Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Sofia8 skrev 2010-09-09 17:32:23 följande:
    Vi hade en icandy i ett par veckor men gudars vilket skit...lämnade tillbaka den precis och krävde pengarna tillbaka. Nu är vi tillbaks till våran älskade Cameleon med ståbräda. Avråder alla från att köpa en icandy. Skrikandes
    Va? Fick du häva köpet trots användning och fick pengar tillbaka? *impad* Vad var det som var värst med den då?
  • Fröken Småland

Sofia8: Oj, det var ord och inga visor Vad skall du hitta på nu då? Jag skulle köpte en begagnad UJ eller BabyTravel och haft några månader tills storebror inte behöver åka vagn mer. Ibland är det riktigt skönt att ha en vagn till båda, när man är själv i stan t ex eller på långpromenader.

• Fröken Småland
    jesste skrev 2010-09-09 23:54:42 följande:
    Hej!
    Satte på åkbrädan idag på min bugga men den hoppar ur hela tiden, någon som vet varför?
    Har du den gamla brädan? Du vet att det skall sitta fästen på vagnen och att man skall snurra in hela brädan i fästena va? Vagnen skall ned på sidan och ligga för att detta skall vara möjligt. Om du har den nya brädan så passar jag över bollen till någon annan för den vet jag inget om.
  • Fröken Småland
    lilltrolletsmamma skrev 2010-09-10 15:01:44 följande:
    Hej

Nöjd med min bugaboo men funderar hur har ni gjort med sovning på dagis? Då ska de sova ute där min tjej ska börja å de tycker jag är jättebra. Fungerar det med sittvagnen och sova vintertid? hur har ni gjort??? med åkpåse och allt???
    Jag skulle vilja rätta till några detaljer som jag saknar på vagnen men annars är jag supernöjd... och jag bor inte i stockholm...
    tackar för svar
    Om du ändå skall ha den vagnen till och från dagis så tycker jag att den är OK att sova i. Men om du kör bil till och från dagis så är det smartare att ha en annan vagn stående där; bara vilken sittvagn som helst med fullt liggläge. En vagn som jag tycker är supertrevlig är Teutonia Rocky, brukar finnas på Blocket för några ynka hundringar. I en sån vagn kan man lätt få plats med t ex ett lammskinn eller en stor varm dunåkpåse så att man är säker på att barnet inte fryser även de riktigt kalla dagarna. Buggans åkpåse är inte jättevarm men det beror ju mycket på hur mycket kläder de har på sig och hur kallat det är från dag till dag.

Jag hade nog inte velat/vågat ställa min pärla på dagis... *nojig*
  • Fröken Småland
    Karo Lina skrev 2010-09-11 13:59:43 följande:
    Det stod faktiskt i deras annons att de skulle ha omgående leverans så vi får se hur länge det dröjer. Ingen brådska i och för sig Gäller garantin from den dag man beställde eller from den dag den blir levererad?
    Den gäller från fakturadatum.
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-09-12 11:41:16 följande:
    kommer det komma nya färger till cam och bee + nu i höst vinter?
    Inte hört ett ljud om något sånt men hoppas kan man ju. Nästa vecka (?) visas Bugaboos nyheter på branschmässan i Köln. Jag kan nästan inte andas när jag tänker på att Bugaboo lovat syskonvagn och två nya modeller.
  • Fröken Småland
    Karo Lina skrev 2010-09-12 12:07:31 följande:
    Ja, hoppas bara man hinner se de ev nya modellerna innan, så jag vet om det finns någon annan jag tycker ännu bättre om. När tror ni bilder kommer ut på dem?
    Det är aldrig fel att köpa en All Black! {#emotions_dlg.djavulsk}

Det kommer att ta massor av tid innan de nya modellerna kommer i butik, kanske inte förrän till nästa sommar. Om Stargirl skall på mässan så knäpper hon säkert lite bilder till oss om vi fjäskar lite
  • Fröken Småland

Jag klistrar in min gamla fundering - igen *tjatig*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nu har Fröken Småland filosoferat igen och försökt knäcka nöten med vad Bugaboo skall lansera för produkt förutom barnvagnar. Visst var ledtrådarna att produkten var för vuxna och att den skulle ha två hjul? Spontant tänker man ju cykel men det känns så långt ifrån vad de sysslar med idag så jag funderar på om det inte är någon form av resväska? Kanske en kabinväska som får heta "Fly"? {#lang_emotions_dreamer}

Sen har jag en teori om de två helt nya barnvagnsmodellerna som de utlovat (utöver syskonvagnen) och det är en terrängvagn "Caterpillar" och en minisulky "Hummingbird".~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Caterpillar liknar Mountain Terrain fast med vändbar sits och Hummingbird kan vara något i stil med Mutsy Spider kanske? *nörden spekulerar*

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21