• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • daniels baby
    Fröken Småland skrev 2010-07-12 11:31:11 följande:

Oj, det var verkligen superbilligt, grattis! En sak bara; har du koll på om du är första ägare eller om Fruugo räknas som det och inte bara som mäklare? Annars kan det bli knas med garantin är jag rädd...

nä det har jag inte kollat upp men det står ju att dom bar förmedlar sakerna. sen känner jag mig ganska säker på att kunna reklamera direkt via bugaboo för det har jag gjort förrut med en begagnad vagn. jag ahr ju kvittot annars som garanti bevis. borde funka=)
    men jag måste erkänna att grå bas är rätt så trist...har haft brun och sand på dom andra å det va mkt finare!
  • Infinite Joy
    Supersmurfen skrev 2010-07-12 19:55:41 följande:
    Va inne på deras sida förut idag och då hade dom höjt priset... Inte till deras normalpris men med runt 600kronor. Kändes inte alls kul...
    Ja, jag såg det
    Till mig sa han som jag pratade med att det kommer vara kvar åtminstone 2-3 dagar från att de får meddelandet från kontoret. Någon som vet om priserna brukatr skifta mkt från dag till dag? Tänkte om de garderar sig för valutaförändringar och höjer under natten....?! Var dock i säkraste laget i sådant fall.
    Får ringa och fråga imorgon igen om de inte sänker tillbaka.
  • daniels baby
    Bebis050810 skrev 2010-07-12 11:33:42 följande:
    Vad kostade frakten då?
    och vem körde? DHL? bussgods?
    det va frakten som gick på 300kr. sen hade ajg som ny medlem hos dom 100kr rabatt. dom använde sig av DPD där man kunde spåra lasten hela vägen, å sen tog posten över när den kommit till sthlm. jag tycker dom va super. kommer köpa därifrån fler ggr.
  • Infinite Joy
    daniels baby skrev 2010-07-12 20:13:20 följande:
    det va frakten som gick på 300kr. sen hade ajg som ny medlem hos dom 100kr rabatt. dom använde sig av DPD där man kunde spåra lasten hela vägen, å sen tog posten över när den kommit till sthlm. jag tycker dom va super. kommer köpa därifrån fler ggr.
    När köpte du?? Superpris ju!
  • imsel

Ja nu kostar ju buggan 7200 Obestämd  Inte skitdyrt, men kanske för dyrt för mig Rynkar på näsan
    Verkar ju som att dom höjer lite i taget eller?
    Vågar ju inte vänta längre om jag ska köpa..

I april kom min bebbe
  • Bebis050810
    daniels baby skrev 2010-07-12 20:13:20 följande:
    www.fruugo.com menar du?
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Infinite Joy
    imsel skrev 2010-07-12 21:15:22 följande:
    Ja nu kostar ju buggan 7200 Obestämd  Inte skitdyrt, men kanske för dyrt för mig Rynkar på näsan
    Verkar ju som att dom höjer lite i taget eller?
    Vågar ju inte vänta längre om jag ska köpa..
    Vet inte. Förra veckan kostade den 6800 och i morse 6600.
    Dyrt, men billigt för en cam.
  • AnPa
    Supersmurfen skrev 2010-07-12 13:55:38 följande:
    Vad har ni valt för färg på vagnarna ni beställt / har köpt / har hemma?
    Vi har en cam med mörkgrå bas och offwhite topset. Har precis börjat använda sittdelen till vår 4 ½ månaders, mycket för att han försöker häva sig upp (situps?) och mycket pga av denna värme.

Jag tycker att offwhite är skitsnygg, men den blir lätt skitig och drar åt sig insekter. Har beställt en orange sommarsuflett, från barnbutiken i heron som någon tipsade om hade 50% på fleece-sommarsufletterna, som jag borde få hämta ut idag :D

Jag tycker att den rosa är skitsnygg men vill inte ha den till vår gosse, gillar även det klarblå. Och på bee gillar jag khaki, rosa och röd ;) Ska erkänna att jag har enorma cravings efter en bee....
  • Supersmurfen
    AnPa skrev 2010-07-13 07:55:38 följande:
    Vi har en cam med mörkgrå bas och offwhite topset. Har precis börjat använda sittdelen till vår 4 ½ månaders, mycket för att han försöker häva sig upp (situps?) och mycket pga av denna värme.

Jag tycker att offwhite är skitsnygg, men den blir lätt skitig och drar åt sig insekter. Har beställt en orange sommarsuflett, från barnbutiken i heron som någon tipsade om hade 50% på fleece-sommarsufletterna, som jag borde få hämta ut idag :D

Jag tycker att den rosa är skitsnygg men vill inte ha den till vår gosse, gillar även det klarblå. Och på bee gillar jag khaki, rosa och röd ;) Ska erkänna att jag har enorma cravings efter en bee....
    Ja, den vita är jätte snygg tycker jag... men man vill ju ha den precis så fin precis hela tiden och jag är väl lite klantig av mig och skulle säkert misslyckas med det katastrofalt..

Men visst får man väl vara så könsbunden att man har en klarblå topp om man får en liten grabb alt. en rosa om man får en tjej?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21