• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    lilyanna skrev 2010-07-27 19:23:50 följande:
    Okej, så nya fästen o sen är det klart att köra med cam-sufletter alltså

Men det behövs alltså inte en cam-ram för att använda cams sittdelsbas på en frog, det trodde jag nämligen?
    Japp, bara camfästen och samma bågar så blir det bra. Inte lika tight som på cammen men jag tycker passformen är  helt ok.

Nej man måste inte ha camram men camramen är ca 5 cm långre än frogramen så basklädseln sitter inte lika spänt/tight. Jag tycker inte det spelar någon större roll men en del gillar inte det alls. Men bara för att kunna använda camklädseln behöver man inte en camram. Det gäller både liggdels och sittdelsklädslar. Jag har bilder i mitt galleri på min frog med camliggdel och camsufflett.

Däremot kan man inte sätta en frogbas på en camram.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • lilyanna
    Asereht skrev 2010-07-27 19:49:16 följande:
    Japp, bara camfästen och samma bågar så blir det bra. Inte lika tight som på cammen men jag tycker passformen är  helt ok.

Nej man måste inte ha camram men camramen är ca 5 cm långre än frogramen så basklädseln sitter inte lika spänt/tight. Jag tycker inte det spelar någon större roll men en del gillar inte det alls. Men bara för att kunna använda camklädseln behöver man inte en camram. Det gäller både liggdels och sittdelsklädslar. Jag har bilder i mitt galleri på min frog med camliggdel och camsufflett.

Däremot kan man inte sätta en frogbas på en camram.
    Oki, men för att få det snyggast med sufletten så kanske man ska ha cam-bågar med eller?

Jag är ju bara ute efter själva sittdelen egentligen, sonen fyller 1 om en vecka och vi ska troligen inte ha fler barn, men jag har lovat maken att vagnen inte får kosta en förmögenhet så därför tittar jag på alla alternativ, men jag gillar ju funktionen att kunna byta färg ibland,
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • Asereht
    lilyanna skrev 2010-07-27 19:58:06 följande:
    Oki, men för att få det snyggast med sufletten så kanske man ska ha cam-bågar med eller?

Jag är ju bara ute efter själva sittdelen egentligen, sonen fyller 1 om en vecka och vi ska troligen inte ha fler barn, men jag har lovat maken att vagnen inte får kosta en förmögenhet så därför tittar jag på alla alternativ, men jag gillar ju funktionen att kunna byta färg ibland,
    Det är samma bågar så det gör varken från eller till, för att få det att sitta som på cam måste man ha en cam.

Alla camdelar går att ha på froggen om man inte är kinkig och måste ha allt riktigt tight. Även varukorgen funkar. För mig var det också lite budget men också det faktum att många verkade varit som mest nöjda med sina froggar så det blev en prisvärd frog och sen har jag samlat på mig roliga tillbehör istället.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Armani

Ni som har koll, går det att byta ut ramen på en Gecko mot en Frog eller Cameleon?

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • bohusbebis
    passau skrev 2010-07-27 14:19:27 följande:

PT tar 25kg i huvudsitsen och 15kg i syskon = funkar väldigt länge om man vill göra kvällsutflykter när barnen egentligen inte åker vagn... men kan tänkas somna...
    Sonen är drygt 5 år och dottern 2 år, eg behövs ingen syskonvagn men när vi just gör kvällsutflykter/långresor eller krävande promenader är det väldigt praktiskt att båda barnen kan få sitta/sova därför har vi kvar Phil&Ted:en (sport). Samtidigt som vi kände behov av en smidigare resevagn till bara dottern och det blev en Bee+. JAG är helnöjd. Dottern sitter fortfarande helst i Phil&Ted:en... Så Bee:n är kanske lite "överflödig" eftersom det blivit syskonvagnen som fått hänga med när vi rest nu på sistone... Men, hon åker kanske vagn ett tag till och DÅ blir det Bee:n som får gälla...
  • Helene OSV
    Galia skrev 2010-07-27 14:06:07 följande:
    Helene OSV: Lite OT kanske men kan du rekommendera någon särskild sjal. Har tänkt köpa en elastisk sjal till att börja med, men det är ju en djungel vilken man ska välja...
    Jag gillar Sino till småbäbisar, sen har jag en BabyBundler (lite tjockare) upp till 8-9 kg och sen har jag en vävd långsjal, Storchenviege.
  • Snoppan

Hur får ja bort sufflan på camen, ja vågar inte slita.. =)

• lilyanna
    bohusbebis skrev 2010-07-27 20:31:09 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Gecko_svart_...

Prisvärt budgetalternativ (inte min annons)! Tips till lilyanna
    Tack, har sett den med...men som jag förstått det så går det inte byta klädslar på den som med cam o frog o då går den bort tyvärr
    Oliver 070327, Alvin 090804
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21