• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • jean1
    tilde72 skrev 2010-07-06 23:24:37 följande:
    Vill höra med er andra med Buggavagnar. När gör ni om eran vagn till sittdel egentligen?
    Min dotter närmar sig om några veckor sex månader och hon gillar inte alls något vidare att ligga i liggdelen i vagnen. Vad tros... är det ännu för tidigt att bygga om vagnen nu och är det lätt att göra det själv?  Någon som gjort det?
    Tjingeling Tilde
    Vi bytte till sittdelen en vecka innan hon blev sex månader. Inte för att hon inte ville ligga ner i vagnen, hon trivdes super att göra det (somnade oftast) men jag tyckte ändå hon var redo om man tänker på styrka i rygg osv, och jag längtade dessutom efter att få köra buggan med sittdelen . Ångrade inte att vi bytte, hon har varit vaken och mer social på våra vagnturer sedan dess och hon älskar att sitta och spana när vi är ute och går. Tycker absolut du kan byta!
  • julmusten

Har sa har alla sittdelen fran forsta borjan, sa jag tycker det ar jattefint med liggdel; det ar ju sa ovanligt att se, (det ar nastan alltid nagon som inte ar amerikan som har en vagn med liggdel). Jag blev lite ledsen nar inte lillen kunde ligga bekvamt i liggdelen med, da det verkar mycket skonare att fa sova dari, men det var det ju uppenbarligen inte!!

• Bellbox
    julmusten skrev 2010-07-07 17:29:08 följande:
    Har sa har alla sittdelen fran forsta borjan, sa jag tycker det ar jattefint med liggdel; det ar ju sa ovanligt att se, (det ar nastan alltid nagon som inte ar amerikan som har en vagn med liggdel). Jag blev lite ledsen nar inte lillen kunde ligga bekvamt i liggdelen med, da det verkar mycket skonare att fa sova dari, men det var det ju uppenbarligen inte!!
    Jaha Tänka sig så olika!
    Hur "bäddar" de då undrar jag nyfiket; ligger de på en pläd i en fullt tippad sittdel eller hur funkar det just med spädbarnstiden?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • julmusten

De allra flesta anvander faktiskt bilstolen i borjan. Och baddar gor man inte har. Sma barn har inte filtar och sant har nar de sover, det ar tydligen inte sakert. Det finns tydligen nan PSD-risk med filtar.

Jag hade en bugga akpase som jag anvande och sa klader pa lillen, det rackte om det var kallt. Nar det ar varmt sa ar allt onodigt, (idag har vi 39 grader i skuggan), sa da har man inget heller direkt.

• Bellbox
    julmusten skrev 2010-07-07 18:41:09 följande:
    De allra flesta anvander faktiskt bilstolen i borjan. Och baddar gor man inte har. Sma barn har inte filtar och sant har nar de sover, det ar tydligen inte sakert. Det finns tydligen nan PSD-risk med filtar.

Jag hade en bugga akpase som jag anvande och sa klader pa lillen, det rackte om det var kallt. Nar det ar varmt sa ar allt onodigt, (idag har vi 39 grader i skuggan), sa da har man inget heller direkt.
    Med "bädda i vagnen" var jag nog lite oklar; menar att jag sett att vissa här lagt fårsknn t.ex  för en 4-månaders bebis (då de ännu inte kan sitta i sittdelen men man vill börja använda den ändå) då Buggans sittdel varit i liggande läge för att det ska bli mjukare; tycker det känns "hårt" för deras rygg om de som så små ska ligga direkt på liggdelen (ok med åkpåsen men den byggär väl inte många mm  tjocklek?)
    Sitta i bilstolen ska man då inte göra långa stunder enligt rekomendationer i Sverige när de är väldigt små Vad lustigt att det är så olika...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • BamMyMan

Jag bytte till sittdelen när B var 2 månader pga att han var förkyld, men vi bytte aldrig tillbaka för han var så supernöjd med sittdelen, i liggdelen var han mer missnöjd.

• eternalstar
    AnPa skrev 2010-07-07 12:24:15 följande:
    Kolla priset på den här:

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_07_...

Det är inte min annons btw. Men jäklar vilket fynd! Frågan är bara vad:
     "Vagnen har några små defekter som den händige säkert lätt kan fixa, men den är fullt körduglig som den är!" innebär?
    Den var borta snabbt! Vad låg priset på?? Nyfiken
    Thea 2008.01.06 Majken 2009.10.03
  • Xst
    eternalstar skrev 2010-07-07 23:43:23 följande:
    Den var borta snabbt! Vad låg priset på?? Nyfiken
    2900 tror jag det var
  • Snoppan

Jag kollade oxå på den annonsen.. Men vad är det rimligt att lägga på en 08 cameleon? Någon?

• Noiis
    annat82 skrev 2010-07-07 14:57:59 följande:
    Nej, tyvärr, men jag har sett annonsen. Fick en känsla att det kanske var den som Mamma på vift skaffat sig, såg i bildtråden ;)
    För övrigt ringde jag på en del andra saker i den annonsen, innan jag fastnade för Petunia, men de var borta fort.

Har sett en till på blocket, men inte den heller i min smak
    Vill helst ha Black Currant, men har ju som sagt skaffat mig en annan färg redan, i värsta fall får det bli två om jag hittar nån som vill ta in den åt mig ;)
    den har barnbutiken på götgatan haft! ring å kolla  om dom har nån kvar!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21