• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    madebyinferno skrev 2010-07-12 12:23:20 följande:
    Har för många vagnar (påstår maken) och vill att jag säljer av några
    Har en cameleon, P&T med syskonsits, carena syskonvagn på bredden, shoppingvagn och en sulky - så visst har jag vagnar så det räcker och blir över särskilt om man räknar med alla jag håller på att klä om också

barnen som är vagnburna emellanåt är 1 och 3 år men en bebis är på G i januari så jag vet inte vilka vagnar jag ska göra mig av med heller.... kan ni dela med er av några tankar i detta ämne kanske???

Helst vill jag ju inte sälja några vagnar alls såklart
    Hur många verktyg har din make? Eller tv-spel? Eller vad han nu kan ha för "hobby"?
    Känner dock igen mig, det gruffas ibland...
    Skulle jag absolut absolut behöva göra mig av med nån av dina vagnar skulle jag överväga Carenan, shoppingvagnen eller sulkyn... (vad är det för skillnad på de två sistnämnda?)... Fast de kan ju vara bra att ha... typ...
  • Supersmurfen

Blev också jätte sugen på att beställa en Cameleon från Fruugo... Så himla bra pris!

Funderade på om det är något annat speciellt som man skulle köpa på en gång... Vad säger ni andra om tillbehör som åkpåsar, mugghållare och allt vad det kan va...?

• Halmstadmamma
    daniels baby skrev 2010-07-12 11:23:37 följande:
    jagbeställde en cam förra lördagen. den kom i torsdags. kunde spåra den hela vägen. super smidigt!
    fick en grå bas med rosa fleece top för 6300 inkl frakt.
    svårt att hitta bättre pris än så!
    Vilket bra pris...kollade nu och hittade den för 6607 exkl. frakt...varierar priserna från dag till dag?
  • Supersmurfen

Vad har ni valt för färg på vagnarna ni beställt / har köpt / har hemma?

• sisterinlaw
    Supersmurfen skrev 2010-07-12 13:55:38 följande:
    Vit (offwhite) med svarta detaljer och svart chassi (som profilbilden). Mkt nöjd, ser fram emot att få köra den .
    BF 100804
  • Supersmurfen
    sisterinlaw skrev 2010-07-12 16:15:49 följande:
    Vit (offwhite) med svarta detaljer och svart chassi (som profilbilden). Mkt nöjd, ser fram emot att få köra den .
    Det vita är ju riktigt läckert, vet du något om hur det står emot smuts och sånt?
  • sisterinlaw
    Supersmurfen skrev 2010-07-12 16:24:16 följande:
    Det vita är ju riktigt läckert, vet du något om hur det står emot smuts och sånt?
    Mm, det tycker jag med. Nä- det vet jag inte men jag är inte den som går i terräng direkt . Har ju inte heller börjat köra den än. Men jag har fått höra här att den sandfärgade basen har klarat sig bra, t o m bättre än den mörkgrå när det kommer till att dra till sig smuts.

Varukorgen är hursomhelst svart och den är väl den som är mest exponerad för smutsen. 
    BF 100804
  • Asereht
    Supersmurfen skrev 2010-07-12 13:55:38 följande:
    Min/vår Frog här hemma har just nu klarblå liggdel och varukorgt med brun canvassufflett och liggdelslock. Supersnyggt tycker jag.

Sen när jag byter till sittdel har jag att välja på sandbas, marin bas, klarblå bas eller denimbas (alla med tillhörande varukorg). Jag har suffletter i orange, röd, svart, brun, marin och denim + sommarsufflett i orange och rosa. Det går alltså att mixa och matcha lite framöver.

Men än så länge åker nöffeliten liggdel.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Supersmurfen
    sisterinlaw skrev 2010-07-12 17:25:11 följande:
    Mm, det tycker jag med. Nä- det vet jag inte men jag är inte den som går i terräng direkt . Har ju inte heller börjat köra den än. Men jag har fått höra här att den sandfärgade basen har klarat sig bra, t o m bättre än den mörkgrå när det kommer till att dra till sig smuts.

Varukorgen är hursomhelst svart och den är väl den som är mest exponerad för smutsen. 
    Ah! Jag som va sugen på en mörkgrå, men precis som du så är jag inte heller den som går i terräng precis..
  • madebyinferno
    bohusbebis skrev 2010-07-12 12:39:03 följande:
    Hur många verktyg har din make? Eller tv-spel? Eller vad han nu kan ha för "hobby"?
    Känner dock igen mig, det gruffas ibland...
    Skulle jag absolut absolut behöva göra mig av med nån av dina vagnar skulle jag överväga Carenan, shoppingvagnen eller sulkyn... (vad är det för skillnad på de två sistnämnda?)... Fast de kan ju vara bra att ha... typ...
    Han belamrar iofs varenda överskåp och en garderob med datasaker men de tar ju långt ifrån lika mycket plats som "mina" vagnar

Vill inte göra mig av med någon vagn för alla används inom sitt område, en till o från dagis, en för shoppingturer, en för kortare promenader osv Får väl plocka fram hundögonen och se om de gör någon nytta igen

sulky är ju den mest simpla av sittvagnar med ett larvigt viloläge och en minivarukorg, shoppingvagnen har ju liggläge och en större varukorg som iofs inte går att packa i om barnet ligger ner...

Carenan har ju eg. inget andrahandsvärde iom att de kommit ut en nyare modell med lufthjul nyligen oavsett hur välbevarad och fräsch den är, shoppingvagnen är relativt ny men kostade också bara 525:- ny och sulkyn köptes på en loppis för 50:- och såg hur sunkig ut som helst så jag tänkte klä om den men den blev som ny med tvättad klädsel och chassi! Så de vagnar med något värde vill jag ju ändå inte sälja och allra helst inte för att köpa en sämre sen när bebis kommer...

Alla vagnar blir nog kvar, får möblera om lite så alla får plats med tillhörande tillbehör
    A creative mess is better than tidy idleness
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21