärr verkar de inte ha bäddset till vagga längre. Inte när jag letade i våras åtminstone. Jag tror att det är enklast att sy ett snyggt själv för påslakanmarknaden är verkligen inte åt det stilrena hållet.
    BF 100804
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21