• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Caeruleus
    Senap skrev 2010-07-26 19:29:59 följande:
    Gamla modellen: dåligt
    Nya modellen passar i både Cam och Bee+
    Attans osis
    MiaEd skrev 2010-07-26 19:49:00 följande:
    Jag tror det strider mot reglerna.. 
    Ok...då lägger jag upp en annons i Köp & sälj istället.
  • Snoppan

Nu har jag blivit med Bugga :D
    Köpte beg och undrar nu om man kan tvätta sittdelen i tvättmaskin?
    Det är ju som hårda "pinnar" bak i ryggen?

• linaenn

Har precis bytt till sittdelen (sonen är 5 månader och 1 vecka) och undrar nu om sittplattan går till sig efter att bebisen suttit i vagnen några gånger? Tycker som inte att jag får ner den helt och hållet...

Bra tips om 7 AM-åkpåsen, kan nog behövas nåt varmare än Buggans egna till vintern när det blir riktigt kallt (bor uppe i norr) så den ska jag kolla in senare!

* August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • MiaEd

Läser vid flera tillfällen att de flesta vill ha något annat än buggans egna åkpåse, är den så dålig?

• Asereht
    MiaEd skrev 2010-07-26 21:43:02 följande:
    Läser vid flera tillfällen att de flesta vill ha något annat än buggans egna åkpåse, är den så dålig?
    Efter att ha hängt här ett tag så säger jag tvärtom. De flesta rekommenderar slutligen buggans egen eftersom den är formsydd för just buggan och är den som sitter absolut bäst. Men nu har det ju kommit en ny åkpåse, den är väl inte så beprövad än, vänta till vintern så ska du se att de flesta här inne har buggapåsar.

Själv har jag både en buggapåse och ett par andra.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • lilyanna

En fråga gällande modellerna; Är en cameleon att föredra framför en frog?

Oliver 070327, Alvin 090804
  • MiaEd
    lilyanna skrev 2010-07-26 21:56:42 följande:
    En fråga gällande modellerna; Är en cameleon att föredra framför en frog?
    Jag har aldrig haft cameleon, utan en frog så känner inte till skillnaderna.. Men jag vet iaf att jag ska byta till en cam suflett för den ska vara längre.. Annars är jag helnöjd med frogen, den är lite billigare än camen också tror jag?
  • lilyanna
    MiaEd skrev 2010-07-26 22:01:09 följande:
    Jag har aldrig haft cameleon, utan en frog så känner inte till skillnaderna.. Men jag vet iaf att jag ska byta till en cam suflett för den ska vara längre.. Annars är jag helnöjd med frogen, den är lite billigare än camen också tror jag?
    Ja, den är ju lite billigare, men en del verkar vilja ha ganska så bra betalt även för sina frogs trots att dem har ganska många år på nacken, svårt det där med pris tycker jag.

Frog har fast handtag om jag minns rätt och man kan inte byta klädslar eller?
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • Helene OSV

Nån som kan tipsa om ett fint lammskinn att ha i camen? (helst svart, grått eller brunt)

• MiaEd
    lilyanna skrev 2010-07-26 22:08:44 följande:
    Ja, den är ju lite billigare, men en del verkar vilja ha ganska så bra betalt även för sina frogs trots att dem har ganska många år på nacken, svårt det där med pris tycker jag.

Frog har fast handtag om jag minns rätt och man kan inte byta klädslar eller?
    Fast handtag och jo det kan man göra :) Eller så får man köpa ny "sittdel" med annan färg om man vill byta, men det kostar inte med än 1025 ca nytt hos Bonti :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21