• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Snoppan

Jag puffar min fråga ang tvätt av sittdelen.. Känns som att de inte är så säkert att tvätta den när de där "pinnarna" är där bak i ryggen.. Kanske går ändå? :S

• MiaEd
    Snoppan skrev 2010-07-26 22:21:52 följande:
    Jag puffar min fråga ang tvätt av sittdelen.. Känns som att de inte är så säkert att tvätta den när de där "pinnarna" är där bak i ryggen.. Kanske går ändå? :S
    Jag tvättar min frog i 30.. vet ej om den har några pinnar :P
  • mamma på vift
    Snoppan skrev 2010-07-26 22:21:52 följande:
    Det går jätte bra att tvätta sittdelen med pinnarna i. De går inte att ta ut men går inte sönder när du stoppar sittdelen i maskinen. Tvätta i 30 grader skontvätt och använd inget sköljmedel.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • lilyanna
    MiaEd skrev 2010-07-26 22:19:28 följande:
    Fast handtag och jo det kan man göra :) Eller så får man köpa ny "sittdel" med annan färg om man vill byta, men det kostar inte med än 1025 ca nytt hos Bonti :)
    Men för att byta klädslar så måste man väl ha cameleons sittram eller hur menar du nu?
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • MiaEd
    lilyanna skrev 2010-07-26 22:27:42 följande:
    Men för att byta klädslar så måste man väl ha cameleons sittram eller hur menar du nu?
    Med byta klädsel, menar du cam's klädsel till frogen? Då kan du väl lika gärna köpa en cam? :P
  • lilyanna
    MiaEd skrev 2010-07-26 22:33:28 följande:
    Med byta klädsel, menar du cam's klädsel till frogen? Då kan du väl lika gärna köpa en cam? :P
    Mjo, visst skulle jag kunna göra det...kollar bara alla alternativ just nu

Är det bara hos Bonti som det finns klädslar till frog, för dessa säljs väl inte annars i sverige numera?
  • eternalstar
    Caeruleus skrev 2010-07-25 22:17:56 följande:
    Jag har precis beställt en därifrån...väntar med spänning.
    Det blev grå bas och sandfärgad toppklädsel, enkelt och stilrent men kanske inte så vågat.
    Till grå bas kan man dock sy många roliga sufletter.
    Har fått bekräftelse så nu hoppas jag att det tar mindre än 10 dagar för leverans.
    Min bugaboo bee jag hade beställt från Fruugo.se landade hos mig imorse!  Då gick det ju väldigt snabbt när den väl hade skickats ändå!!:) Då får du nog din snabbt oxå!
    Måste ju tillägga att jag är helt sjukt nöjd med vagnen oxå!!Skrattande 
    Har lite bilder på bloggen om någon skulle vara nyfiken på att se:)
  • Candra
    Helene OSV skrev 2010-07-26 22:16:23 följande:
    Nån som kan tipsa om ett fint lammskinn att ha i camen? (helst svart, grått eller brunt)
    Jag beställde från lammskinn.se, men verkar som de har lagt ner sidan.. 
    Annars så är ju gotländska alltid fina

www.gotlandslamm.se/bestallning.htm
  • lilyanna
    eternalstar skrev 2010-07-27 00:00:19 följande:
    Min bugaboo bee jag hade beställt från Fruugo.se landade hos mig imorse!  Då gick det ju väldigt snabbt när den väl hade skickats ändå!!:) Då får du nog din snabbt oxå!
    Supersnygg vagn!  Jag kanske ska ta o ändra min uppfattning om Bee
  • Caeruleus
    eternalstar skrev 2010-07-27 00:00:19 följande:
    Åh så skönt att höra. Hoppas innerligt på ett leveransbesked idag.

Funderar på om jag skall köpa en sommarsuflett eller om det är onödigt. Just nu är det ju svalt här i Stockholm men man hoppas ju på lite mer värme. Använder ni sommarsufletten och när byter ni ungefär.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21