• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Candra
    straw2008 skrev 2010-07-27 10:29:19 följande:
    Skulle personligen ALDRIG bara bära min nyfödda i sele, nää en nyfödd måste ha en liggplats! Skulle inte funka med lämning o hämtning för oss, plus att det kan vara -20 i mars o hur fixar man det med jacka o nyfödd....

Vi kör våran bee året runt, jag fick min nyfödda i jan o jag körde den from då, det plogas där vi bor. Sen hade vi åxå en P& T som vi tog vid mkt snö.

Var o hur bor du ?
    Min kompis hade sin nyfödda i en sjal och sen en stor jacka om dem båda, gick hur bra som helst, men jag skulle nog aldrig palla, skulle inte våga heller, lär vara livrädd för att snubbla då.
  • Asereht

Jag har tre täta barn, bar den yngste av grabbtrissen i sjal innanför min jacka (vinterbarn) och de andra två åkte i vår P&T. Funkade utmärkt. Bebis var alltid varm och nära. Bra skor (och broddar om det är halt) är ett måste dock.

Det viktigaste är ju att hitta ett sätt som funkar smidigt för ens situation.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • paulinis

inte svar på tråden men fl-oskuld som jag är så vet jag inte hur man skapar ett nytt inlägg.Slänger ut en fråga som jag hoppas någon har svar på. JAg köpte min cameleon i Malmö för drygt ett år sedan. Nu krånglar bromsen o när jag vill utnyttja min garanti så har butiken stängt. Någon som vet var jag kan vända mig. Har Bugaboo någon egen sajt eller likn för reklamationer? supertacksam för svar!

• Primrose
    Skulle personligen ALDRIG bara bära min nyfödda i sele, nää en nyfödd måste ha en liggplats! Skulle inte funka med lämning o hämtning för oss, plus att det kan vara -20 i mars o hur fixar man det med jacka o nyfödd....

Vi kör våran bee året runt, jag fick min nyfödda i jan o jag körde den from då, det plogas där vi bor. Sen hade vi åxå en P& T som vi tog vid mkt snö.

Var o hur bor du ?
    Vi bor i Stockholm och jag tycker inte att det känns som ett alternativ att köra Been på vintern, om det är snö och slask. Den här vintern som var hade vi vinterhjulen på Cameleon fram till mars (vi hade inte kunnat ta oss fram utan dem). Det är därför vi tänkte köpa en Brio sittvagn nu till vintern om vi säljer Cameleon. Barnet väntas i slutet av mars, dock, så det kommer att vara barmark väldigt snart, tror jag. Jag menade inte att vi bara skulle bära babyn i sjalen (vi har även en Manducca bärsele, med babyinsats, som kan användas från födseln), utan om det var snö och slask fortfarande i någon vecka eller två efter födseln, om vi måste gå ut. Annars bar vi vår pojke mycket hemma i sjalen från att han var nyfördd och han trivdes toppen med det. Min man kommer att kunna lämna på dagis själv varje dag och ev. hämta ibland också . Sedan är han ju hemma i minst tio dagar från födseln (troligen litet längre)och då kan han definitivt både lämna och hämta själv.

Vad är en P&T?
  • Primrose
    paulinis skrev 2010-07-27 10:44:25 följande:
    inte svar på tråden men fl-oskuld som jag är så vet jag inte hur man skapar ett nytt inlägg.Slänger ut en fråga som jag hoppas någon har svar på. JAg köpte min cameleon i Malmö för drygt ett år sedan. Nu krånglar bromsen o när jag vill utnyttja min garanti så har butiken stängt. Någon som vet var jag kan vända mig. Har Bugaboo någon egen sajt eller likn för reklamationer? supertacksam för svar!
    Detsamma råkade vi ut för, dvs vi köpte vår Cameleon på GrowinLife som gick i konkurs månaden efter.... När sedan bromsen gick sönder efter ett halvår så undrade vi hur vi skulle göra. Man kan få chassit direkt utbytt av Bugaboo i Holland, men vi gick in i en Bonti-butik där vi redan hade handlat en del och de fixade det hela åt oss (fick dock vänta i 3 månader, eftersom det var trögt med leveranserna just då). Nu när bromsen gick sönder igen gick vi åter till Bonti, och de fixade det igen åt oss (to bara ett par veckor). Den här gången fick vi dock betala en administrativ avgift till dem på c:a 450:-.
  • Helene OSV

Var o hur bor du ?
    Oj, jag tänker precis tvärtom! Jag skulle ALDRIG lägga en nyfödd i vagn! Absolut inte mitt i vintern. (hade första barnet i vagn och det kändes jättejobbigt, jag stannade och kollade henne hela tiden, i sjalen känner man ju bäbisen hela tiden)
    Jag har haft mina (och kommer att ha bäbisen) i sjalen (elastisk långsjal, så det är typ tre lager tyg på bäbisen och den sitter nära nära och myser) med vanliga kläder plus fuskpolo, sockar, mössa och plyschjacka och sen har jag min vinterkappa runt oss båda, är det riktigt kallt har jag en fleecefilt runt bäbisens rygg också. Och jag bor i norrbotten.
  • viktoriaw

liten fråga kan man använda cam i norrbotten med mycket snö och ibland dåligt plogade vägar samt skog med ojämn teräng, tacksam för snabba svar

vill göra en beställning nu

• Helene OSV
    viktoriaw skrev 2010-07-27 13:38:37 följande:
    liten fråga kan man använda cam i norrbotten med mycket snö och ibland dåligt plogade vägar samt skog med ojämn teräng, tacksam för snabba svar

vill göra en beställning nu
    Det hoppas jag verkligen!
    (köpte iofs min från en i boden och det verkar ju ha funkat där)
    Jag har iaf kört andra vagnar med typ såna hjul. (iofs inte i skogen)
  • Vår lilla godis

Hej på er!

Vi har en dotter på 15 månader och väntar tvåan i början av januari. Har kikat lite på syskonvagnar, och blev allt annat än glada. Det känns inte som att det finns någon man vill ha. Helst skulle vi bara vilja behålla vår Cameleon, men det kommer nog att behövas en syskonvagn med bara 1 år och 9 månader mellan barnen...

Någon annan som varit i samma sits? Alltså - älskat sin bugga, men varit tvungen att köpa syskonvagn? Vilken valde ni till slut? Blev ni nöjda?

De som vi hittills har tyckt varit minst dåliga är Babyjoggers City Select (men den känns så lång...), Phil and Teds (men den känns lite svårkörd, verkar inte ha så bra kvalitet och en del andra minus), och eventuellt iCandys Peach som syskonvagn (men den var ju inte direkt snygg, och sitsarna kändes så små...).

Någon som befunnit sig i samma val? Vad valde ni? Vad stör ni er på mest med den nya vagnen?

Ps. Läste på nätet att det ryktas att Bugaboo ska släppa en syskonvagn till hösten. Det vore ju drömmen, men vågar man verkligen hoppas på det? Tror ni man kan få tag i en till december då? Hur lång tid brukar det ta från att de släpps tills att de finns ute i handeln?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21