• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Leo och Elliots Mamma

Gahhh, mitt parasoll i offwhite har varit ute på promenad med farfar och e lite smutsigt här å var... De andra tillbehören i offwhite går ju och tvätta men hur gör ni med era parasoll?? Hur får ni dem rena?? Sååå tacksam för tips!

• Bebis050810

Åh jag är så sugen på en beg, Bugaboo!!! var köper jag den billigast? Blocket?
    Vill ha Cameleon, Frog el. Gecko. inte Bee, de är så fula tycker jag...
    Har blivit helt galen i den vagnen!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • bohusbebis
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-07-12 08:16:48 följande:
    Gahhh, mitt parasoll i offwhite har varit ute på promenad med farfar och e lite smutsigt här å var... De andra tillbehören i offwhite går ju och tvätta men hur gör ni med era parasoll?? Hur får ni dem rena?? Sååå tacksam för tips!
    Tvättlappar? Brukar funka på det mesta...
  • Asereht
    bohusbebis skrev 2010-07-12 09:52:23 följande:
    Tvättlappar? Brukar funka på det mesta...
    Om det är våtservetter som menas så utfärdar jag en varning. Kolla inehållsförteckningen först så det inte är någon olja i sammansättningen. Det kan ge obehagliga överaskningar annars.

Själv skulle jag ta parasollet i duschen och spola av det. Räcker det inte med vatten skulle jag ta lite mild tvål och gnugga med en "snäll" svamp.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • bohusbebis
    Asereht skrev 2010-07-12 10:45:56 följande:
    Om det är våtservetter som menas så utfärdar jag en varning. Kolla inehållsförteckningen först så det inte är någon olja i sammansättningen. Det kan ge obehagliga överaskningar annars.

Själv skulle jag ta parasollet i duschen och spola av det. Räcker det inte med vatten skulle jag ta lite mild tvål och gnugga med en "snäll" svamp.
    Oups, det var en bra poäng! Har inte tänkt på det... Har iof bara torkat av mörka vagnar m rump-våtservetterna men inte märkt nåt. Kanske haft tur bara...
  • daniels baby
    Caeruleus skrev 2010-07-11 18:12:00 följande:
    Det vart ingen Bugga idag, den var inte tillräckligt fräsch och hon ville inte gå med på priset som jag kunde tänka mig .

Ja ja man får leta vidare. Men nu när jag såg priset på Fruugo så är det ju inte så mycket mer än vad dom vill ha på Blocket. Kanske man lika gärna skall köpa nytt. Någon här som har handlat därifrån tidigare? Så att det inte är något fuffens på gång.
    jagbeställde en cam förra lördagen. den kom i torsdags. kunde spåra den hela vägen. super smidigt!
    fick en grå bas med rosa fleece top för 6300 inkl frakt.
    svårt att hitta bättre pris än så!
  • Fröken Småland

Oj, det var verkligen superbilligt, grattis! En sak bara; har du koll på om du är första ägare eller om Fruugo räknas som det och inte bara som mäklare? Annars kan det bli knas med garantin är jag rädd...

• Bebis050810
    daniels baby skrev 2010-07-12 11:23:37 följande:
    jagbeställde en cam förra lördagen. den kom i torsdags. kunde spåra den hela vägen. super smidigt!
    fick en grå bas med rosa fleece top för 6300 inkl frakt.
    svårt att hitta bättre pris än så!
    Vad kostade frakten då?
    och vem körde? DHL? bussgods?
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Soppa
    Bebis050810 skrev 2010-07-12 11:33:42 följande:
    Vad kostade frakten då?
    och vem körde? DHL? bussgods?
    Det kommer med posten direkt hem.
  • madebyinferno

Har för många vagnar (påstår maken) och vill att jag säljer av några
    Har en cameleon, P&T med syskonsits, carena syskonvagn på bredden, shoppingvagn och en sulky - så visst har jag vagnar så det räcker och blir över särskilt om man räknar med alla jag håller på att klä om också

barnen som är vagnburna emellanåt är 1 och 3 år men en bebis är på G i januari så jag vet inte vilka vagnar jag ska göra mig av med heller.... kan ni dela med er av några tankar i detta ämne kanske???

Helst vill jag ju inte sälja några vagnar alls såklart

A creative mess is better than tidy idleness
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21