Bellbox skrev 2010-10-18 10:42:01 följande:
Måste bara säga att denna tråd är "outstanding" jämfört med andra märkes-trådar!
-men det visste ni ju sen innan ofcourse
Därför dristar jag mig att ställa en fråga om en annan vagn som jag köpte till ett vrakpris igår för att ha som andravagn till min älskling Bugga Cam

Min erfarenhet är nämligen att ni HÄR vet det mesta om det mesta!! (am I right?!)
En UJ single från 06/07... Vet att ni ibland pratar om denna vagn här & kanske har någon av er andra också en sådan som andravagn?
Det jag inte FATTAR är hur jag ska ändra axelremmarna som sitter i lägsta läget (för de minsta barnen) och alltså är påsydda där. Det finns ju sen utskurna horisontella skåror så att man ska kunna höja dessa axelband antar jag, men HUR???!!!
Ska man på något vis försöka få igenom "kroken" som sitter på slutet av dessa axelband (som man lossar från höftbältet) genom denna skåra eller vad?? Kan för mitt liv inte se hur det skulle gå till ens med våld
Som sagt; Buggan är min stora kärlek (vilket bara förstärks när man ställs inför ANDRA vagnars dumma lösningar)

Axelbanden får du bort enligt samma princip som t ex banden på en bilbarnstol. Själva "brickan" som gör att banden sitter fast skall vinklas (från baksidan) och sen puttas ut genom hålet på framsidan. Busenkelt i teorin men kan kosta några naglar i praktiken