• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Vår lilla godis

Tack för era svar!

Passau och Bohusbebis: Roligt att ni är nöjda med P&T. Det är den jag är mest intresserad av, men sambon gillar Babyjogger bättre. Det blir nog en Sport om vi väljer P&T, eftersom man kan ha den längst. Jag har läst att många stör sig på att det inte går att fälla syskonsitsen i liggläge, är det något som ni har haft problem med?

• jean1
    Snoppan skrev 2010-07-27 20:58:14 följande:
    Hur får ja bort sufflan på camen, ja vågar inte slita.. =)
    Ta tag i fästet som sitter runt ramen, sätt tummen på den lilla "ploppen"  och tryck ut åt sidan
  • straw2008

Det sämsta med p&t är ju tyvärr att inget barn sitter speciellt bra,liggläge för den minsta men bara så länge den får plats i liggkorgen o den är ju extremt trång. O då man har liggkorgen till den lilla så kan ju det stora barnet bara sitta helt rakt upp. Då man slutat med liggkorgen sitter ju bägge barnen upp o det är knappt viloläge för någon av dem. För oss hade ingen annan vagn funkat men jag tar aldrig den om något barn behöver sova....

lilyanna skrev 2010-07-27 21:06:17 följande:
    Tack, har sett den med...men som jag förstått det så går det inte byta klädslar på den som med cam o frog o då går den bort tyvärr
    Oliver 070327, Alvin 090804

Vår lilla godis skrev 2010-07-27 21:32:03 följande:
    Tack för era svar! Passau och Bohusbebis: Roligt att ni är nöjda med P&T. Det är den jag är mest intresserad av, men sambon gillar Babyjogger bättre. Det blir nog en Sport om vi väljer P&T, eftersom man kan ha den längst. Jag har läst att många stör sig på att det inte går att fälla syskonsitsen i liggläge, är det något som ni har haft problem med?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Zoe
    ElismammaEmelie skrev 2010-07-25 22:47:30 följande:
    Hej!
    Är det någon här inne som köpt från pramworld??

Jag funderar på att köpa det mindre bugaboopaketet (vagn, barnstol, åkpåse),
    är det ngn som köpt detta paket?

Hur var servicen? 
    Hur lång var leveranstiden??
    Fick man alla delar samtidigt om man beställt paketet?

Åhh vad jag vill beställa nu!!!

Mvh E
    Hej!
    Jag vet inte om du redan fått svar om detta, men jag har iaf köpt precis det paketet! Servicen från Pramworld var kanon, de svarade supersnabbt på alla frågor både innan och efter köp. Den färg jag köpte på vagnen var slut för tillfället men jag fick direkt datum för leverans (3v senare) och möjlighet att avboka min order om jag inte ville vänta.  När den kommit in var leverans tiden bara 3-4 dagar, gick kanonsnabbt och jag kunde följa paketet med tracking (längtade ju så, haha). Alla delar kom samtidigt!

Det jag kan tipsa om är att vid ordertillfället be dem skriva ut HELA ditt namn på mottagar-adresslappen. På min hade de skrivit första bokstaven på mitt förnamn och sedan efternamnet, vilket var ett problem då jag skulle hämta ut paketet på posten. De levererar ju hem, men jag kunde inte vara hemma på dagtid så de lämnade paketet på närmsta postkontor. Efter mkt tjat gick det, men det var svårt. Så, hela namnen underlättar. :) Lycka till!! 
  • yrväder
    Zoe skrev 2010-07-28 13:11:26 följande:
    Hej!
    Jag vet inte om du redan fått svar om detta, men jag har iaf köpt precis det paketet! Servicen från Pramworld var kanon, de svarade supersnabbt på alla frågor både innan och efter köp. Den färg jag köpte på vagnen var slut för tillfället men jag fick direkt datum för leverans (3v senare) och möjlighet att avboka min order om jag inte ville vänta.  När den kommit in var leverans tiden bara 3-4 dagar, gick kanonsnabbt och jag kunde följa paketet med tracking (längtade ju så, haha). Alla delar kom samtidigt!

Det jag kan tipsa om är att vid ordertillfället be dem skriva ut HELA ditt namn på mottagar-adresslappen. På min hade de skrivit första bokstaven på mitt förnamn och sedan efternamnet, vilket var ett problem då jag skulle hämta ut paketet på posten. De levererar ju hem, men jag kunde inte vara hemma på dagtid så de lämnade paketet på närmsta postkontor. Efter mkt tjat gick det, men det var svårt. Så, hela namnen underlättar. :) Lycka till!! 
    Jag har en fråga om det där, det står ju att när man lagt sin order blir man kontaktad för att välja färg på babyskyddet. Men åkpåsen då? Antar att man får välja färg på den med?
  • Armani

Woho, äntligen jag hittat en vagn till sonen, det blev en Bugaboo Frog Skrattande Längtar så klart som en galning tills den dyker upp! Hittade en till ett bra pris (enligt mig själv iaf, men vad vet jag ;) ) och som dessutom var villig att skicka den samt bjöd på halva fraktkostnaden. Så nu vill jag så klart kika på lite tillbehör, är det Fruugo som gäller då eller vart rekomenderar ni att man kikar?

