• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Infinite Joy
    vivelmamman skrev 2010-07-09 14:18:09 följande:
    Beror på vilken väg man väljer Står det ett träd i vägen är det lika bökigt oavsett vilken vagn du har och sluttar trottoaren är det jobbigar ju tyngre vagnen är och ju färre hjul den har. Bor också i Älvsjö och har haft många olika vagnar men har inte bytt sedan jag köpte min Cam Långsjön runt-promenader funkar också utmärkt.

Lite stökigt var det dock i vintras, kan dock inte rekommendera terränghjulen mer än för de absolut värsta dagarna, de förtar liksom körglädjen...

Håller med om att Been är svår i terräng och när man ska upp o ner för trottoarer - det är något skumt med tyngdpunkten. Personligen tycker jag Cam är en helt annan sak.
    Hmm.... och jag tyckte tvärtom

Har de gjort om camen sista året?
  • bohusbebis
    sisterinlaw skrev 2010-07-09 13:54:44 följande:
    Nej, visst är den inte lika snygg som Bugaboos men så mkt mer praktisk om den är smidigare att vika ihop. Här finns den lite billigare fram till slutet av augusti (har jag för mig att det var): www.babyland.se/skyddsvaska-prampack -barnvagnar_x_13PP1.aspx
    Håller med. Var ju lite mer tilltalande pris förstås. Å såå ful är den inte, det praktiska vinner. Men jag köpte just Bee-väskan för halva priset, så det fällde avgörandet. Fast med PramPacken hade man ju kunnat göra sig av med div andra reseväskor som tar lite plats i garderoben...
  • Aprilia

Fruugo det var väldigt billigt synd att man redan har en cam. 6800kr, hur är det möjligt?

Tuva 0401 Saga 0703 och Vidar 090914
  • sisterinlaw
    bohusbebis skrev 2010-07-09 14:44:19 följande:
    Håller med. Var ju lite mer tilltalande pris förstås. Å såå ful är den inte, det praktiska vinner. Men jag köpte just Bee-väskan för halva priset, så det fällde avgörandet. Fast med PramPacken hade man ju kunnat göra sig av med div andra reseväskor som tar lite plats i garderoben...
    Ja, såg det sedan att du gjort ett fynd- skulle nog också köpt för det priset! Hur stor blir Bugaboo-väskan ungefär när man packar ihop den? (För visst är det en Bugaboo-väska som passar även till Cam och inte bara till Bee)?

Mm, vi har egentligen ingen plats alls för någon extra resväska i vår lilla lägenhet så där kan nog Prampacken också ha fördel i den mån den blir mkt mindre. 
    BF 100804
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2010-07-09 07:43:00 följande:
    Finns en ny åkpåse, mkt mkt bättre än den gamla. Den nya är TJOCK har dragsko upptill o passar väl alla vagnar har jag för mig. Så man kan få vilken färg man vill til bee tex Kyss
    Förlåt om jag är trög men menar du till enbart Bee eller även ny till Cameleon?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Snoppan

VAd är vettigt att lägga på en beg cameleon 08 respektive 09?

• imsel
    jean1 skrev 2010-07-08 22:41:35 följande:
    Nej . Jag gjorde det misstaget nyligen ang en varukorg och det inlägget togs bort snabbt som blixten....
    Haha, tack, inlägget blev borttaget fort också Skäms Tungan ute
    I april kom min bebbe
  • imsel

Ursäkta dum fråga..men jag har faktikst läst eran FAQ..

Men är camen större (har längre rygg) än både frog och gecko?

I april kom min bebbe
  • Senap
    imsel skrev 2010-07-09 22:49:21 följande:

Ursäkta dum fråga..men jag har faktikst läst eran FAQ..

Men är camen större (har längre rygg) än både frog och gecko?

Ja
    Caeruleus skrev 2010-07-10 08:29:12 följande:
    Vart kan man få tag i en bumperbar för Frog?
    Har hittat en beggad frog men utan den nämligen
    Hos vilken återförsäljare som helst. Det är samma som till Cam.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21