Vår lilla godis skrev 2010-07-27 13:43:51 följande:
Hej på er!
Vi har en dotter på 15 månader och väntar tvåan i början av januari. Har kikat lite på syskonvagnar, och blev allt annat än glada. Det känns inte som att det finns någon man vill ha. Helst skulle vi bara vilja behålla vår Cameleon, men det kommer nog att behövas en syskonvagn med bara 1 år och 9 månader mellan barnen...
Någon annan som varit i samma sits? Alltså - älskat sin bugga, men varit tvungen att köpa syskonvagn? Vilken valde ni till slut? Blev ni nöjda?
De som vi hittills har tyckt varit minst dåliga är Babyjoggers City Select (men den känns så lång...), Phil and Teds (men den känns lite svårkörd, verkar inte ha så bra kvalitet och en del andra minus), och eventuellt iCandys Peach som syskonvagn (men den var ju inte direkt snygg, och sitsarna kändes så små...).
Någon som befunnit sig i samma val? Vad valde ni? Vad stör ni er på mest med den nya vagnen?
Ps. Läste på nätet att det ryktas att Bugaboo ska släppa en syskonvagn till hösten. Det vore ju drömmen, men vågar man verkligen hoppas på det? Tror ni man kan få tag i en till december då? Hur lång tid brukar det ta från att de släpps tills att de finns ute i handeln?
Det blir ganska precis två år mellan Valter och bäbisen och vi kommer INTE att köpa nån syskonvagn (det är två år mellan Olivia och Sigrid och tre år mellan Sigrid och Valter och vi har aldrig haft nån syskonvagn)
Valter kommer att få åka i camen tills jag tycker att bäbisen är tillräckligt stor för att åka vagn (kring 6-7 månader) tills dess bär jag i sjal hela tiden. Sen köper vi nog en ståbräda, då är ju Valter drygt 2½ och kan ju gå själv men en ståbräda har jag faktiskt saknat tidigare, när Sigrid var liten.