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Greta1

Hej!

Hoppas det är ok om jag hoppar in här med några frågor? Ni verkar ha full koll på det här Glad Har precis förstått att det kan vara några månaders väntetid på barnvagnar och då det verkar vara en riktig djungel så tänkte vi försöka börja reka av det hela litegrann.

Bugaboon ser man ju mycket inne i stan (bor i Stockholm) och den ser ju onekligen väldigt fin och smidig ut. Jag älskar dock att  gå promenader i skog och mark också. Är det då modellen Cameleon som gäller? Kan man få lite för- och nackdelar kring den? (för några nackdelar finns väl...eller?)

Antar att några av er tittade runt på barnvagnar innan ni slog till. Brio Go verkar ju också vara en fin vagn med liknande funktioner som Cameleon, har någon några kommentarer/jämförelser mellan Cameleon och Brio Go som man kan ta med sig?

Jag gillar verkligen funktionen att man kan fästa bilbarnstolen i chassit på båda barnvagnarna som jag har nämnt. Vet ni några fler barnvagnar som har den funktionen? Har inte hittat ngn mer än (även om jag nu precis börjat reka).

Stort tack! Glad

Bästa hälsningar
    Greta

• Kajsan
    Greta1 skrev 2010-07-28 14:47:39 följande:
    Hej!

Hoppas det är ok om jag hoppar in här med några frågor? Ni verkar ha full koll på det här Glad Har precis förstått att det kan vara några månaders väntetid på barnvagnar och då det verkar vara en riktig djungel så tänkte vi försöka börja reka av det hela litegrann.

Bugaboon ser man ju mycket inne i stan (bor i Stockholm) och den ser ju onekligen väldigt fin och smidig ut. Jag älskar dock att  gå promenader i skog och mark också. Är det då modellen Cameleon som gäller? Kan man få lite för- och nackdelar kring den? (för några nackdelar finns väl...eller?)

Antar att några av er tittade runt på barnvagnar innan ni slog till. Brio Go verkar ju också vara en fin vagn med liknande funktioner som Cameleon, har någon några kommentarer/jämförelser mellan Cameleon och Brio Go som man kan ta med sig?

Jag gillar verkligen funktionen att man kan fästa bilbarnstolen i chassit på båda barnvagnarna som jag har nämnt. Vet ni några fler barnvagnar som har den funktionen? Har inte hittat ngn mer än (även om jag nu precis börjat reka).

Stort tack! Glad

Bästa hälsningar
    Greta
    Brio Go kan du inte byta hjul på, de har de små hjulen jämt, och det är inte så jättebra i skog och mark eller en ruskig vinter.
    Sen har Bugaboo typ 1000 fler funktioner som inte Brio Go har,
    Men det hinner jag inte med att skriva nu.
    Gå in i en butik som har båda och be personalen visa på skillnaderna.
    Jo just det!
  • Zoe
    yrväder skrev 2010-07-28 13:34:19 följande:
    Jag har en fråga om det där, det står ju att när man lagt sin order blir man kontaktad för att välja färg på babyskyddet. Men åkpåsen då? Antar att man får välja färg på den med?
    Ja precis det får man. Jag fick ett mail strax efter jag lagt ordern där de frågade om färgval på både babyskydd och åkpåsen!
  • bohusbebis
    Vår lilla godis skrev 2010-07-27 21:32:03 följande:
    Tack för era svar!

Passau och Bohusbebis: Roligt att ni är nöjda med P&T. Det är den jag är mest intresserad av, men sambon gillar Babyjogger bättre. Det blir nog en Sport om vi väljer P&T, eftersom man kan ha den längst. Jag har läst att många stör sig på att det inte går att fälla syskonsitsen i liggläge, är det något som ni har haft problem med?
    Kika in i Phil&Teds-tråden så får du mer "kött" på benen. Vi har dock aldrig upplevt att det varit något problem med vilolägena, de gånger båda barnen sovit så sitter de bättre än i bilbarnstolarna iaf. Men det är ju då viloläge, inte liggläge för båda. Fast hur man upplever det beror säkert åxå på hur stora barnen är och lite hur man är van/vill ha det.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21