Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

S Mamman: Säg till om du hittar något smart att använda som båge i Beesuffletten, jag har eventuellt en denimBeesuffla på gång Kyss

• Fröken Småland
    Senap skrev 2010-09-28 08:16:26 följande:
    Men har du inte bågar i befintliga suffletten?
    Jo, men det är ju en som är insydd. Vill inte sprätta upp min darling.
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-28 09:44:27 följande:
    men hallåå sådär hemlig får du ju inte vara
    Haha, ingen original alltså Duktiga Mamma på vift är inkopplad i ett denim/Bee/sufflett-projekt, vi skall se vad vi kan åstadkomma Jag skall bara bestämma mig för tyg först Spöke
  • Fröken Småland
    Jossanjo skrev 2010-09-28 21:38:13 följande:
    puffar lite på min tidigare fråga, vad gör ni som har har gamla åkpåsen och sittdelen för att det inte skall bli så öppet, Har en fyra månaders, viker man ner åkpåsen och fäster i knapparna blir det så öppet, å har man den upp så ser ju inte bebisen.
    Jag hade också en filt upptill på barnet, enligt halsduk- eller fuskkrageprincipen.
  • Fröken Småland
    humlan1975 skrev 2010-09-29 12:25:08 följande:
    Hej alla Bugaboo frälsta! :)

Vi väntar vår 1.a lille knodd om ca 2 v och vi har nu en ny fin Bugaboo Cameleon Denim som står och väntar på att få rulla ut i friska luften.

Ser att det finns 582 sidor i denna tråd och tyvärr har jag inte tid att skumma igenom alla sidorna efter ett svar, men tänkte ställa frågan ni säket sett innan...:

Vilka åkpåsar passar till Cameleon ligg+sitt delen ?
    (Tycker Bugaboos egen ser lite omysig ut, går den att dra "åt" runt huvuddelen så det blir mer som en gosig sovsäck?

Supertacksam för svar!!

Kram från Humlan
    Grattis till vagn och bebis!

I princip alla åkpåsar passar i Bugaboos ligg- och sittdel men de skålformade passar såklart extra bra. Allra bäst passar Bugaboos egen då den går att fästa undertill så att den inte går att rubba ur fläcken även om man vänder vagnen uppochner (har provat ). Den nyare versionen av åkpåse har en kanal upptill med en dragsko så att den går att dra åt, det har enligt min mening vart dess svaghet tidigare. Och som ett tips; släng gärna ett öga mot Lodger Bunker för de är urmysiga till de små
  • Fröken Småland
    StaffenAssar skrev 2010-09-29 15:40:38 följande:
    Ville bara göra tummen upp för bugaboos service! Jag mailade i söndags om mitt glidande chassi plus att bromsvajern gått av, och fick svar redan i måndags att jag kunde skicka bild och att de behövde mitt kvitto samt adress och telnr. Svarade direkt på kvällen och frågade om jag skulle fota kvittot eller faxa, och om de ville ha film på glidande chassit också. Fick svar idag att de bara behöver foto på bromsvajern för bara den är anledning till nytt chassi, så ingen film behövs, och att foto på kvittot går bra. Så nu har jag mailat igen och hoppas på snabbt svar

Enda problemet är att kvittot blivit ganska blekt tyvärr, så jag vet inte om de vill att jag ska försöka ta bättre bilder. Tog först bild på hela kvittot, men då var det svårt att se, så då fotade jag det i delar också där man såg det som var längst ner på förra bilden överst på nästa bild och så bifogade jag alltihop. Hoppas det räcker.  
    Åh, vad skönt! Bugaboo brukar vara riktigt ruskigt bra att ha att göra med vid reklamationer, och det är såklart mycket det man betalar för vid inköpet. Kan du använda vagnen nu ändå eller hur löser du det med tanke på att din grabb har speciella behov?
  • Fröken Småland

Ett varningens finger angende iPhonehållaren: tror det är tre personer i tråden som fått sina telefoner förstörda efter att de har släppt från hållaren... Jag skulle inte våga med andra ord.

Om det är två svarta plattor av samma material som botten av varukorgen så är det emballage. Om det är två små platta pinnar så skall de vara i kanaler på kortsidorna på liggdelen.

• Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-30 14:48:04 följande:
    *trög* hur kan ståbrädan göra hål där uppe???
    När den är uppfälld?
  • Fröken Småland
    mollan nu skrev 2010-09-30 19:25:55 följande:
    exakt, jag har nya modellen och på den fastnar ramen när man fäller mellan ligg och viloläget i ploppen man fäster hjulet i. Helt värdelöst.
  • Fröken Småland
    Dumlekolan skrev 2010-10-01 18:14:33 följande:
    Hur har de lossnat? Är det clipset eller har de åkt ur gummihållaren?
    Jag minns inte... Finns det någon plast som kan spricka? I så fall kan det ha varit det.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21