• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • killenkott

Ang fruugo,såg jag nu att man får 100:- rabatt/tusen kr om man registrerar sig . Betyder ju att been blir betydligt billigare än kidzshoppen mfl....
    Tur att min beslutsångest ang gärg gjort att jag ännu ej beställt . Kan ju vara ett argument att få 2sufflor istî??.

• MiaEd
    lilyanna skrev 2010-07-26 22:36:45 följande:
    Mjo, visst skulle jag kunna göra det...kollar bara alla alternativ just nu

Är det bara hos Bonti som det finns klädslar till frog, för dessa säljs väl inte annars i sverige numera?
    Jag har bara sett klädseln, sufletter osv hos Bonti :) men går säkert att fdå tag på via andra återförsäljare också.. Men tror bara det är Bonti som har dom på lager osv
  • Asereht

Är det bara hos Bonti som det finns klädslar till frog, för dessa säljs väl inte annars i sverige numera?
    Man kan ha cams basklädslar på froggens ram också. Inga problem. Det är bara sufflettfästen man måste byta om man vill att camsuffletterna ska sitta snyggt. Jag har en cam liggdel på min frog ram för tillfället och använder bara camsuffletter. Har även en cam sittdelsbas och varukorg. Inga problem, froggens ram är någon cm kortare så de sitter inte lika stramt bara.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Tror inte det går att hitta frogklädslar nya längre eller vet du att Bonti har? Ring runt och hör. Jag köpte en av de sista från Kidzshoppens källare för nästan ett år sedan, iaf så sa de att de bara hade den och en till då.
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-07-27 09:34:59 följande:
    Jag har bara sett klädseln, sufletter osv hos Bonti :) men går säkert att fdå tag på via andra återförsäljare också.. Men tror bara det är Bonti som har dom på lager osv
    Till Frog? Vilken Bonti?
  • Primrose

Jag behöver ett litet tips....

Vi har haft vår Bugaboo Cameleon sedan vår pojke föddes, hösten -08 och har varit jättenöjda. Men bromsen har dock gått sönder två gånger så att vi har fått nya chassin, på garantin. Nu går ju garantin ut och jag är litet orolig att bromsen ska gå sönder igen. Vi har nu ett helt nytt chassi, så det vore kanske bra att sälja den nu? Vi har en Bee sedan i mars och har bara använt den sedan vi skaffade den, eftersom den är så skön att ha på sommarhalvåret. Nu hör till saken att vi kanske får ett litet syskon i mars och behöver vi nog en annan lösning, vad gäller vagnfrågan. Vi funderade på att sälja Cameleon, köpa en vanliga sittvagn från Brio (med rejäla hjul) som vi kan ha den kommande vintern och sedan skaffa en ny syskonvagn eller liknande när/om behovet finns nästa sommar höst (och då få en ny garanti). Eftersom syskonet kommer i mars funderade vi på att dels använda bärsele/sjal till den lill* i början och dels (när väglaget tillåter) ha babyn i Been under våren och sommaren.

Vi har dock tyckt väldigt bra om Cameleon. Men litet skeptisk vad gäller bromsens hållbarhet. Vad kostar ett nytt chassi, om man måste bekosta det själv?

Alla tips och råd uppskattas varm!

• Asereht
    MiaEd skrev 2010-07-27 10:09:06 följande:
    Aa till Frog.. Www.bonti.se
    Där ser man. Blev rätt dyrt för en komplett klädsel dock. Den jag köpte från Kidz kostade 1500:- totalt (bas, varukorg och sufflett). Men det är ju bra att det finns även om jag hellre kör camklädslar då det finns roligare färger.
  • MiaEd
    Asereht skrev 2010-07-27 10:27:58 följande:
    Där ser man. Blev rätt dyrt för en komplett klädsel dock. Den jag köpte från Kidz kostade 1500:- totalt (bas, varukorg och sufflett). Men det är ju bra att det finns även om jag hellre kör camklädslar då det finns roligare färger.
    Ja jo, men det finns iallafall =)
  • straw2008
    Primrose skrev 2010-07-27 10:21:21 följande:
    Jag behöver ett litet tips....

Vi har haft vår Bugaboo Cameleon sedan vår pojke föddes, hösten -08 och har varit jättenöjda. Men bromsen har dock gått sönder två gånger så att vi har fått nya chassin, på garantin. Nu går ju garantin ut och jag är litet orolig att bromsen ska gå sönder igen. Vi har nu ett helt nytt chassi, så det vore kanske bra att sälja den nu? Vi har en Bee sedan i mars och har bara använt den sedan vi skaffade den, eftersom den är så skön att ha på sommarhalvåret. Nu hör till saken att vi kanske får ett litet syskon i mars och behöver vi nog en annan lösning, vad gäller vagnfrågan. Vi funderade på att sälja Cameleon, köpa en vanliga sittvagn från Brio (med rejäla hjul) som vi kan ha den kommande vintern och sedan skaffa en ny syskonvagn eller liknande när/om behovet finns nästa sommar höst (och då få en ny garanti). Eftersom syskonet kommer i mars funderade vi på att dels använda bärsele/sjal till den lill* i början och dels (när väglaget tillåter) ha babyn i Been under våren och sommaren.

Vi har dock tyckt väldigt bra om Cameleon. Men litet skeptisk vad gäller bromsens hållbarhet. Vad kostar ett nytt chassi, om man måste bekosta det själv?

Alla tips och råd uppskattas varm!
    Skulle personligen ALDRIG bara bära min nyfödda i sele, nää en nyfödd måste ha en liggplats! Skulle inte funka med lämning o hämtning för oss, plus att det kan vara -20 i mars o hur fixar man det med jacka o nyfödd....

Vi kör våran bee året runt, jag fick min nyfödda i jan o jag körde den from då, det plogas där vi bor. Sen hade vi åxå en P& T som vi tog vid mkt snö.

Var o hur bor du ?
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21